LaStaVaZa Jagermeester

Gisterenavond was het een Australisch avondje. Na een heerlijk concert te hebben beleefd van Kylie Minogue, vond ik bij thuiskomst mijn paspoort in de brievenbus! :D
Eindelijk! 6 maanden wachten, maar dan heb je ook wel een mooi, donkerblauw, waardevol boekje in handen.

Dit betekend dat we stap twee kunnen gaan doen, het partner visum 309 aanvragen. We hebben nagenoeg alles al klaar, dus van het weekend gaan we er voor zitten en hopen we er zo door heen te lopen.
Nog wel een vraag. Is het verstandig dat ik ook een relationship statement (algemene beschrijving van de relatie) bijvoeg, of is het echt alleen iets wat de aanvrager moet doen?

Nu we zelf weer aan zet zijn, meteen maar doorgepakt. Net eventjes $7.160 afgetikt, maar de aanvraag is ingestuurd!
Nog wel even alle documenten in toevoegen en uploaden, maar met een paar dagen heeft de case officer een heel compleet dossier op zijn workflow staan ;-).

Wat een fijn gevoel! Nu mag het echten wachten gaan beginnen.

Thijsvr

Well-Known Member
Annelies en ik hebben los van elkaar een relationship statement geschreven. We waren een beetje in overkill modus en dachten dat het op die manier meer waarde had. Ik heb niet de indruk dat onze case officer verder heeft gekeken dan onze foto's ;)

Heel veel suces! Ik heb het misschien gemist, maar hebben jullie al een planning voor als het visum binnenkomt?

Ik snap wel waar die overkill-modus vandaan komt, zo zitten wij ook de hele tijd. Ik merkte gisteren op dat er een lange lijst van "recommend" documenten op mijn inmi account staat en wilde al heel eager alles gaan doen, maar bij nader inzien is geen van de documenten van toepassen of al geupload bij de aanvraag.

Tja, ons plan straks. We willen in ieder geval naar Sydney en grote kans dat mijn vriend voor zijn huidige werkgever, in ieder geval een tijdje, kan werken. Voor mij is het nog heel open.

Wanneer het visum binnen is gaan we pas echt plannen maken. Een einde kiezen voor werk en spullen gaan regelen en dan willen we eerst een tijd reizen (anderhalve maand) om het hoofd echt helemaal leeg te krijgen. Daarna nog terug naar Nederland en afscheid nemen en dan naar Australië. Ik denk dat de echte oversteek pas ergens september 2019 zal gaan worden.

Thijsvr

Well-Known Member
Prima om jezelf wat tijd te geven. Wij hadden een constant verschuivende eind datum omdat dingen altijd langer duurden dan verwacht, tot frustratie van de nodige mensen ;)

Tim911

Well-Known Member
overkill modus hebben wij ook gedaan, better safe than sorry. Recommended docs geld voor meerdere visa dus hoeft niet perse van toepassing te zijn op jouw situatie. Ik zou alvast beginnen met plannen maken, want de kans dat het visum er snel is is zeer groot. Ik kreeg mijn visum sneller dan verwacht en had opeens nog maar 3 maanden om alles te regelen. Het initiele plan was om november 2018 naar OZ te gaan, maar door veranderende werk omstandigheden van mijn partner moesten we al in juli deze kant op, en ik kan je zeggen: 3 maanden is krappe sokken want er komt een hoop geregel op je af. Misschien is het handig om een soort tijdlijn te maken met alles wat je moet opzeggen en regelen met de data erbij. Soms schiet er wat te binnen en voeg je dat doe aan de lijst. Meerdere zaken moeten ook ruim optijd opgezegd worden. Zo heb ik het allemaal net optijd kunnen regelen incl verkoop woning.

Trouwens. de prijs van het visum is nu alweer omhoog gegaan!! ik betaalde een jaar geleden nog exact 7000 dollar.

Ja, het is weer duurder geworden. Vanaf afgelopen July geloof ik. Omgerekend naar euro's is het iets minder pijnlijk en de stijging minder erg.

Eerder dan september gaat het echt niet worden denk ik. We gaan in mei en juni nog op reis en mijn vriend werkt aan een project tot eind juni welke hij graag af wilt maken. Maar het is geen slecht idee om eens te gaan bedenken wat we eigenlijk allemaal moeten gaan regelen.

Gelukkig heb je een jaar vanaf de goedkeuring om het visum te "activeren", dus we zitten safe denk ik ;-)

OFX