Lastavaza Pim en Mariëtte

pimenjet

New Member
Wat gaat het ineens snel! Bij mijn werkgever aangegeven dat ik graag naar Australië zou willen. Een paar telefonische gesprekken gehad met mijn collega's down under. En jawel! Ik krijg een contract aangeboden in Melbourne op een 457 visum. Waarschijnlijk gaan we in augustus die kant al uit. Ons huis is nog niet verkocht, dus de kans is groot dat Mariëtte na een paar weken terug gaat om te blijven werken totdat het huis verkocht is... Hopelijk gaat dat snel. Tegen een langere tijd zonder elkaar zien we toch wel op. Maar als dit nodig is om onze droom te verwezenlijken dan hebben we dit er uiteraard voor over.
Iemand hier nog tips? Woonruimte zoeken, bankrekening openen, werk zoeken voor Mariëtte etc. Een hoop te regelen hoor.
Spannende tijd!

Wat gaat het ineens snel! Bij mijn werkgever aangegeven dat ik graag naar Australië zou willen. Een paar telefonische gesprekken gehad met mijn collega's down under. En jawel! Ik krijg een contract aangeboden in Melbourne op een 457 visum. Waarschijnlijk gaan we in augustus die kant al uit. Ons huis is nog niet verkocht, dus de kans is groot dat Mariëtte na een paar weken terug gaat om te blijven werken totdat het huis verkocht is... Hopelijk gaat dat snel. Tegen een langere tijd zonder elkaar zien we toch wel op. Maar als dit nodig is om onze droom te verwezenlijken dan hebben we dit er uiteraard voor over.
Iemand hier nog tips? Woonruimte zoeken, bankrekening openen, werk zoeken voor Mariëtte etc. Een hoop te regelen hoor.
Spannende tijd!
Wow Pim, dat is cool! Fijn om te starten in Oz met een baan op zak. Veel succes, Je hebt een paar drukke weken voor de boeg!

Hopla. Lekker vlot!

NAB is makkelijk op te zetten als bank vanuit het buitenland (wellicht andere ook maar deze ken ik)

Succes!

Hopla. Lekker vlot!
NAB is makkelijk op te zetten als bank vanuit het buitenland (wellicht andere ook maar deze ken ik)
Succes!

Klopt. Heb ik ook vorige week gedaan bij NAB. Maar er kan alleen geld in en niet uit. Dat kan pas nadat je in persoon bij het kantoor in Australia bent geweest. Dan krijg je ook gelijk een betaalpas mee.

Overigens denk na over de ziektekosten verzekering.
Regel de verhuizer.
Begin met legalisatie van diploma's van jou en je partner voor zover dat nodig is.

Daarnaast zal je de belastingdienst op de hoogte moeten stellen en krijg je tzt een M-biljet aan je broek. Een van de zaken die je daarbij nodig hebt is de contante waarde van je opgebouwde pensioen per de datum dat je je uitgeschreven hebt uit Nederland.

Gaan er huisdieren mee, dan heb je een flink traject voor de boeg.

STOP
is een ander visum geen optie?
Hardstikke tof hoor, dat het eigenlijk al een heel eind geregeld is. Maar zoals ik het lees, willen jullie je hier permanent vestigen.
Zou je niet voor een permanent visum gaan?
Sorry wij zitten inmiddels al een jaar en de rest in de sores van een 457 en het is het zeker waard om je opties te bekijken.
Zeker omdat je in het geval van permanent willen vestigen en starten op een 457 je eigenlijk 2 keer voor een visum betaald en die worden ook niet goedkoper.

Zo dat is een lekkere start. Gefeliciteerd! Succes met de verkoop van het huis.
Je kan natuurlijk wel een goede afweging maken na 2 jaar of je wilt blijven of toch terug naar nl.
Welkom op het forum :)

Back