LaStaVaZa Move123

Move123

Active Member
Nou, laat ik dan toch maar de stap nemen om een lastavaza aan te maken:)

Wij zijn een gezin van 3 personen. Vader, moeder en kleine man van 4 maanden. Ik wilde altijd al emigreren naar Australie, maar manlief zag het nooit zo zitten. Tot dat het moment kwam dat we er op vakantie gingen! Sindsdien laat het land hem niet meer los en begon hij steeds vaker over emigreren en kwam hij met links van banen en mooie huizen thuis.. En nu zegt hij dus dat hij het eigenlijk toch wel graag wil! Yay!

Nu besloten om de eerste stap te zetten en dat is een gesprek met Visa4you. We hadden 1,5 jaar geleden al een visumcheck laten doen (we kunnen op een 189 doordat ik secondary school teacher ben en dus op de SOL sta) en deze was positief!

We willen graag naar Adelaide omdat we hier een heel goed gevoel bij hadden toen we hier waren. Ook wonen hier vrienden van ons, wat het allemaal nog een stukje leuker maakt natuurlijk.

Stap 1 = Juni 2016:
Gesprek Visa4You was positief. We hebben goede kansen om een visum te krijgen. We hebben dus besloten om dit te gaan proberen. Kleine stapjes per keer en kijken hoe het loopt.
Wel besloten het zelf te doen omdat de aanvraag vrij simpel lijkt en we de kosten voor Visa4You te hoog vinden.

Stap 2 = 10 September 2016:
IELTS test.

Stap 3 = Januari 2017:
Alle documenten voor de skills opsturen en opnieuw op voor de IELTS.

Stap 4 = April 2017
Skills goedgekeurd! Nu oefenen voor de nieuwe IELTS. Het schrijven voor een 8 blijkt toch best lastig te zijn. Maar we komen er wel!

Stap 5 = July 2017
Failed again. IELTS niet gehaald, dus we schuiven van SA naar NSW en gaan voor een 190 ipv een 189.
Op de 15e onze EOI ingediend! Spannend!
 
Last edited:
Weet niet of je dat bedoelt, maar een voorsteltopic is er al 1.5 jaar geleden geweest;)
Ik bedoelde het goed. Ik wilde zeker niet zeggen dat je je voor moest stellen. :oops:

Het was meer dat ik je regelmatig voorbij zie komen en eigenlijk verbaasd was dat je nog geen LaStaVaZa had :D
 
Ik bedoelde het goed. Ik wilde zeker niet zeggen dat je je voor moest stellen. :oops:

Het was meer dat ik je regelmatig voorbij zie komen en eigenlijk verbaasd was dat je nog geen LaStaVaZa had :D

Oh haha, ja emigreren was vooral mijn ding en nu wordt mijn man enthousiaster dus ga ik toch de gok wagen;)
 
Succes met jullie plannen en goede keuze voor informatiegesprek met Visa4You! Visa4You heeft ons ook geholpen met de visumaanvraag en ze doen dat zeer goed!
 
succes met alles, haha mooie huizen genoeg, ook mooie prijzen daarbij. Het is weer eens een andere reden om te emogreren ;)
 
Haha! Nou gelukkig is dat niet de reden om te emigreren;) mooie huizen heb je hier ook! Misschien wel meer zelfs;)
 
Zaterdag dan eindelijk het gesprek met Visa4You. Zei gister nog tegen mijn man: vind het zo spannend, het is net alsof dit gaat bepalen of we wel of niet gaan, terwijl het gewoon een informatief gesprek is. Maar het zal vast komen doordat we nu een stap hebben gezet. Voelt toch goed.

Overigens zegt manlief inmiddels: Ik hoop zo dat we gaan! Als er maar een 'reden' komt.. Hij krijgt het liefst een baan aangeboden, maar ja, dat kan hij uit zijn hoofd zetten;) we wachten nog af, maar het gaat de goede kant op!

Iemand nog tips voor vragen? We hebben uiteraard zelf al aardig wat bedacht, maar als ervaringsdeskundigen hebben jullie misschien tips waar wij niet aan hebben gedacht?
 
Spannend!! ben heel benieuwd hoe het gesprek gaat! kan mij jullie gevoel helemaal voorstellen... Succes :up:
 
Nou, gister het informatiegesprek gehad. Vond het best een leuk gesprek, al wist ik de meeste dingen al (thanks xpdite)
Ze heeft vooral besproken op wat voor visum we kunnen en hoeveel dit kost aan tijd en geld.
Komt erop neer dat we idd op een 189 kunnen, mits ik 4x8 haal op ielts.
Lastig maar niet onmogelijk (dat hopen we tenminste. Als Engels docente zou je toch wat moeten kunnen;) )

Overigens wel besloten het zelf te doen eventueel. Kosten waren 3745 excl. btw voor het hele traject. Vinden wij een beetje veel aangezien we een 'standaard' aanvraag hebben.

Nou wachten tot manlief zegt: we doen het! Hij durft het nog niet echt hardop te zeggen dus we wachten geduldig af;)
 
Nou, gister het informatiegesprek gehad. Vond het best een leuk gesprek, al wist ik de meeste dingen al (thanks xpdite)
Ze heeft vooral besproken op wat voor visum we kunnen en hoeveel dit kost aan tijd en geld.
Komt erop neer dat we idd op een 189 kunnen, mits ik 4x8 haal op ielts.
Lastig maar niet onmogelijk (dat hopen we tenminste. Als Engels docente zou je toch wat moeten kunnen;) )

Overigens wel besloten het zelf te doen eventueel. Kosten waren 3745 excl. btw voor het hele traject. Vinden wij een beetje veel aangezien we een 'standaard' aanvraag hebben.

Nou wachten tot manlief zegt: we doen het! Hij durft het nog niet echt hardop te zeggen dus we wachten geduldig af;)

Het gesprek dat we hadden met een visumbureau was voor ons een extra "wow we zijn er mee bezig gevoel". :)


Is dat voor 2 personen en inclusief de kosten van het visum?

Aangezien de tweede persoon gewoon "invullen" is op het formuliertje, zo ik zeggen: Ja 2 personen
En 99,99% zeker dat het zonder visum is. Het gaat dus alleen om begeleiding.
 
Is dat voor 2 personen en inclusief de kosten van het visum?

Was voor alle personen (3), alleen denk dat het een standaard tarief is. Dus als je alleen bent betaal je volgens mij hetzelfde.
Kosten voor visum ed zitten er niet bij. Dit is puur kosten voor hun begeleiding
 
Klopt Move123, wij hebben idem dito betaald voor een gezin van 4. Het is dus enkel voor de begeleiding en alle AU overheidsfees en visumkosten zitten hier niet inbegrepen.
 
Dat is een flink bedrag. Snap dat jullie het zelf willen gaan doen!
Had jij ook gelezen hier dat het skills assessment soms lastig is? Of valt dat wel mee omdat je een standaard aanvraag doet?
 
Ja zeker een flink bedrag. Eigenlijk ook wel gek dat wij met een makkelijke aanvraag hetzelfde betalen als iemand met een hele lastige vraag met allerlei haken en ogen.. maar goed, snap wel dat ze het gemiddelde pakken.
Gaan het in ieder geval zelf proberen
Nu inmiddels besloten om wat stappen te zetten. Dus maar alvast wat documenten opvragen, misschien IELTS test doen e.d. Kijken hoe het loopt;)
 


OFX
Back
Top