Lastavaza FRL

FRL

Member
Hallo allemaal,

Even een korte timeline van onze reis tot nu toe:

Profiel: man / 28 jaar / Psychomotorisch therapeut/ hoofdaanvrager visum

Gewenst visum: absolute voorkeur heeft de 190. Anders een 489/491 per nov.

Partner: vrouw, 26 jaar, ook Psychomotorisch therapeut. We gaan voor de extra partner punten.

Huisdier: 1 hond die absoluut mee gaat!

Tijdlijn:
heel 2015: vol jaar WHV in Australië. 88 werkdagen behaald dus tweede WHV is een optie, alleen willen wij liever een permanenter visum.

Sinds 2016: Missen we alles aan Australië! Maar willen we NL toch een kans geven.

2018: oriënterend gesprek met een visumbureau gehad, emigratiebeurs bezocht en enthousiast geraakt! In de verschillende gesprekken is duidelijk geworden voor welke occupation we kunnen gaan op de STSOL. Onze eigen occupation is namelijk niet bekend in Australië. Wel besloten om vanaf hier zelf alles te gaan regelen.

Aug 2018: Getrouwd! Dat heeft afgelopen jaar even alle aandacht gehad.

2019: verzamelen alle benodigde documenten voor het skills assessment.

April 2019: IELTS Academic poging 1 niet behaald.

Juni 2019: skills assessment ingediend met priority processing.

Juli 2019: Skills Assessment Afgewezen........
&
PTE poging 1 niet behaald. Deze test past niet bij mij. Te snel afgeleid door anderen.

Deze maand is dus een enorme domper en zorgt voor veel frustratie. Vooral het skills assessment is een grote tegenvaller.
We gaan ons nu richten op een andere occupation, wat nu echt als de laatste kans voelt. We proberen z.s.m het skills assessment voor beide aan te vragen. De 489 deadline gaan we waarschijnlijk niet meer halen. Dus hopelijk de 190 aanvragen en anders per nov (ook) de 491.

En toch nog een keer de IELTS. Dit keer probeer ik minstens 4x7, bij voorkeur 4x8, op de General te behalen.

Tot zover. We proberen hoop te houden dat onze droom ooit werkelijkheid wordt!
 
Oh ik vroeg je net in een andere thread hoe het ging, maar zo te lezen nogal een zware maand voor jullie :( Dat is niet leuk.
Jammer dat de omgevingsgeluiden zo hinderlijk voor je zijn geweest.

Waarom is je skills assessment afgewezen eigenlijk?
 
Jammer van die skill assessment! Snap dat dat wel even flink balen is.

Als je beroep en ervaring een beetje buiten de normaal valt kan zo’n skill assessment echt moeilijk zijn. Bij ons kostte het ook heel veel moeite om het rond te krijgen.

Succes met de nieuwe poging!
 
  • Like
Reactions: FRL
Oh ik vroeg je net in een andere thread hoe het ging, maar zo te lezen nogal een zware maand voor jullie :( Dat is niet leuk.
Jammer dat de omgevingsgeluiden zo hinderlijk voor je zijn geweest.

Waarom is je skills assessment afgewezen eigenlijk?
Het is afgewezen omdat het diploma niet overeenkomt met het benodigde diploma voor het skills assessment (wel hetzelfde niveau). Er staat dat ze daarna het onderzoek zijn gestopt. Dan lijkt het met een diploma van een beroep dat niet voorkomt in AUS wel erg lastig te worden. Hoewel de taakomschrijvingen grotendeels overeenkomen hebben ze daar helaas niet naar gekeken. Dit hebben wij alsnog aangevraagd maar ik ben bang dat dit weinig gaat opleveren. Vandaar dat wij eind deze week inzetten op een ander skills assessment. Helaas zit priority er een bij een tweede poging niet meer in.
 
Ja, de skills assessment mensjes kunnen knap lastig doen. De skills assessment van mijn vriendin werd indertijd op zich goed gekeurd maar niet het aantal jaren ervaring. Dat werd naar beneden gehaald en was te weinig voor een visa. Tussenkomt van een lokale migration agent heeft ons er toen door gesleept (en voor het vraagt, dat was M2A maar die doen niets meer) Het lijkt ongelofelijk moeilijk ze op een andere gedachte te brengen als ze eenmaal een positie ingenomen hebben.
 
Hoe is het hier met jullie eigenlijk @FRL ??
Hee Bob.. Ik denk dat wij grotendeels in een vergelijkbaar schuitje zitten. Nadat ons eerste skills assessment afgewezen is, is ons volgende (andere occupation) skills assessment goedgekeurd. Hier zijn we eigenlijk geen moment blij mee geweest aangezien ons beroep of een verzamelnaam waar wij onder vallen niet op de lijst staat. Wat dat betreft hebben wij het traject voor nu op pauze gezet. Het 'op pauze staan' in NL zijn wij nu wel een beetje klaar mee. Als je kijkt hoeveel energie, werk en geld er al snel in gaat zitten dan is het wel belangrijk om mogelijkheden te zien. Op dit moment zien wij eigenlijk geen enkele kans op een goede afloop. Het is ontzettend balen maar wij proberen ons nu met nieuwe energie op nieuwe projecten hier te focussen. Wie weet komen wij nog eens met een update om een nieuwe poging aan te kondigen zoals meer mensen hier op het forum gedaan hebben. Jullie in ieder geval heel veel succes de aankomende tijd!!
 
Oh balen!! Wat jammer om te lezen, maar ik snap dat je die keuze dan maakt. En je geld en energie ergens anders in te steken! Het kost al genoeg van beiden. Zodra het niet meer realistisch is, zou ik denk ik ook gaan focussen op iets wat wel haalbaar is. Wie weet, komt het beroep wel ooit op de lijst te staan! Succes met je volgende stappen!
 
  • Like
Reactions: FRL
Op pauze staan is niet goed op de lange termijn. Wij houden daarom rekening met een vast moment waarop we het opgeven. Iedereen die in dezelfde situatie zit, zou ik dit aanraden.
De pauze is een soort gevangenis: Een raam met tralies naar Australië en een deur met tralies naar NL. Je hebt zelf de sleutel van die deur, maar achter het raam kun je niet komen. Stap je uit je gevangenis, dan moet je de deur dicht kunnen doen.
 
Hallo allemaal! Hier dan ook maar een update! Zo te lezen zijn wij niet de enige 'afhakers' bij wie de itch toch te groot is om het niet nogmaals te proberen. Daar waar wij eerder dachten dat het stopzetten van het hele proces vooral rust zou brengen is dat helaas nooit gekomen. Het grootste verschil is dat wij eind 2021 een gezinnetje zijn geworden. Nadat er toch een relevante job op de list staat voor Victoria en het een job in (mental) health betreft hebben we besloten het nogmaals te proberen! Inmiddels heb ik de Ielts ditmaal gelukkig met een band 7 weten te doorlopen en zullen we op korte termijn een skills assessment en EOI doen. Gelukkig hebben we nog veel documenten en wordt het vooral aanvullen. Op dit moment zitten wij nog even op Bali tussen de palmbomen dus bij thuiskomst kunnen we de volgende stappen gaan zetten. We gaan het zien!🤙🏼
 
Hallo allemaal! Hier dan ook maar een update! Zo te lezen zijn wij niet de enige 'afhakers' bij wie de itch toch te groot is om het niet nogmaals te proberen. Daar waar wij eerder dachten dat het stopzetten van het hele proces vooral rust zou brengen is dat helaas nooit gekomen. Het grootste verschil is dat wij eind 2021 een gezinnetje zijn geworden. Nadat er toch een relevante job op de list staat voor Victoria en het een job in (mental) health betreft hebben we besloten het nogmaals te proberen! Inmiddels heb ik de Ielts ditmaal gelukkig met een band 7 weten te doorlopen en zullen we op korte termijn een skills assessment en EOI doen. Gelukkig hebben we nog veel documenten en wordt het vooral aanvullen. Op dit moment zitten wij nog even op Bali tussen de palmbomen dus bij thuiskomst kunnen we de volgende stappen gaan zetten. We gaan het zien!🤙🏼
Mooi te horen dat uitstel geen afstel hoeft te zijn! Gaaf, nieuwe gezinssamenstelling en een nieuw plan. :) toi toi!
 
  • Like
Reactions: FRL
Hallo allemaal! Hier dan ook maar een update! Zo te lezen zijn wij niet de enige 'afhakers' bij wie de itch toch te groot is om het niet nogmaals te proberen. Daar waar wij eerder dachten dat het stopzetten van het hele proces vooral rust zou brengen is dat helaas nooit gekomen. Het grootste verschil is dat wij eind 2021 een gezinnetje zijn geworden. Nadat er toch een relevante job op de list staat voor Victoria en het een job in (mental) health betreft hebben we besloten het nogmaals te proberen! Inmiddels heb ik de Ielts ditmaal gelukkig met een band 7 weten te doorlopen en zullen we op korte termijn een skills assessment en EOI doen. Gelukkig hebben we nog veel documenten en wordt het vooral aanvullen. Op dit moment zitten wij nog even op Bali tussen de palmbomen dus bij thuiskomst kunnen we de volgende stappen gaan zetten. We gaan het zien!🤙🏼
Goed om te lezen. Make the dream come true! Succes!!
 
  • Like
Reactions: FRL
Wederom hebben wij ervoor gekozen om de aanvraag zelf te doen ipv een bureau in te schakelen. Wij zitten momenteel dus jn het skills assessment, EOI en ROI voor victoria. Hoewel mijn vrouw geen skills assessment doet lees ik wat tegenstrijdige verhalen over de noodzaak van een IELTS uitslag en vooral wanneer deze paraat moet liggen. Dus ik dacht, laat ik dat hier eens vragen! Klopt het dat mijn vrouw, die naast mij (ik ben hoofdaanvrager) op het visum meekomt, een 4.5 op each component van Ielts moet halen? En weet iemand op welk moment dit in het proces aangetoond dient te worden? De 4.5 gaat geen problemen opleveren maar wellicht de tijdsdruk wel (inplannen afspraak Ielts). Ik hoop dat iemand het antwoord voor ons heeft!
 
Ola!

Volgens mij moet jouw vrouw als mede-aanvrager inderdaad een minimale score van 4.5 op elk onderdeel halen, maar ik weet ook niet helemaal zeker vanaf wanneer in het proces dit verplicht is. Ik zou denken nog niet per se voor het skills assessment maar mogelijk vóór het indienen van de EOI. Maar ik ben niet zeker dus.
Maar waarom niet gewoon zo snel mogelijk inplannen als het halen van die minimale score geen probleem is? Dan kun je het ook zo snel mogelijk uploaden. Volgens mij duurt het namelijk ook nog weer een week of 2 voor je de uitslag terug krijgt.
 
Het was altijd partner ook IELTS op 4.5 voor visa’s zoals 189/190. Dus dat zal vast nog wel zo zijn. Welk visum ging je ook al weer voor?
 
190 is het doel. Wij hebben echter de closing date van 5 mei niet kunnen halen om een EOI en ROI aan te leveren voor the '22/'23 program van Victoria, wat wel een flinke domper is. Bedankt voor je reactie Bob!
 
Wederom hebben wij ervoor gekozen om de aanvraag zelf te doen ipv een bureau in te schakelen. Wij zitten momenteel dus jn het skills assessment, EOI en ROI voor victoria. Hoewel mijn vrouw geen skills assessment doet lees ik wat tegenstrijdige verhalen over de noodzaak van een IELTS uitslag en vooral wanneer deze paraat moet liggen. Dus ik dacht, laat ik dat hier eens vragen! Klopt het dat mijn vrouw, die naast mij (ik ben hoofdaanvrager) op het visum meekomt, een 4.5 op each component van Ielts moet halen? En weet iemand op welk moment dit in het proces aangetoond dient te worden? De 4.5 gaat geen problemen opleveren maar wellicht de tijdsdruk wel (inplannen afspraak Ielts). Ik hoop dat iemand het antwoord voor ons heeft!
Hi FRL,

Dit ligt er een beetje aan of je partner punten wilt claimen voor je vrouw. Ik heb dit niet gedaan en dus heeft mijn vriend pas zijn IELTS gedaan nadat onze state nomination was goedgekeurd. Dit moest wel binnen de 60dagen gebeuren omdat dat de tijd is die je krijgt om je visum in te dienen. Bij het visum aanvraag vragen ze om de IELTS gegevens van je partner. Je kan er zelfs voor kiezen om je partner helemaal geen test te laten doen maar dan betaal je het volledige bedrag voor haar visum (normaal is het de helft van jouw visum kosten), zo kan je hem dus als het ware afkopen.
Omdat wij geen punten claimden moest die overal een 4.5 voor halen. Als je wel punten wilt claimen moet ze overal een 6 voor halen, en dit kan je dan beter al geregeld hebben voordat je je EOI hebt ingediend, of dat je je EOI tussentijds update.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
 
Hi,

Wij hebben de aanvraag ook zelf gedaan. Ik heb even teruggekeken wanneer ik de Ielts gedaan heb. Het klopt dat je 4,5 moet hebben.

Eerst moet je skills assessment goedgekeurd worden. Dan ga je EOI indienen ,(189/190).
Daar hoeft nog niets bij van je partner. Als zij je nomineren dan krijg je het verzoek om je skilled visa officieel in te dienen met alle papieren en te betalen 😉. Daar komt pas het stuk van je partner.

Eind mei hadden wij de nominatie.
Half juni visa aanvraag ingediend met alle formulieren maar niet mijn Engels test. Die heb ik pas gedaan eind juni en begin juli was de uitslag binnen. Deze hebben wij daarna toegevoegd. Ik weet niet of dat nu nog kan. Dit was in 2018.
 
Back
Top