LaSTaVaZa Karolawo

KarolineLawo

XPdite Sponsor
JOEPIE!!!! Eindelijk kunnen wij ook met een laatste stand van zaken beginnen!
Wij=Karoline, Ronnie, Laura en Wout

- We hebben de IELTS voor Ronnie geboekt voor 30 juni. Hij is de hoofdaanvrager en moet overal een 7 op hebben. Hij maakt zich daar wel zorgen over, maar ik weet dat hij het zal halen.
- We hebben contact gehad met M2A en denken wel dat we voor hen zullen kiezen, maar eerst willen we een makelaar spreken over de verkoop van ons huis. Ik sta anders wel te popelen om een contract te kunnen tekenen met M2A en er dan zo snel mogelijk in te vliegen!
- Makelaar komt vandaag en vrijdag komt er een andere. Kwestie van kunnen vergelijken en hun geloofwaardigheid checken.
- Ik ben een lijstje aan het maken met spullen die we in Australië moeten kopen, want we nemen niks mee (niks=kleren, speelgoed, handdoeken en lakens?) We hebben niks wat voor ons waardevol is en willen eigenlijk met de inboedel gewoon opnieuw beginnen.
- We hebben al een garageverkoop gehad en er is toch wel heel wat weg, maar wel spijtig dat we dat niet zien. We hebben nog steeds veel rommel, maar als we een vertrekdatum hebben, kunnen we pas echt alles wegdoen. We weten dat we zeker nog een jaar hier moeten blijven door de visumprocedure.
- Onze ouders zijn op de hoogte gebracht. De ene wilt zich moeien en zit vooral vragen te stellen over de financiën (geen zaken mee) en de andere zwijgt erover of huilt eens stiekem. Hadden het liever later gezegd, maar het is wel makkelijk nu ze het weten.(babysit bij skype gesprekken, makelaar komt,...)
- Zijn bezig met onze klusjes in huis op te knappen (terras laten tegelen, plafonds en muren verven, afwerking,...)

Een hele boterham al, en dit is nog maar het begin! Ben nu nog superenthousiast, maar ik weet dat het een rollercoaster is en heb ook al wel een dagje down gezeten, maar we gaan ervoor!
 
Wij willen met een permanent skilled-nominated SK 190 visum gaan. We gaan sponsorship aanvragen aan Victoria en ons dan in of rond Melbourne verstigen.
 
Makelaar van gisteren viel goed mee. Ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten in verband met de prijs. We hadden zelf ook wat research gedaan en volgens mij moeten we zeker kunnen krijgen wat wij zouden willen voor het huis. Nu de volgende makelaar afwachten.
 
Ik vind het best wel spijtig dat je eigenlijk met niemand kan praten over wat je meemaakt. OK, je kan dat misschien wel, maar de mensen waar je mee praat, hebben er een ander gevoel over dan jij en ze zijn niet zo enthousiast als er een makelaar geweest is bv. Zij willen dat je blijft natuurlijk. Vooral met de ouders kunnen we het er niet echt over hebben, want ze mijden het onderwerp of moeien zich dan weer (en geven 'goede raad' en doen dat dan weer elke keer opnieuw als je ze ziet:eek:) . Ik zou het toch leuk vinden als je je verhaal aan iemand kwijt kon die dan ook enthousiast is over de vorderingen die je maakt op weg naar je droom.

:) Daarom dit forum dan maar optimaal gebruiken he!
 
Ik vind het best wel spijtig dat je eigenlijk met niemand kan praten over wat je meemaakt. OK, je kan dat misschien wel, maar de mensen waar je mee praat, hebben er een ander gevoel over dan jij en ze zijn niet zo enthousiast als er een makelaar geweest is bv. Zij willen dat je blijft natuurlijk. Vooral met de ouders kunnen we het er niet echt over hebben, want ze mijden het onderwerp of moeien zich dan weer (en geven 'goede raad' en doen dat dan weer elke keer opnieuw als je ze ziet:eek:) . Ik zou het toch leuk vinden als je je verhaal aan iemand kwijt kon die dan ook enthousiast is over de vorderingen die je maakt op weg naar je droom.

:) Daarom dit forum dan maar optimaal gebruiken he!

Daar is het forum inderdaad ook goed voor, maar toch is het wel fijn als je er wel met je familie over kan praten. Ik neem aan dat je het pas net verteld hebt? Ook voor hun geldt dat ze dan nog aan het idee moeten wennen.
 
Ja, onze familie zal ook wel door bepaalde fasen gaan, net zoals wij. Ik heb daar ook begrip voor hoor en zal er nooit iets over zeggen tegen hen. Misschien gewoon wachten tot ze in een andere fase zitten!
 
Ik ken dat gevoel heel erg, dat je het met niemand echt kan delen. De meeste mensen reageren wel enthousiast maar daar houdt het op. Ik heb een vriendin, die voor mijn gevoel al afstand neemt, dus die wil ik zo min mogelijk belasten met allerlei verhalen. Ook wij zitten nog in het begin van het hele traject maar er gebeurt in jezelf natuurlijk ook een boel. Nu de eerste tegenslag de IELTS viel helaas niet goed uit, wat in onze ogen onbegrijpelijk is. Maar het vervelende is dat je dat dus met niemand kan bespreken, behalve met elkaar. Maar goed, heel veel succes met jullie rollercoaster!
 
Hoi! Wat een voorbereidingen allemaal hè? Inderdaad een rollercoaster, op dit forum heb je heel veel aan de informatie en verhalen die erbij komen kijken. In mijn omgeving is iedereen positief die ik spreek en leven ze erg mee met elke stap. Mijn vrienden zijn ook wel wat gewend hoor, ben wel vaker een paar jaar weg. Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van wennen!
Succes met alle vervolg stappen, hou ons op de hoogte! Morgen toch nog een makelaar?
 
Ja, er komt nog een makelaar. Hopelijk zal die ook op dezelfde lijn zitten als wij. We hebben ook nog met de bank gesproken en de kosten om de lening vroegtijdig af te sluiten vallen ook nog mee.
Gisteren hebben we afgesproken met Rob en Marijke. Het was super! Onglooflijk wat die mensen allemaal doen en weten! Ik ben zo blij dat we voor het hele proces op hun advies en steun kunnen rekenen. Wij zaten toch met verkeerde informatie over bepaalde dingen en door met hun te praten weten we weer veel meer. Zo nuttig!
Hebben er dus nog steeds veel zin in. Het geeft je wel energie!
 
Tweede makelaar hier geweest en hij zat op dezelfde golflengte in verband met de prijs maar wat een BLAASKAAK!
Klikte echt niet! Die zal het dus zeker niet worden, al moet ik zelf rond de deuren gaan om het huis te verkopen!
Maandag derde makelaar boeken.
 
We hebben ook ooit een huis moeten verkopen. Hadden we ook 2 makelaars op bezoek. 1 waar we meer een klik mee hadden en ook een blabla figuur met mooie praatjes. We hadden gekozen voor degene met wie we de klik hadden, maar dat was wel een hele slechte keuze, want hij kon dus niet goed verkopen... We moesten ook continu zelf zeggen wat hij anders moest doen.

Voor verkoop heb je dus misschien meer aan een blabla figuur met een snelle babbel...

Blijft lastige keuze.
 
wij hebben de blabla-er laten lopen en zijn voor de klik gegaan - in ons geval een prima keus want hij heeft in vijf maanden het huis verkocht, door potentiele kopers te blijven benaderen. Degenen die het huis hebben gekocht, hadden het huis nl al in de tweede maand bezichtigd, en pas na vijf maanden besloten om een bod te doen. Dus in ons geval (maar misschien een uitzondering) hebben we echt wat aan de makelaar gehad. Klein lokaal kantoortje... misschien scheelt dat?
 
Jullie hebben wel gelijk natuurlijk en hebben me toch aan het denken gezet. Je moet een goede verkoper hebben, maar je moet je er ook goed bij voelen. Misschien is de derde makelaar het allebei! Hoop doet leven he!
Dit weekend nog proberen klusjes op te knappen. Het is toch een raar gevoel als je zo serieus bezig bent met ineens je huis te verkopen, want initieel was dat niet ons plan. Gewoon een paar jaar verhuren. Lijkt emotioneel toch makkelijker. Ben eens benieuwd hoe ik me ga voelen als de eerste kijkers komen! Akelig!

We hebben gisteren het contract met M2A getekend en opgestuurd. Nu kunnen we niet meer terug he!
 
Back
Top