LaStaVaZa Jagermeester & Roels

Jagermeester

XPdite Sponsor
Gisterenavond was het een Australisch avondje. Na een heerlijk concert te hebben beleefd van Kylie Minogue, vond ik bij thuiskomst mijn paspoort in de brievenbus! :D
Eindelijk! 6 maanden wachten, maar dan heb je ook wel een mooi, donkerblauw, waardevol boekje in handen.

Dit betekend dat we stap twee kunnen gaan doen, het partner visum 309 aanvragen. We hebben nagenoeg alles al klaar, dus van het weekend gaan we er voor zitten en hopen we er zo door heen te lopen.
Nog wel een vraag. Is het verstandig dat ik ook een relationship statement (algemene beschrijving van de relatie) bijvoeg, of is het echt alleen iets wat de aanvrager moet doen?
 
Nu we zelf weer aan zet zijn, meteen maar doorgepakt. Net eventjes $7.160 afgetikt, maar de aanvraag is ingestuurd!
Nog wel even alle documenten in toevoegen en uploaden, maar met een paar dagen heeft de case officer een heel compleet dossier op zijn workflow staan ;-).

Wat een fijn gevoel! Nu mag het echten wachten gaan beginnen.
 
Annelies en ik hebben los van elkaar een relationship statement geschreven. We waren een beetje in overkill modus en dachten dat het op die manier meer waarde had. Ik heb niet de indruk dat onze case officer verder heeft gekeken dan onze foto's ;)

Heel veel suces! Ik heb het misschien gemist, maar hebben jullie al een planning voor als het visum binnenkomt?
 
Ik snap wel waar die overkill-modus vandaan komt, zo zitten wij ook de hele tijd. Ik merkte gisteren op dat er een lange lijst van "recommend" documenten op mijn inmi account staat en wilde al heel eager alles gaan doen, maar bij nader inzien is geen van de documenten van toepassen of al geupload bij de aanvraag.

Tja, ons plan straks. We willen in ieder geval naar Sydney en grote kans dat mijn vriend voor zijn huidige werkgever, in ieder geval een tijdje, kan werken. Voor mij is het nog heel open.

Wanneer het visum binnen is gaan we pas echt plannen maken. Een einde kiezen voor werk en spullen gaan regelen en dan willen we eerst een tijd reizen (anderhalve maand) om het hoofd echt helemaal leeg te krijgen. Daarna nog terug naar Nederland en afscheid nemen en dan naar Australië. Ik denk dat de echte oversteek pas ergens september 2019 zal gaan worden.
 
overkill modus hebben wij ook gedaan, better safe than sorry. Recommended docs geld voor meerdere visa dus hoeft niet perse van toepassing te zijn op jouw situatie. Ik zou alvast beginnen met plannen maken, want de kans dat het visum er snel is is zeer groot. Ik kreeg mijn visum sneller dan verwacht en had opeens nog maar 3 maanden om alles te regelen. Het initiele plan was om november 2018 naar OZ te gaan, maar door veranderende werk omstandigheden van mijn partner moesten we al in juli deze kant op, en ik kan je zeggen: 3 maanden is krappe sokken want er komt een hoop geregel op je af. Misschien is het handig om een soort tijdlijn te maken met alles wat je moet opzeggen en regelen met de data erbij. Soms schiet er wat te binnen en voeg je dat doe aan de lijst. Meerdere zaken moeten ook ruim optijd opgezegd worden. Zo heb ik het allemaal net optijd kunnen regelen incl verkoop woning.

Trouwens. de prijs van het visum is nu alweer omhoog gegaan!! ik betaalde een jaar geleden nog exact 7000 dollar.
 
Ja, het is weer duurder geworden. Vanaf afgelopen July geloof ik. Omgerekend naar euro's is het iets minder pijnlijk en de stijging minder erg.

Eerder dan september gaat het echt niet worden denk ik. We gaan in mei en juni nog op reis en mijn vriend werkt aan een project tot eind juni welke hij graag af wilt maken. Maar het is geen slecht idee om eens te gaan bedenken wat we eigenlijk allemaal moeten gaan regelen.

Gelukkig heb je een jaar vanaf de goedkeuring om het visum te "activeren", dus we zitten safe denk ik ;-)
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal! 2019, het jaar waarin de verhuizing hopelijk gaat gebeuren.

Inmiddels zitten we volledig in de greep van "The Waiting Game". Nog geen vooruitgang en eigenlijk niks te melden qua visum.

Wel ga ik van de week contact leggen met het kantoor van mijn huidige werkgever in Sydney om te praten over de mogelijkheden om een overstap te maken wanneer de verhuizing plaats vindt. Een spannende en belangrijke stap.

En het wachten gaat verder... ;-)
 
Nog geen nieuws over het visum, helaas. Het gaat toch allemaal wat langzamer dan vorig jaar. Ik heb op een ander forum gelezen dat de ambassade in Madrid is gesloten en die aanvragen dus over Europa verdeeld worden. Ach, we hebben nog wel eventjes.

Ondertussen hebben we de medicals maar alvast ingeboekt, die staan voor 31-01 op de planning. Ook ga ik van de week een eigen VOG aanvragen, aangezien ik toch lees dat daar veel RFI’s voor komen. Ik vraag mij alleen af of ik ook een Police Check van Australië moet aanvragen. Effectief heb ik daar maar de eerste twee jaren van mijn leven gewoond, veel informatie hebben ze dus niet ;-).

Daarnaast zijn we alvast lekker aan het dromen en plannen. We willen tussen het opzeggen van het huis en werk, en het verhuizen naar Sydney, nog gaan reizen. Het idee is nu de wereld rond te gaan (USA – Hawaii- Seoul – Vietnam – Cambodja). Een pittige en dure reis, maar het uitgelezen moment om zoiets te gaan ondernemen!

Hopelijk binnenkort meer nieuws over het visum…
 
Nog geen nieuws over het visum, helaas. Het gaat toch allemaal wat langzamer dan vorig jaar. Ik heb op een ander forum gelezen dat de ambassade in Madrid is gesloten en die aanvragen dus over Europa verdeeld worden. Ach, we hebben nog wel eventjes.

Ondertussen hebben we de medicals maar alvast ingeboekt, die staan voor 31-01 op de planning. Ook ga ik van de week een eigen VOG aanvragen, aangezien ik toch lees dat daar veel RFI’s voor komen. Ik vraag mij alleen af of ik ook een Police Check van Australië moet aanvragen. Effectief heb ik daar maar de eerste twee jaren van mijn leven gewoond, veel informatie hebben ze dus niet ;-).

Daarnaast zijn we alvast lekker aan het dromen en plannen. We willen tussen het opzeggen van het huis en werk, en het verhuizen naar Sydney, nog gaan reizen. Het idee is nu de wereld rond te gaan (USA – Hawaii- Seoul – Vietnam – Cambodja). Een pittige en dure reis, maar het uitgelezen moment om zoiets te gaan ondernemen!

Hopelijk binnenkort meer nieuws over het visum…

Ja wachten duurt lang. Ik weet niet of het voor alle visums hetzelfde geldt. Wat betreft VOG/Police check moesten wij die aanleveren van elk land waar wij dr afgelopen 10 jaar gewoond hebben. Dat wil zeggen dat jij die van Australie niet hoeft aan te vragen. Ik weet dus niet zeker of dat voor het visum van jou ook geldt.

Wat gaaf dat jullie zo'n reis willen gaan maken. Ik zeg doen! Over Hawaii kan ik je nog wel tips geven, zijn wij zelf 4 weken geweest.
 
Als je de kans hebt zou ik zeker proberen wat te reizen tussendoor. Het emigratietraject, alles thuis afhandelen en afscheid nemen van de familie enz hakt er toch best in en het kan helemaal geen kwaad om tussendoor wat stoom af te blazen en fris, scherp en uitgerust in Australie aan te komen.
Ons eigenlijke plan was om in okt - nov 2018 te emigreren waardoor we nog tijd hadden om Thailand en Vietnam te bezoeken, omdat mijn vriendin haar baan pas in januari 2019 zou starten, door omstandigheden moest ze echter al in juli 2018 terug komen waardoor het allemaal een gehaast en gedoe werd waardoor ik eigenlijk uitgeblust was toen ik hier aankwam.
 
De Medicals zijn goed! Niet dat we anders hadden verwacht, maar toch fijn om die bevestiging te krijgen. Nu hoop ik stiekem dat er een melding naar een CO gaat, zo van "dossier van applicant compleet, kijk erna", maar zo zal het wel niet werken ;-)

Mijn VOG en AFP check zijn onderweg, dus mocht die vraag komen heb ik de informatie al snel beschikbaar. Ik twijfel zelf alleen nog over een FBI Police check. Ik heb van zomer 2009 tot zomer 2010 een stage gedaan in Florida en effectief ben ik een jaar en 3 dagen daar geweest. Ook ben ik meerdere keren teruggeweest voor vakantie. Nu moet je als sponser in ook een police check aanleveren van elk land waar je 12 maanden of meer hebt gewoond in de afgelopen 10 jaar (en sowieso altijd een AFP check). Het process of een FBI Police check te krijgen is erg ingewikkeld (vingerafdrukken aanleveren etc).
Wat is de kans dat ze hier om gaan vragen? Wat zounden jullie doen?
 
Ja, de medicals. Dat was voor mij ook een opluchting. Zit ik in de wachtkamer na de long foto’s. Komt er na lang wachten een verpleegster:

“...Hallo, we hebben wat dingen op de foto die we graag nog even beter willen bekijken. Je moet weer opnieuw in de rij voor extra foto’s...”

Nou, ik zag mezelf al met long kanker op de zaal liggen. Niks Australia. (Dat mijn vader aan long en hersen kanker gestorven is op zijn 46ste helpt dan niet mee)

Maar, zoals jullie begrijpen, ik ben er nog. Niets aan de hand. Dus ik begrijp je tevredenheid!

Wat betreft FBI. Ook wel net een rot land. Goede contacten met OZ. Strakke customs toestanden. Anders dan een jaar België of zo... hmmm. Check het eens op Pomsinoz anders?
 


OFX
Back
Top