LaStaVaZa Miller's

Tom Miller

Member
Wow. Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb. Eind december 2018 heb ik mijn partner visa (309 & 100) aangevraagd en vanaf dat moment was het (dacht ik) lange wachten begonnen. De verwerkingstijden werden iedere maand naar boven bijgesteld.

Ik was dan ook positief verrast dat ik afgelopen week twee mails van de Australische ambassade ontving met het verlossende woord: niet alleen 309 is toegezegd, maar direct ook het visa met sublass 100! En aangezien ik nu voor november 2019 in Australië moet zijn, kan het avontuur nu echt beginnen.

De komende week komen er makelaars over de vloer, zodat we ons huis te koop kunnen zetten.

Op het moment van schrijven ben ik nog zo overwhelmed dat ik nog niet precies besef wat ons de komende maanden allemaal te wachten staat. Ik weet zeker dat ik door al jullie topics te lezen al een stuk wijzer word :)!
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met je visum! Wat een fijn gevoel moet dat zijn. Tof dat je meteen ook de 100 hebt gekregen.

Ik ben wel benieuwd naar je situatie, want mijn vriend wacht nog op zijn 309/100 en die heeft hem eind November 2018 aangevraagd.
Welke ambassade heeft je visum behandeld? Heb je een RFI of ander contact gehad met de ambassade/CO?
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met je visum! Wat een fijn gevoel moet dat zijn. Tof dat je meteen ook de 100 hebt gekregen.

Ik ben wel benieuwd naar je situatie, want mijn vriend wacht nog op zijn 309/100 en die heeft hem eind November 2018 aangevraagd.
Welke ambassade heeft je visum behandeld? Heb je een RFI of ander contact gehad met de ambassade/CO?

Zeker een fijn gevoel! En dankjewel voor je bericht. Volgens mij is er maar 1 centrale plek waarop partner visa verstrekt worden, maar dat weet ik niet zeker.

En ik lees online dat de verwerkingstijden aan meerdere zaken ondetheven zijn. Wellicht omdat ik al een aantal jaar getrouwd ben en zowel mijn zoon als vrouw Australisch zijn dat het allemaal wat sneller gaat?

Verder hebben we geen tussenpersoon, zelf het visum aangevraagd. Wellicht scheelt dat ook? Hoop dat je vriend snel eenzelfde bericht krijgt als ik!!
 
Super Tom, van harte gefeliciteerd. Nu gaat het pas echt beginnen! Als ik lees dat je een Australische partner hebt, ga ik er vanuit dat je hier al regelmatig bent geweest. Weet je al waar jullie je willen vestigen en wat voor soort werk je zoekt?
 
Super Tom, van harte gefeliciteerd. Nu gaat het pas echt beginnen! Als ik lees dat je een Australische partner hebt, ga ik er vanuit dat je hier al regelmatig bent geweest. Weet je al waar jullie je willen vestigen en wat voor soort werk je zoekt?

Jazeker! Wij gaan in de buurt van Camden wonen (NSW). Dat ligt vlak bij McArthur. Daar woont familie van mijn vrouw en daar Kunnen we tijdelijk wonen tot we een eigen plek hebben gevonden.

Tijdens mijn laatste reis naar Australië heb ik wat informatie ingewonnen over het werken en de gehandicaptenzorg. Daar is blijkbaar volop vraag naar, dus dat gaat gewoon lukken!
 
Hoi Tom,
Welkom en gefeliciteerd met het snelle resultaat.
Met het landelijke NDIS programma is er inderdaad een grote vraag gecreëerd naar mensen in dergelijke zorgsectoren. Waar je wel op moet letten is dat de accreditatie van de diploma's een probleem kan zijn. Daarop liep onze vorige poging ook stuk, inmiddels zijn we met een andere route bezig.
Succes & keep us posted!
 
Hoi Tom,
Welkom en gefeliciteerd met het snelle resultaat.
Met het landelijke NDIS programma is er inderdaad een grote vraag gecreëerd naar mensen in dergelijke zorgsectoren. Waar je wel op moet letten is dat de accreditatie van de diploma's een probleem kan zijn. Daarop liep onze vorige poging ook stuk, inmiddels zijn we met een andere route bezig.
Succes & keep us posted!

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar! Maar naast het werken in de gehandicaptenzorg (met name gedragsmoeilijke groepen), ook opgeleid tot marketeer en daar ook ruimte ervaring in.

De tijd gaat uitwijzen wat de beste keuze is, maar al moet ik in een afvalfabriek werken, ik wil alles aanpakken 😄.
 
Komende dagen worden spannend: ons huis is onofficieel verkocht zonder voorbehoud van financiering. We bevinden ons nu in de afkoelperiode van drie dagen, maar er lijkt geen enkele reden te zijn om te twijfelen of de koop doorgaat.

Daarom hebben we tickets geboekt om op 30 juni 2019 'eindelijk' de grote reis te gaan maken. Het komt opeens allemaal heel dicht bij! Wat een geregeld allemaal die laatste periode met het verhuizen van de spullen, het regelen van alle administratieve zaken en de emotionele kant van het verhaal.

Maar los daarvan hebben we er onwijs veel zin in! Het kan eindelijk beginnen.
 
Komende dagen worden spannend: ons huis is onofficieel verkocht zonder voorbehoud van financiering. We bevinden ons nu in de afkoelperiode van drie dagen, maar er lijkt geen enkele reden te zijn om te twijfelen of de koop doorgaat.

Daarom hebben we tickets geboekt om op 30 juni 2019 'eindelijk' de grote reis te gaan maken. Het komt opeens allemaal heel dicht bij! Wat een geregeld allemaal die laatste periode met het verhuizen van de spullen, het regelen van alle administratieve zaken en de emotionele kant van het verhaal.

Maar los daarvan hebben we er onwijs veel zin in! Het kan eindelijk beginnen.

Jullie tijdlijn met verkoop woning en vertrek lijkt heel erg op die van ons vorig jaar. Veel succes en het is zover voordat je het weet. Begin echt op tijd met alles op en afzeggen want scheelt een hoop stress op het allerlaatste moment. Gefeliciteerd met de verkoop trouwens.
 
Na mijn laatste bericht is alles in een stroomversnelling gekomen. We verkochten ons huis binnen een halve week, kochten vliegtickets en nadat we onze inboedel in een container hebben laten plaatsen, zijn we naar Australië vertrokken. De eerste twee weken relax genoten van onze nieuwe start, daarna ons nieuwe huis ingetrokken (Elderslie, NSW) en gestart met het zoeken van werk.

Om mijn kansen te vergroten (uiteindelijk gekozen om in de zorg te blijven werken), heb ik me direct ingeschreven voor diverse cursussen en voor een Certificate in Individual Support. Het aantal documenten dat ik nodig had om überhaupt te starten met solliciteren was aanzienlijk: een Australisch rijbewijs, een Police Check (doordat ik ook de naam van mijn vrouw heb aangenomen duurde dat drie weken i.p.v. de reguliere twee dagen) en een Working With Children check.

Daarna voortvarend aan de slag gegaan met solliciteren en eigenlijk al redelijk vlot uitgenodigd met een gesprek. Mochten hier nieuwe forumleden een kijkje nemen: lees je in over hoe de markt hier werkt, solliciteren is zowel op papier als tijdens een gesprek heel anders. Aangezien ik me (mede op dit forum) goed ingelezen had, lukte het me snel een baan te vinden.

Inmiddels wonen we hier alweer bijna drie maanden, waarvan ik er ruim twee aan het werk ben. Off to a good start :).
 
Ze zitten overal te springen om mensen in de zorg dus dat heb je slim aangepakt. Klinkt als een fijne start, gefeliciteerd!
 
Elderslie.. dan had je prima mee kunnen borrelen in CBD 2 weken geleden! Anyway, welkom en fijn dat je al aan de slag bent.
 
Back
Top