Lastavaza, PingPongDutchie Tum en familie.

Dus dan zijn jullie bijna net zo ver uit elkaar als dat je in NL was gebleven 😉

Welkom terug alvast. Cairns is een mooie omgeving 👍
Haha, ja qua reistijd wel. Voor onze zoon was het nu 3 uur met openbaar vervoer om bij ons te komen. Voor ons afhankelijk van de drukte 1 1/2 tot 2 1/2 uur met de auto. Straks 3 1/2 uur met het vliegtuig. Alles is relatief 🤔😅. Maar ok, dat zal gevoelsmatig ook wel even wennen zijn inderdaad.
 

Verkocht 🥳 en stap voor stap aan het plannen 👍.

1. Container geregeld ✔️
2. Chaos zeevaart, wachten op prijs container 😳😅….✔️
3. Huis declutter proces started ✔️
4. Vlieg tickets
5. Tijdelijk huisje boeken NL
6. Tijdelijk huisje boeken AU
Komt goed, no panic.


View attachment 1720
Netjes.. gefeliciteerd!!!
 
  • Like
Reactions: tum
Nee, omdat we niet meer ‘gebonden’ zijn aan school voor onze zoon, dus we kijken zeg maar vanaf Redlynch/Brinsmead tot naar de Beaches.
Kopen/huren?
Wij zijn nu bezig om koophuis te vinden. Op zich is er zeker wel wat te vinden. Aanbod is er want velen willen cashen. Het is voorlopig dus een Sellers market dus de verkopers hebben het momenteel voor het zeggen. Prijzen zijn er naar en aantal kandidaten vaak ook. Maar de rente staat laag.
Voor huren is er in Cairns (zoals denk ik op vele plaatsen) een tekort aan huizen (of teveel huurders…).
Maar uiteindelijk hoef je natuurlijk maar net dat ene huis te vinden. Moet lukken!
 
  • Like
Reactions: tum
Nee, omdat we niet meer ‘gebonden’ zijn aan school voor onze zoon, dus we kijken zeg maar vanaf Redlynch/Brinsmead tot naar de Beaches.

Wij hebben eerst bijna 2 jaar (huur) in Trinity Beach gewoond en wonen nu bijna 2 jaar (koop) in Brinsmead. Beiden hebben pro’s en cons maar voor ons gaf de proximity naar de CBD en reistijd de doorslag, nu met de verbreding van de Western Arterial is het wel iets beter maar we zijn allebei blij dat we dat niet meer hoeven te rijden elke dag. Weekends by the beach waren wel amazing maar ik zou er niet meer hoeven wonen, misschien als we met pensioen gaan, wie weet.
 
  • Like
Reactions: tum
Kopen/huren?
Wij zijn nu bezig om koophuis te vinden. Op zich is er zeker wel wat te vinden. Aanbod is er want velen willen cashen. Het is voorlopig dus een Sellers market dus de verkopers hebben het momenteel voor het zeggen. Prijzen zijn er naar en aantal kandidaten vaak ook. Maar de rente staat laag.
Voor huren is er in Cairns (zoals denk ik op vele plaatsen) een tekort aan huizen (of teveel huurders…).
Maar uiteindelijk hoef je natuurlijk maar net dat ene huis te vinden. Moet lukken!

Yep, In principe beter om te wachten tot de rente omhoog gaat en het aanbod en prijsniveau normaliseert. Je betaald nu echt teveel of je moet geluk hebben en iets kunnen uitonderhandelen. Wij keken naar investment prop maar voor ons zeker niet de tijd om te kopen, maar zoals altijd: die tijd komt wel weer. Al kun je met een IP langer wachten en de Kat uit de boom kijken dan met een PPOR dat wel natuurlijk.
 
Qua leeftijd zitten wij dichter bij de pensioenleeftijd dan jij Tim 😆. Hier wonen we ook rural en vrij, dus we houden wel van wat ruimte. Ons idee is wel om te kopen Steve, maar dan moet het wel voor een groot deel tegemoet komen aan onze wensen. Een redelijke Work Shed is er 1 van bijvoorbeeld. Zwembad leuk, maar geen vereiste. Liever meer grond, dan een groot huis. Qua rente ontvang je nu ook niks op je geld, dus kopen is dan toch aantrekkelijker, ondanks de prijzen.

De huren zijn absurd nu in Cairns. Dan zou ik nog eerder tijdelijk met een camper of zo op een camping bivakkeren hoor. Net zo gezellig. In NL hebben we in 2017 ook een half jaar in een chalet gebivakkeerd op een camping, voor we een huis vonden.
 
Eeeuh Tim…je weet het toch….afkortingen??? 🤔🤔😅😋
IP…PPOR…..IDK? Haha, die laatste IDK, denk voeg hem toe, de enige die ik ken.
 
Eeeuh Tim…je weet het toch….afkortingen??? 🤔🤔😅😋
IP…PPOR…..IDK? Haha, die laatste IDK, denk voeg hem toe, de enige die ik ken.

Sorry: Investment Property is IP, en Principal Place Of Residence is PPOR. Wij zitten geregeld met de broker om tafel en dan smijt hij dit soort dingen over tafel, in het begin hadden wij ook zoiets van: Heuh wat??
 
  • Haha
Reactions: tum
Qua leeftijd zitten wij dichter bij de pensioenleeftijd dan jij Tim 😆. Hier wonen we ook rural en vrij, dus we houden wel van wat ruimte. Ons idee is wel om te kopen Steve, maar dan moet het wel voor een groot deel tegemoet komen aan onze wensen. Een redelijke Work Shed is er 1 van bijvoorbeeld. Zwembad leuk, maar geen vereiste. Liever meer grond, dan een groot huis. Qua rente ontvang je nu ook niks op je geld, dus kopen is dan toch aantrekkelijker, ondanks de prijzen.

De huren zijn absurd nu in Cairns. Dan zou ik nog eerder tijdelijk met een camper of zo op een camping bivakkeren hoor. Net zo gezellig. In NL hebben we in 2017 ook een half jaar in een chalet gebivakkeerd op een camping, voor we een huis vonden.
Ik zou zeggen: Kuranda dan! Als je niet elke dag in Cairns moet zijn en je wil mooie ruime kavels voor betaalbare prijs…..
 
Qua leeftijd zitten wij dichter bij de pensioenleeftijd dan jij Tim 😆. Hier wonen we ook rural en vrij, dus we houden wel van wat ruimte. Ons idee is wel om te kopen Steve, maar dan moet het wel voor een groot deel tegemoet komen aan onze wensen. Een redelijke Work Shed is er 1 van bijvoorbeeld. Zwembad leuk, maar geen vereiste. Liever meer grond, dan een groot huis. Qua rente ontvang je nu ook niks op je geld, dus kopen is dan toch aantrekkelijker, ondanks de prijzen.

De huren zijn absurd nu in Cairns. Dan zou ik nog eerder tijdelijk met een camper of zo op een camping bivakkeren hoor. Net zo gezellig. In NL hebben we in 2017 ook een half jaar in een chalet gebivakkeerd op een camping, voor we een huis vonden.

In Brinsmead zijn er onverwacht veel grote blocks van over de 1000m2 in het oudere gedeelte, en daar zijn de huizen ook wat kleiner, dus kan misschien wel zijn wat jullie zoeken. Wij vinden het een heerlijke suburb en erg stil. Misschien is Goldsborough iets? 4000m2 blocks en de prijzen zijn niet te gek nog.. Cairns is duur, net zoals overal nu. Ik vind ook dat er idiote bedragen betaald worden nu. Dat zeker: aan de andere kant is het ook zo: als je nu iets koopt voor de langere (15 jaar+) termijn hoeveel risico loop je dan uiteindelijk?
 
  • Like
Reactions: tum
Ik zou zeggen: Kuranda dan! Als je niet elke dag in Cairns moet zijn en je wil mooie ruime kavels voor betaalbare prijs…..

Als je elke dag in Cairns moet zijn is het een ramp, maar idd, als je daar niet afhankelijk van bent dan is dat wel heel fijn om te wonen, en ook niet zo warm.
 
  • Like
Reactions: tum
De huren zijn absurd nu in Cairns. Dan zou ik nog eerder tijdelijk met een camper of zo op een camping bivakkeren hoor. Net zo gezellig. In NL hebben we in 2017 ook een half jaar in een chalet gebivakkeerd op een camping, voor we een huis vonden.
Grappig dat je het zegt want toen wij in 2019 begonnen met een zoektocht naar een woning hebben we ruim 30 open homes bezocht en maar enkele voldeden aan onze voorwaarden. Voornamelijk vreemde indelingen of rare dingen van ongedierte plaag, gaten in de muur (!) tot geen interne deur naar de garage. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen vinden wat aan alle eisen van allebei voldeed (nog niet zo makkelijk) maar ook wij hebben de mogelijkheid onderzocht om een mooi ruim stukje land te kopen en daar dan een caravan op te zetten. Je mag wettelijk niet op je property wonen in een caravan als er niet gebouwd werd dus we hebben er toen wel aan gedacht om een design uit te kiezen en al alvast een slab te laten leggen: onder het mom van bouwen.
 
Grappig dat je het zegt want toen wij in 2019 begonnen met een zoektocht naar een woning hebben we ruim 30 open homes bezocht en maar enkele voldeden aan onze voorwaarden. Voornamelijk vreemde indelingen of rare dingen van ongedierte plaag, gaten in de muur (!) tot geen interne deur naar de garage. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen vinden wat aan alle eisen van allebei voldeed (nog niet zo makkelijk) maar ook wij hebben de mogelijkheid onderzocht om een mooi ruim stukje land te kopen en daar dan een caravan op te zetten. Je mag wettelijk niet op je property wonen in een caravan als er niet gebouwd werd dus we hebben er toen wel aan gedacht om een design uit te kiezen en al alvast een slab te laten leggen: onder het mom van bouwen.
Klopt, sommigen zetten ook eerst een grote 3 bay shed erop, wonen daar zolang in en dan op je gemak bouwen. Maar ok, bouwmaterialen is ook een dingetje nu.
 
1. Container geregeld ✅
2. Chaos zeevaart, wachten op prijs container 😳😅….✅
3. Huis declutter proces started ✅
4. Vlieg tickets ✅
5. Tijdelijk huisje boeken NL ✅
6. Tijdelijk huisje boeken AU ✅
7. Verhuizers geweest ✅
8. overdracht huis
9. vliegen

Almost 🟢 good to go 👍
 
Back
Top