lastavaza Melbourne

javi

New Member
Goed, dinsdag geland en nu de rest...

Verblijf op dit moment in een hotelletje in st Kilda (vic) en ben actief op zoek naar furnished apartments. De bedoeling is om hier in de buurt iets te gaan huren omdat ik toch graag in een levendige buurt wil zitten. Dat en het strand is dus wel gelukt :)

Vandaag ook gelijk maar een mobieltje aangeschaft (crazy johns prepaid... Hoe verzin je t?)en wat afspraken gemaakt voor bezichtigingen. Zaterdag zit vol!

Verder heb ik de mazzel dat mijn werk met me meekomt, dus no worries daar...

Ben altijd in voor biertje/long black en wat gezellige kletspraat, dus ben j in de buurt schroom niet!

Hier zit ik dan, op mijn laptop aan het werk op het business centre waar ik een werkplek huur (de baas in NL that is). Het was een roerig weekje, maar ben dan eindelijk geinstalleerd, sort of... Ik huur nu een studio apartment met uitzicht over Albert Park in St Kilda. Het is een klein appartement, maar prima voor mij alleen. Ik ben er afgelopen woensdag gelijk ingetrokken, want van het motelletje werd ik ook niet heel vrolijk. Dit brengt overigens wel als complicatie met zich mee dat ik nog geen electriciteit heb, want dat duurt normaal gezien een dag of 2. Nou ja, even behelpen dus, maar ik vind het wel passen bij het avontuur.

Heb overigens nog wel een paar vragen met betrekking tot overige vaste lasten. Ik houd een overzicht bij van o.a. mijn vaste lasten, maar ik kan niet echt terugvinden wat voor vaste lasten er hier in Australie zijn. Ja, klinkt misschien een beetje bleu, maar ik heb in een grijs verleden wel eens een appartement gehuurd, maar dit was inclusief alles en dus 1 bedrag per maand. In mijn eigen huis in Nederland betaal ik dingen zoals gemeentelijke heffingen voor riool/afval, waterschapsbelasting, WOZ etc. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet benaderen hier. Iemand suggesties?

Anyway, de zomer is onderweg hier dus ik ga er nog lekker van genieten!

He Javi,

Voor zover ik weet dekt de huurprijs dat meest al en hoef je alleen maar stroom te betalen EN water als je boven een bepaald verbruik zit. Al die andere kosten krijg je pas wanneer je eigenaar bent :)

Groetjes,
Janka

He Javi,

Voor zover ik weet dekt de huurprijs dat meest al en hoef je alleen maar stroom te betalen EN water als je boven een bepaald verbruik zit. Al die andere kosten krijg je pas wanneer je eigenaar bent :)

Groetjes,
Janka

Geen belasting? Ok, mijn Hollandse kant is gelijk een stuk vrolijker! Ik kan me herinneren dat ik in Tilburg nog wel een discussie had met mijn huisbaas over gemeenteheffingen, maar die heeftie uiteindelijk toch zelf voor zijn rekening moeten nemen...

Thnx voor je reactie!

Back