Lastavaza jojobas

jojobas

New Member
Heej hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen vrijdag een leuk telefoontje uit Australie gekregen: de beroepserkenningsaanvraag van mijn man bij Engineers Australia is goedgekeurd. Yiehaa! Hier hebben we bijna een half jaartje op moeten wachten. Nu kunnen we verder met de EOI, het aanvragen van statesponsorship WA en het aanvragen van het visum. Maar jee, wat wordt het nu ook in een keer spannend! Het is echt een rollercoaster...je wil het zo graag...maar toch die eeuwige twijfel die blijft knagen (met name het feit dat de kinderen zonder familie en opa's en oma's opgroeien vind ik moeilijk....doen we de kinderen niet te kort, zijn we niet te egoistisch naar onze ouders toe...). En dit zomerse weertjes en vakantiegevoel in nederland draagt ook niet echt bij aan en overtuigend ' ja' gevoel/. Het is fijn om te lezen dat dit ' normaal' is en bij het hele proces hoort. De dag van afscheid nemen komt steeds dichter bij. De vage plannen van ' we gaan het proberen', worden steeds concreter. Gelukkig weten we allebei waar we het voor doen en staan we allebei 100% achter onze keuze!
Hopelijk kunnen we over een paar maandjes ons visum tegemoet zien en kunnen we in januari 2014 vertrekken! Ons huis is al verkocht, we wonen al een jaar gehuurd en alle spullen zijn al opgeslagen. We hebben al zo veel stappen genomen. Wij zijn er klaar voor (of toch niet?) Hoe dan ook: we willen gaan, we willen het ervaren en we gaan er iets moois van maken!
hoi, wij zijn nu ook in volle spanning, net goede nieuws dat de staat akkoord is met de aanvraag, nu eigelijke visumaanvraag en dus medische keuring etc. Helaas moeten wij nog een huis verkopen. Sommige dingen durfden wij nog niet aan omdat wij niet konden geloven dat het daadwerkelijk zou gaan lukken. Wat betreft jullie gevoelens: begrijp het volkomen! Ik heb alleen een vader en broer achter te laten, maar dat is nog lastiger dan veel familie, want nu zijn ze samen. Blijft lastig, maar wil mijn leven en dromen niet hiervan af laten hangen...En je bent nog samen met je echtgenoot en zijn dromen. Ik merk wel dat de reacties van je omgeving niet allemaal even leuk zijn, en dat is soms lastig te accepteren. Mijn broer bijvoorbeeld denkt dat we een vergissing gaan maken geloof ik, en zo denken sommige vrienden er vast ook over. er zijn er maar weinig enthuosiast. Ik hou het er maar op dat we gemist gaan worden ;-)

Hoi Daniella en Roy,
Super goed nieuws, nogmaals gefeliciteerd.
Komt allemaal goed, ondanks de achtbaan waar jullie in zitten.
Volgt je hart en die is al in Australië ;) .
Maar ik begrijp je maar al te goed, als ik met mijn moeder aan het skypen ben en ik zie haar weer in tranen blijft dat ook moeilijk. Maar aan de andere kant, als onze kinderen straks Europa willen ontdekken geef ik ze groot gelijk :) .
Zelf heb ik juist door veel te skypen niet het gevoel dat we aan de andere kant van de wereld wonen, het lijkt wel alsof ik juist meer met mijn ouders deel dan in Nederland, maar ze missen de kleinkids natuurlijk wel. Ik zet vaak skype aan als ze aan het eten of spelen zijn, dan zijn ze er toch een beetje bij. Voorlezen via skype gaat trouwens ook goed! ;) dus no worries......en 20 graden winter heb je niet in Nederland! xxx
Jullie hebben alles al meegemaakt dus! ;-) Ik heb van een vriendin gehoord dat haar band met haar ouders beter is geworden via skype toen zij naar de bahamas verhuisd waren, dus zo kan het ook. aan alle dingen zitten 2 kanten, het gaat erom waar jij het beste mee kan leven. In mijn geval is dat niet mijn droom opgeven. Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld wat wel/niet mee te nemen, eerste huis zoeken etc? Heeft iemand trouwens een tip betreffende motoren meenemen?

Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld wat wel/niet mee te nemen, eerste huis zoeken etc?

Hey! Volgens mij staat er over 'wat wel/niet meenemen' elders al een draadje op deze site, ook nog erg actueel bijgehouden!
Succes met deze achtbaan waar jullie in zitten!

Ik heb maar even een eigen topic voor je aangemaakt met je opmerkingen. Met name omdat je nogal het topic van anderen aan het kapen was ;)

Back