Lastavaza Petra & Jacques

We waren van plan om in oktober naar Aus te gaan om rond te kijken en wat mensen te spreken maar dat toch maar even uitgesteld. Het is in NL niet eenvoudig om je kind buiten vakanties om van school te halen. Ook niet als het om slechts 5 dagen gaat... In de overheidsfolder over Luxe Verzuim (zo heet dat) is zelfs een aparte vermelding over wereldreizen en sabbaticals. Bijzonder. Dus, onderzoeksreisje uitgesteld naar de meivakantie 2017. Wel leuk dat onze kleine jongen nu meegaat, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Maar nog even afwachten dus.

Hoi Petra en Jacques, Welkom!

Leuk de reis plannen! Eerste keer? waar in Australië willen jullie gaan reizen?
Fijn dat jullie zoontje in mei gewoon mee kan. Hoe oud is hij?
Er zijn veel speelplekken in Oz. In elk plaatsje is wel een playground.

We gaan maar 2,5 week, effectief 2 weken daar. Bliksembezoekje dus. We vliegen op Brisbane, daar over land rijden naar Sydney, vliegen naar Melbourne en dan terug. Veel, maar volgens verschillende Aussies prima te doen. Ik heb een tijd gewoond in Australie dus geen behoefte aan sightseeing. Voor mijn vriend en ons zoontje van 6 is het de eerste keer. Echt even gevoel opsnuiven en eerste oriëntatie. Helaas laat het nederlandse onderwijssysteem geen langere reis toe.

Ik heb ouders gehad die ook langer gingen, wel ivm werk van papa toen. En die Kids hadden gewoon smorgens thuis onderwijs zodat ze niet achter lagen als ze terug kwamen. Maar bliksem bezoekje kan ook. Zou wel oppassen met te veel doen. Wat voor een Aussie normaal is is voor ons veel. 400 km is hier niet een easy drive. Wij hadden toen te veel gedaan waardoor het meer stressvol werd dan echt het gevoel krijgen. Hierdoor waren wij in eerste instantie zelfs helemaal van onze plannen afgestapt.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ;)

Yep, easy does it! Beter een goed gevoel van twee steden krijgen dan door 4 staten crossen ;) (bijvoorbeeld)

Back