LaStaVaZa.. Maheno2014

Maheno2014

New Member
Ik heb al eerder een aantal vragen gepost. En ondertussen is er veel gebeurd:confused:.
Ik dacht dat het misschien goed is om de stand van zaken bij te houden.
Ook voor mezelf.. want ondertussen is er nog zo veel te doen!
En misschien zijn er mensen in hetzelfde situatie.

Ik heb inmiddels mijn Resident Return Visa binnen:D
En wij zijn nu bezig met de partner visa en visa voor een kind.
Bijna alle papieren zijn verzameld en hopelijk kan het ergens volgende week compleet worden ingeleverd!
En dan is het afwachten.....

Maar ons doel is eigenlijk augustus/september al te af te reizen naar Brisbane --> door naar townsville waar mijn vader woont.
Ik zit nu te overwegen of wij hier in Nederland moeten wachten op de partner visum..OF... in Australia afwachten of het goedgekeurd word.
Ik heb gehoord dat er meerder mensen zijn die dit doen.

Ik heb zelf bijna 20 jaar in Brisbane/Redcliffe gewoond en kan niet wachten om terug te zijn.
Ik overweeg om in de buurt van Mansfield high te gaan wonen. (Mansfield dus)
Heeft iemand ervaring/ideeen over Mansfield? Of misschien met de school?

En ook heb ik nog een oude hond van 13 die nog vervoerd moet worden!!
Heeft iemand hier ervaring mee? Links?

Veel vragen! Ik weet het. Momenteel zit mijn hoofd vol en dit lijkt mij het beste manier om assistentie te zoeken.
En ervaringen uit te wisselen.

Groetjes,

Hi Maheno,
Wij zitten nu nu in het voorbereidingstraject om onze honden mee te nemen. Houd er rekening mee dat de hond pas 180 na de hondsdolheidstest in quarantaine gaat en daar dan (maar) 10 dagen blijft. De regels zijn in december aangepast. Mocht je vragen hebben, kun je me een PM sturen. Maar als je dus snel weg wilt, is het zaak direct te laten enten tegen hondsdolheid en over een paar weken de test te doen. Zie http://www.daff.gov.au/biosecurity/...guides/category-3-step-by-step-guide-for-dogs voor een heel stappenplan.
Veel succes met alle voorbereidingen.

Hi Maheno,
Ook wij hebben onze hond van 8 jaar oud (nu 9) in sept. 2013 meegenomen naar Sydney.
We wisten ook niet van de 150 + 30 (quarantine) dagen na de officiële rabiës uitslag test.
Wij hadden ons visum in jan. en zijn nog een aantal maanden extra in Ned. gebleven in een huurhuis speciaal voor onze hond.
Zij moest gewoon mee.
Ze heeft nog 6 weken in quarantaine gezeten voor de 180 dagen (alleen ivm de rabiës)... en dat was wel erg lang..
Nu is dat inderdaad veel eenvoudiger als de hond maar tijdig is ingeënt tegen rabiës.
Dan valt 10 dagen quarantaine wel erg mee.
Onze hond is met Cathay Pacific (beide vluchten) via Hong Kong gevlogen.
We hadden Animals To Fly ingehuurd, en dat was echt erg goed.
Onze Flinty loopt hier nu vrolijk en vrij en blij in Sydney rond alsof ze hier altijd al is geweest..
We zijn heel erg blij dat ze alles prima heeft doorstaan, en dat ze gewoon mee is gegaan.
Tenslotte hoort ze bij ons gezin.
Het is wel een boel gedoe, met al die stappen en testen en dierenartsen, en tripjes naar Utrecht.
Maar het is het waard!!
Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen..

Bedankt Red Dust voor de handige link! Deze heb ik aan ons to do lijst toegevoegd. (Die word inmiddels alleen maar groter en niet kleiner!!!)

En Janneke ook bedankt voor jou tips. Spikey word dit jaar 14(!) Klopt het dat de bloed onderzoek rond de €500 kost?

Nee, dat klopt niet. Het is wel vrij duur maar ik dacht ongeveer 100 tot 150 euro...
En 500 Euro is het echt niet..
Hoewel 4 weken voor vertrek zijn er ook nog 4 testen, voor bepaalde bacteriën.
Wij zijn heel erg blij dat onze Flinty hier nu aan de andere kant van de wereld rondloopt.
En uiteindelijk viel het best wel mee allemaal.
Ook de Dog Walkers waren heel erg fijn, om de drie dagen foto's en wat extra aandacht voor onze Flint.
Heel erg prettig, en je kunt echt alles via e-mail vragen...ook aan de quarantine mensen.
Heel veel succes met alles, het is echt een roller coaster...
Het is wel bijzonder om hier te kunnen wonen.. echt wel!
Maar dat weten jullie zelf uit ervaring....

Hoi Maheno,

Ik heb zelf een partnervisum aangevraagd en ben toen alvast op een tijdelijk visum (WHV in mijn geval) naar Australie gegaan. Je moet dan wel weer het land verlaten op het moment dat het visum toegewezen wordt, zodat ze het kunnen verwerken en je op je nieuwe visum het land weer binnen komt. Ik weet niet of de regels anders zijn voor kinderen. Er is een telefonische hulplijn in Londen die je kunt bellen, ik kan het telefoonnummer alleen ff niet vinden. En anders kun je ook even wachten tot je een CO hebt en het aan die persoon voorleggen.
Succes!

Back