Lastavaza Red dust

Red dust

XPdite Sponsor
Gisteren super goed nieuws gehad. Het visum voor mijn man is binnen! En dat binnen zeven maanden. Zaten we tot gisteren bijna elke dag uit te rekenen hoe lang het geleden was dat het visum was ingediend, nu ziet de wereld er opeens heel anders uit! Begin augustus 2012 ingediend en nu dus partnervisum binnen (subclass 100). Enige puntje waar we van schrokken is dat manlief wel al in de derde week van juni in Oz zijn visum moet hebben gevalideerd. En omdat onze agenda's een vakantie nu niet toelaten, zal dat voor hem wel binnen een paar dagen heen en weer vliegen worden. Balen dus dat de validatiedatum zo vroeg ligt, maar ik begrijp inmiddels dat wijziging (een maandje later zou genoeg zijn) er niet inzit. Iemand ooit geprobeerd? Maar er zijn ergere dingen!! (zoals wachten op een visum). Maar we weten wat ons nu te doen staat: laatste schilderklusjes, beetje opruimen en dan de makelaar bellen.
 
Gefeliciteerd! Ik begrijp dat jullie beide nog in nl zijn? Mag ik weten hoe jullie het sponseren van de partner hebben onderbouwd, als jullie beiden nog geen baan hebben in oz? Onze situatie is namelijk vergelijkbaar.. Bedankt en heel veel succes met de verdere voorbereidingen!
 
Je hebt geen baan in oz nodig voor spouse visum. Je moet 'alleen' aantonen dat jullie relatie echt is.
 
@Yuud: maar voor de sponsering houdt dat dan dus in dat kunt aantonen dat je gezamenlijk 2 jaar moet kunnen teren op spaargeld?
 
@FandC, eeeh nee, dat hebben wij iig niet. Wordt toch ook nergens gevraagd?
Maar ja ik heb mn visum dan ook net vanochtend ingediend, en misschien zit ik er helemaal naast! Hoop het niet!! Je maakt me zenuwachtig!
 
@Yuud: maar voor de sponsering houdt dat dan dus in dat kunt aantonen dat je gezamenlijk 2 jaar moet kunnen teren op spaargeld?

@FandC
Wij hebben inderdaad moeten aantonen dat wij een langdurige relatie hebben, maar ook een verklaring (Sponsorship Undertaking) dat wij voldoende geld hebben om de eerste twee jaar door te komen (eigenlijk dat ik mijn partner twee jaar kan onderhouden). En die verklaring moet je wel onderbouwen met bankafschriften van spaartegoeden, waarde woning etc. Juist vanwege het feit dat we daar nog geen werk hebben. Misschien kun je dat ook met een borgstelling regelen?
Verder is de visumaanvraag niet echt gericht op partners die allebei nog in Nederland wonen. Zo moet je o.a. aangeven hoeveel slaapkamers je in huis hebt, zodat ze weten of de partner die naar Oz gaat er wel bij in past (maar dat huis staat in Ned. en past echt niet in de container) en moet je verklaren dat je je partner gaat ondersteunen als hij Engels moet leren. Nou ja....
 
Thanks Red dust! Dat wordt dus hard sparen, we hebben geen eigen huis.. Bij een goede en echte relatie heb je overigens maar 1 slaapkamer nodig toch ;-) @ Yuud, heb je geen statement meegestuurd mbt sponsering? Wil je niet zenuwachtig maken, maar er wordt duidelijk om gevraagd op het sponsorship form..
 
@FandC, Eeeeh neee! helemaal niet gezien :-SSS Grrrr wat nu? aaah stom dit! stress nu enorm!!!
 
Het meest logische lijkt me dat ze zullen aangeven dat er info mist. Om het proces te versnellen zou ik het alsnog op papier zetten en nasturen?
 
@ Yuud, heb je geen statement meegestuurd mbt sponsering? Wil je niet zenuwachtig maken, maar er wordt duidelijk om gevraagd op het sponsorship form..

Over welk statement heb je het dan precies? Wij hebben net allebei form 40SP nogmaals door gekeken en zien nergens iets over een statement? Welke pagina staat het dan?
 


OFX
Back
Top