LaStaVaZa Jagermeester

MichielpkSyd

New Member
(Heeft iemand nog tips voor een goede internetprovider? Volgens mij ligt er NBN)
Telstra, is zeg maar KPN van Australie, is wel iets duurder, maar meest betrouwbaar, en grootste netwerk, ook voor mobile phones enzo.
Ik raad iiNet af, heb ik nu zelf, steeds connection issues. Ik had Telstra in Sydney, nooit gezeur.

afterbang

XPdite Sponsor
Telstra, is zeg maar KPN van Australie, is wel iets duurder, maar meest betrouwbaar, en grootste netwerk, ook voor mobile phones enzo.
Ik raad iiNet af, heb ik nu zelf, steeds connection issues. Ik had Telstra in Sydney, nooit gezeur.
Ik raad iiNet aan ;) Maar dat is dan wel specifiek voor Canberra hoor ;) Omdat ze daar het TransACT netwerk overgenomen hebben (was eerst van de ACT overheid). Zelfde techniek als NBN op de meeste plekken (fibre to the node) maar dan niet het laatste stukje naar je huis over verrot oud koper van Telstra maar brand new copper. Maar wederom, dat is alleen zo in Canberra.

Heb NBN hier gehad en het was vreselijk slecht, viel continu weg en VOIP/Skype was onmogelijk na 3 uur 's middags.
iiNet met hun eigen versie van NBN in Canberra werkt perfect in de twee huizen waar ik gewoond heb.

Ik hoor veel positieve verhalen over Aussie Broadband voor NBN in het algemeen.

afterbang

XPdite Sponsor
En, even los van internet, want 4G werkt als overbrugging ook gewoon, gefeliciteerd!

Ik had een tijdje terug een feest/evenement in Waterloo en vond die hoek ook wel grappig ja, als je op zoek bent naar stad/hip/leven inde brouwerij. Maar niet in Darling Harbour kan/wil wonen zeg maar ;)

Thijsvr

Well-Known Member
Gefeliciteerd! Klinkt als een leuke buurt.
Wij zaten bij Optus met onze NBN omdat het de beste deal was voor TV, mobiel en internet samen, maar zijn nu naar Vodafone over gegaan omdat dat voordeliger is met de nieuwe situatie waarin we geen TV meer hebben. Aussiebroadband heeft ook een goeie reputatie. Kijk uit voor datalimieten, met name Telstra doet daar nog aan.

Verder maakt het Oonderaan de streep maakt het allemaal niet veel uit tussen de providers. Ze kopen allemaal capaciteit van Telstra geloof ik. Het is wel goed om even te kijken wat je hebt. Wij hebben FTTP, dat is glasvezel tot in het huis. De meeste huizen hebben FTTN, dat is glasvezel tot aan de node en vanaf daar gaat het dan via koper. Met FTTP heb je in principe amper last van congestion, maar met FTTN hoor je nog wel regelmatig over vertragingen.
Voor appartement complexen heb je dan nog Fibre To The Basement. Dus dat is in principe hetzelfde als FTTP maar binnen het gebouw wordt het dan via normaal koper verspreid en loop je dus tegen vergelijkbare problemen als FTTN aan. Maar als je dan dus FTTN in je wijk hebt en geen FTTB dan heb je dus een hoop kansen op vertraging.

Je kunt op de NBN site opzoeken wat je hebt en op de sites van de providers opzoeken welke snelheden ze leveren. Wij hebben NBN100, dat is de snelste reguliere consumer versie en dat is 100 down en 20 of 50 up geloof ik.

Tim911

Well-Known Member
Gefeliciteerd! Heb hier optus NBN en waar ik in de lokale Facebook groep iedereen om ons heen loopt te klagen over traag en instabiel internet hebben wij snel en steady internet dus zeker aan te raden.
Al weet ik niet hoe dat in Sydney is. Aussie broadband heb ik ook goede verhalen over gehoord maar daar heb ik zelf verder geen ervaring mee.

Red dust

Well-Known Member
Lekker bezig mannen! Gefeliciteerd met je appartement. Ik heb Telstra voor mobiel, dat is hier in de bergen de enige met een goed bereik. Voor NBN gekozen voor Aussie Broadband, duurste maar werkt als een zonnetje.

Jagermeester

XPdite Sponsor 2019
Dank jullie wel allemaal voor de tips! Uiteindelijk zei dat building manager dat we de services afmoesten nemen bij TPG, want die beheren de verbindingen in het gebouw(?).
Eerst leek het erop dat we alleen ADSL+ konden krijgen, maar gelukkig zijn we aangesloten op FTTP en zijn we vanaf vandaag eindelijk weer online (en het gaat als een speer).

We zijn vorig weekend in ons huisje getrokken en dat voelt fijn. We hebben nog niet alle meubels en gaan dit weekend ongetwijfeld weer op pad voor allemaal spulletjes.

Nu hopen dat het weer dit lange weekend goed blijft, dan kunnen we eindelijk naar het strand (of althans ik, @Roels is al een paar keer geweest)

MichielpkSyd

New Member
Dank jullie wel allemaal voor de tips! Uiteindelijk zei dat building manager dat we de services afmoesten nemen bij TPG, want die beheren de verbindingen in het gebouw(?).
Eerst leek het erop dat we alleen ADSL+ konden krijgen, maar gelukkig zijn we aangesloten op FTTP en zijn we vanaf vandaag eindelijk weer online (en het gaat als een speer).

We zijn vorig weekend in ons huisje getrokken en dat voelt fijn. We hebben nog niet alle meubels en gaan dit weekend ongetwijfeld weer op pad voor allemaal spulletjes.

Nu hopen dat het weer dit lange weekend goed blijft, dan kunnen we eindelijk naar het strand (of althans ik, @Roels is al een paar keer geweest)
Geloof niet dat TPG een gebouw beheert. Sowieso is denk ik alle data infrastructuur in en rondom het gebouw van Telstra.
Wel netjes dat je NBN hebt, ADSL+ is verre van ideaal.

slatsr

Well-Known Member
Geloof niet dat TPG een gebouw beheert. Sowieso is denk ik alle data infrastructuur in en rondom het gebouw van Telstra.
Wel netjes dat je NBN hebt, ADSL+ is verre van ideaal.
In Sydney zijn er wel wat gebouwen die een TPG fiber hebben. Er was een tijd terug een en ander over geschreven hoe TPG met NBN wilde concurreren maar dat alleen in de dichbevolkte gbieden wilden doen. Maar NBN fiber is beheert door NBN, daar heeft Telstra niets meer te zoeken en kun je elke provider kiezen die je wilt.

OFX