Lastavaza Family of 6: Huis te huur in NL!

Beste forumleden,

Het is alweer een tijdje geleden sinds onze laatste post. En als jullie horen wat we van plan zijn wordt ik vast met pek en veren van het forum verwijderd>:D.
Zoals bekend hebben wij al enkele jaren een 175 visum, hebben dit reeds gevalideerd, maar raken ons huis maar niet kwijt. Om die reden zitten we nog steeds in NL. Dit voorjaar zijn we echter op vakantie geweest naar Curacao, en dit heeft geleid tot een aanpassing van onze plannen (je voelt hem al aankomen...). We hebben besloten om voor 2 jaar naar Curacao te gaan en onze woning te verhuren. Vanaf het begin hebben we gesteld dat we terug in NL wilden zijn voordat de oudste, die inmiddels in groep 6 is gestart, naar de middelbare school gaat. Maar een verblijf in Australië voor 2 of 2,5 jaar is ook niet echt de moeite meer gezien de kosten, organisatie, integratie kids etc. Mede vanwege de taal (op Curacao wordt in het Nederlands lesgegeven) hebben we nu gekozen voor Curacao. Dit maakt volgens ons de overstap voor de kids (4,5,7 en 8) ook een stuk eenvoudiger zowel heen als weer terug. En we hebben toch het mooie weer:) (ja ik weet het, Australië is meer dan alleen het weer).
Nu zijn de tickets geboekt en werk is ook geregeld, maar de persoon die ons huis per 1 september zou gaan huren heeft afgelopen weekend afgezegd. Stress natuurlijk, want dit past niet echt in het financiële plaatje...
Vandaar mijn terugkeer op dit forum. Mocht er iemand interesse hebben in de huur van onze woning, bijvoorbeeld vanwege terugkeer uit Australië, een verbouwing die je wilt ontvluchten of iets anders dan kun je me bereiken op 06-54317843.

http://www.funda.nl/koop/kruisland/huis-47284695-langeweg-75/

De woning is beschikbaar van 1 september 2012 tot in ieder geval 1 oktober 2014. Minimale huurperiode is 6 maanden. Echt een geweldige woning. Na dit avontuur gaat het huis ook uit de verkoop en blijven we er zelf wonen:up:!

Ik zal je niet met Pek en Veren wegsturen hoor ;) hebben ook wel eens naar de Antillen zitten kijken ;)

Je zit vlakbij Martens maar die hebben al tijdelijk onderdak. Succes met jullie acties!

Hi Wim,
leuk om weer eens wat van je te horen, minder dat je deze kant niet opkomt.
Ondanks al je voorbereidingen en plannen, loopt het leven niet altijd zoals je je voorstelt of wilt.
Succes met je Curacao avontuur, had je daar ook niet een broer wonen?
Laat nog eens wat van je horen.

groeten Johan (ex Warmenhuizen)

Hi Wim,
leuk om weer eens wat van je te horen, minder dat je deze kant niet opkomt.
Ondanks al je voorbereidingen en plannen, loopt het leven niet altijd zoals je je voorstelt of wilt.
Succes met je Curacao avontuur, had je daar ook niet een broer wonen?
Laat nog eens wat van je horen.

groeten Johan (ex Warmenhuizen)

Hi Johan,
Ja, life is what happens to you while you're busy making other plans.
Nee, geen familie daar. Broer is afgelopen weekend naar Zweden geëmigreerd en zus is net terug na 10 jaar Spanje.. .
Ik zal nog wel eens een update plaatsen!☀

Heel veel succes! Maakt niet uit waar je heen wil gaan, als je maar geniet van het leven. Veel succes op Curacao. (gunstige mogelijkheden mbt belasting voor bedrijven heb ik me laten vertellen.

Hi Family of 6!! Lang niet gezien. Ontzettend veel plezier met jullie stap naar Curaçao. Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe huurder.

Sjongejonge. Wat een huis! Wat een uitzicht. Wat een zwembad! Waarom zou je Nederland nog verlaten als je zo'n pareltje hebt? En dan op Curacao gaan wonen waar je je leven soms niet zeker bent?

Bedankt voor alle reacties. Leuk te zien dat jullie er nog zijn. Ja, we hebben in Nederland ook eigenlijk niets te klagen, maar werken daar beiden ook hard voor. We gaan ook zeker niet weg uit onvrede (lijkt me eerlijk gezegd ook een slechte reden want het is overal wel wat) maar meer om het avontuur. Een periode wonen en werken in het buitenland is iets wat al bijna 20 jaar in mijn hoofd zit. Nu zijn de kids nog jong, dus als we het nu niet doen komt het er nooit meer van. Wel is het zo dat je je, juist omdat je het in Nederland goed hebt, in deze laatste weken afvraagd: waar doen we het allemaal voor... Echt respect voor iedereen die deze stap al eens gezet heeft! Zolang het 'theoretisch' is lijkt het allemaal wel te doen, maar nu is het voor het eggie. Vooral nu op het einde komt er zoveel op je af. En dan zo'n huurder die op het laatste moment afhaakt. Stress:eek: , onzekerheid, had mij deze laatste weken anders voorgesteld. Pas sinds een week een school voor 3 van de 4 kids. Ook dat was onzeker. We stonden op een wachtlijst. Woning hebben we ook nog niet, maar daar wordt aan gewerkt. Dinsdag weer kijkers voor het huis. Fingers crossed....;)

Heel veel succes met alles en goed te lezen dat jullie toch een manier hebben gevonden om jullie droom waar te maken

Wow, ben even 2 maandjes niet op het forum en er gebeurt me toch wat.. jullie naar Curacao, Gwen weer terug op het forum.. onmogelijk om alles terug te lezen. Succes!

Goh, naar Curacao, wat een verandering! En dat na al je harde studeren in Australie...;-)! Maar goed, het papiertje heb je waarschijnlijk, kan nooit kwaad toch? Kan me voorstellen dat Curacao een stuk makkelijker is inderdaad, als je maar voor een paar jaar weg wilt....
Heel veel plezier en succes, ik zal meeduimen voor een huurder voor jullie prachtige huis!

Maar goed, het papiertje heb je waarschijnlijk, kan nooit kwaad toch?

Hi Annemarie,
Inderdaad mag ik inderdaad inmiddels de Australische CPA titel voeren. Wel een papierwinkel weer voordat je ingeschreven bent. Ook op Curacao werd de CPA gewaardeerd. Daar kennen ze vooral de Amerikaanse CPA, maar als je aangeeft dat dat gelijkwaardig is heeft het zeker toegevoegde waarde.
Groet,
Wim.

hi,
ik snap het wel... Mijn man en ik komen van Curacao, via Nederland in Australië en ik mis ons huis en leven op Curacao wel. Zelf ons huis in Nederland verkocht en onze inboedel mee naar Australië genomen. Nu nog wennen hier.
Veel plezier op Curacao!

Wat leuk!!
Ik kom ook uit Curacao, 17 jaar gewoond, toen 10 jaar Nederland, nu Melbourne..
En mis Curacao'se momenten ook! Maar Nederlandse ook, en als ik hier weg zou gaan de Australische ook.... :)
Home is where the heart is..
Anyway...
Enjoy Curacao, you're gonna love it!!!!

Back