Lastavaza IDS

IDS

Member
Hoi allemaal,

Een jaartje ertussen uit geweest, omdat we er vorig jaar met de onderhandelingen over salaris niet helemaal uitkwamen met de potentiële werkgever. Het verlangen is echter gebleven en familie en een paar vrienden zijn inmiddels ingelicht. Wat ook erg heftig was vooral voor mijn ouders en zus en daardoor ook weer erg confronterend voor mezelf.
Maar inmiddels een jaar verder zijn we eruit en hebben we de aanvraag voor de skills assessment ingediend bij de Vetasses mbv een buro in Sydney. Wanneer we een positieve uitslag hebben gaan we verder voor een PR. Begin oktober hopen we meer te weten.
Aangezien de twijfel om alles achter te laten wat we hebben opgebouwd en onze kinderen te ontwortelen blijft spoken, ga ik eind deze maand een week naar Sydney. Het is immers al 9 jaar geleden dat ik er voor het laatst was en nu wil ik gaan met de gedachte of ik het echt zie zitten om me er te settelen met mijn vriend en kinderen. Ik ben benieuwd of de aantrekkingskracht nog net zo groot is als ik daadwerkelijk in de suburbs rondwandel. Erg spannend, maar voor mij wel belangrijk om te doen, aangezien het een erg grote stap is en ik het niet wil idealiseren.
Groetjes,
Ilse

Welkom terug! Het klinkt als :wauw, pittig, heftig, maar succes! 9 jaar......tja sommige dingen borrelen nou eenmaal op ;) Skilled Independent is dus de volgende stap na je tripje neem ik aan?

Dat heb je wel juist omschreven @Katjavdl. Mijn vriend wordt gesponserd en dan vallen we onder de direct entry stream (ENS) ik dacht een 186 visum. Vorig jaar zouden we op de 457 zijn uitgekomen en dat brengt dan net iets meer onzekerheden met zich mee en ook erg hoge schoolkosten voor de kinderen die we nu met een PR niet hebben.
Maar goed, eerst de skills assessment positief doorlopen en dan kan de volgende aanvraag pas gedaan worden.

Geef het tijd, want dat is hier wel nodig o_O met al die papperassen en testen en eisen. Direct PR is zeker de moeite waard, al is het maar om uit het systeem te zijn :p en kosten gaan momenteel per half jaar omhoog van visa.
Ik neem aan dat je wel meegelezen hebt op het forum, de laatste tijd zijn er wat mensen terug gegaan, door verschillende omstandigheden, maar vooral vanwege werk. Dan is dat ontwortelen waar jij het over hebt wel even een dingetje denk ik.
Wij hebben zelf geen kinderen, maar ik begrijp zeker dat het dingen heel erg gecompliceerd kan maken. Hoe oud zijn de kids? En mag ik vragen wat je die week in Sydney gaat doen?

Hoi,
Ik heb inderdaad meegelezen en ook wel geschrokken van de mensen die remigreren, omdat oa. het werk vinden niet wil lukken. Erg frustrerend. Ons voordeel is natuurlijk dat mijn vriend een baan heeft als we komen, maar ik zou toch ook graag zelf aan het werk gaan. Ben 12 jaar gezinsvoogd geweest, dus hoop hier iets mee te kunnen..
Kinderen zullen dan 5 en 7 jaar zijn en gaan dus naar school. Ik wil in ieder geval kijken of ik een school kan bezoeken en wil vooral ook door de suburbs rijden. Het is meer het gevoel dat moet gaan spreken. Rationeel kan ik alles wel duizend keer op een rij zetten , maar daar kom ik er niet mee. Vandaar het tripje.

Suburbs en winkelcentra bekijken. Zeker de laatste geeft een goed beeld van de wijk, wat voor mensen er wonen enz. Want naast het winkelcentrum zie je de meeste niet rondlopen zeg maar ;)

• Like
Reactions: IDS
Suburbs en winkelcentra bekijken. Zeker de laatste geeft een goed beeld van de wijk, wat voor mensen er wonen enz. Want naast het winkelcentrum zie je de meeste niet rondlopen zeg maar ;)
Dit is denk ik wel de beste tip. Het is waar dat je buiten de winkelcentra niet veel mensen ziet lopen, toch is het wel nuttig om een beetje door de wijken te wandelen. Er is echt een verschil tussen wijken waar iedereen elkaar zo voorbij loopt en wijken waar mensen elkaar begroeten of een praatje maken op straat of bij een bushalte, ook als ze niet kennen. Dat komt nog voor in de drukke wijken van Sydney (zelfs in sommige wijken dicht bij het CBD) :)

• Like
Succes met de vernieuwde plannen. Het is en blijft een hele stap. Voor jezelf, maar zeker ook voor je Nederlandse familie.

• Like
Ticket is geboekt. 4 okt land ik voor een weekje down under. Mijn vriend is er dan al voor zijn werk, dus we kunnen mooi samen rondtoeren in de wijken en ' voelen' hoe het wonen kan zijn voor ons gezin. ( en effe een whale watch trip doen haha)
Ik hoop dan ook positief antwoord te hebben van de Vetasses ivm de skills assessment. Dan kunnen we in oktober ook echt verder.....

goed nieuws na 15 weken; Vetasses aanvraag is positief. Nu kunnen we dus verder voor het echte werk!
Iemand ervaring met de huidige doorlooptijd van een nominated visum 186?

Dat is fijne 'drempel' waar je overheen bent! Gefeliciteerd Doorlooptijden weet ik niet voor je.

Succes met het vervolg

Last edited:
  • Like
goed nieuws na 15 weken; Vetasses aanvraag is positief. Nu kunnen we dus verder voor het echte werk!
Iemand ervaring met de huidige doorlooptijd van een nominated visum 186?
Dit kun je op de website van Border vinden. Heb de link zo even niet bij de hand.

19 december sta ik ingepland voor de ielts academic. ik hoef maar 4,5 punten aangezien ik als partner meelift, maar ik wil straks proberen mijn diploma bij de aasw erkent te krijgen en daarvoor is er een 7 op de academic nodig. Dus maar gelijk kijken waar ik ongeveer sta en later nog extra op moet oefenen. Ik ga er nl. niet vanuit dat het in 1 keer lukt. Ik vind het onderdeel writing er erg pittig uitzien...

Back