LaStavaZa PJN

PJN, dat zijn wij (Petra, Jacques en Noah). Na lang overwegen toch besloten om er een doe-het-zelf project van te maken. Ondanks onze goede ervaringen met Visa4You want Ilona was erg behulpzaam en snel met reageren. Mijn vriend en ik hebben een lastige natuurlijke drang om alles tot in de details te willen begrijpen dus tja, als je dan toch alles zelf gaat uitpluizen en de hulp niet meer zo nodig. Grote kans dat ik hier later spijt van krijg (met alle uren die ik hieraan spendeer...). Inmiddels zitten we vol in het assessment verhaal met CPA voor mijn vriend. Syllabus aanvragen, CVtje in elkaar draaien en voorbereiden IELTS Academic. We vertragen het indienen van de EOI naar half juli om de SOL/CSOL 2016 af te wachten in de hoop dat MA op de VIC lijst staat. We vinden het met een half been in emigratie en met een half been leven in NL vormgeven best lastig. Je gedachten dwalen toch snel af....

Welcome to the club ;)

Zelf doen of 'uit besteden' hangt van zoveel factoren af dat je dat eigenlijk alleen zelf goed kunt beslissen. Positieve is: Je hebt de belangrijkste keuze al gemaakt. Je gaat ervoor!

Je gedachten zullen waarschijnlijk nog veel heen en weer gaan. De laatste maanden zaten onze gedachten bijvoorbeeld weer meer hier (uitdagingen op het werk, huis klaar maken voor verkoop) en echt weinig focus op OZ. Nu werk en huis weer op orde zijn is onze focus weer op daar. Maar het traject is soms zo lang en traag dat heen en weer zwalken met je gedachten heel normaal is ;)

Succes!

Goedzo! eerste belangrijke stappen zijn gezet.

Ik ben nog niet eens begonnen met het traject, maar na ons besluit om te gaan heb ik hetzelfde. Dus ik herken het gevoel er goed.

Good luck:)

Welkom PJN! Je zal zien dat het de Immigration Department veel heeft gedocumenteerd en er een hoop zinvolle informatie te vinden is op hun website en dit forum
Zeker als je het geduld kan opbrengen om alles door te lezen is het prima zelf te doen. Buiten de persoonlijke voorkeur lijkt mij een visumbureau handig voor de grensgevallen die net wel, of net niet in aanmerking komen voor een visum.

In ieder geval veel succes, en probeer ook te genieten van het avontuur dat jullie nu beginnen, waarbij emoties heen en weer worden geslingerd. @Katjavdl noemt het ook wel 'emogreren'

Succes met het papierwerk. Dat is toch enigszins zenuwslopend vind ik persoonlijk, maar ja ik ben dat dan ook niet gewend. Vooral ook omdat foutjes zwaar worden bestraft......
Zet hem op !!

Welkom op het forum. En succes met de aanvraag. Het is een aardige papier winkel.
Op moment zit ik ook de ene dag in Oz en de andere in NL. Hoort erbij. Het is ook een heeeele grote stap.

Laat je niet gek maken en alles komt goed!

Back