LaStaVaZa Rekha & Simon

Hi Guys,

Ik denk dat het nu dan eindelijk tijd is voor ons om een update te geven, wellicht dat iemand er iets aan heeft. Ik zal ons even kort voorstellen aangezien het al bijna 1,5 jaar geleden is dat ik dat heb gedaan. Wij zijn een stelletje en wonen in Amsterdam, Simon mijn vriend is pastry chef en hij komt uit Frankrijk We hebben elkaar 4 jaar geleden hier in Amsterdam ontmoet (ik werkte ook in de horeca) en we zijn 1,5 jaar geleden begonnen met het visum traject. We maakten een kans op basis van zijn beroep hebben toen gekozen om voor het sn190 te gaan omdat dit toch de meeste vrijheid geeft naar onze mening.

Een van de redenen dat het zo lang duurt is omdat we alle papieren die je nodig hebt voor de beroepserkenning van TRA van opleidingen en stages en werkgevers vanuit Frankrijk moesten halen, deze vervolgens vanaf hier vertalen en opsturen naar onze agent (m2a), je kan je wel voorstellen dat als je iets vergeet of iets klopt niet dat het dus een heel gedoe is om dat vanaf hier te regelen. Maar we hebben het voorelkaar gekregen en de beroepserkenning is binnen :up:.

Nu hebben we een bericht gekregen dat we alvast genoeg punten hebben om aanspraak te maken op een 489 visum voor het Northern territory (+50.000 aud aantoonbaar hebben), Victoria (+ een contract van min 6 maanden en volgens mij mag dat niet bij een bedrijf in Melbourne), of we kunnen kiezen voor Tasmania en dan moet er alleen worden aangetoond dat er interesse is van een potentiele werkgever ( als iemand weet wat dat inhoudt dan hoor ik het graag).

Maar wij wilden voor het 190 visum gaan en hiervoor moet Simon een 7 halen op elk onderdeel van de ielts, wat hem is gelukt op elk onderdeel maar nog niet in 1 test :confused:. Hij gaat dus nog even door met studeren en daarnaast proberen we alvast wat potentiele werkgevers te benaderen in Tas en Vic. Mochten jullie tips hebben dan horen we die uiteraard graag. En als iemand vragen heeft, stel ze gerust. Ondertussen gaan we door met ons geduld op de proef stellen, van wat ik heb gelezen op dit forum (en ik heb werkelijk bijna alles gelezen) is dat een goede training;)

Ha daar is onze pastry chef met aanhang weer!
Als het Simon lukt om de 7 te scoren gaat het dus de 190 worden, dan zijn jullie gelijk overal vanaf :D
mocht dat niet lukken, dan kan het een state sponsorship worden de 489, niks mis mee, duurt gewoon een extra 2 jaar voor je PR hebt.
Dat laatste gaat het voor ons ook worden, of er moeten 7's uitrollen, maar wij zijn al blij met 6-en.
Aan werk is geen gebrek hier, bij Max zoeken ze nog een pastry chef maar dat is NSW. Ach Tassie is ook mooi hoor. Verhuizen kun je uiteindelijk altijd nog, dat is ook heel erg Australisch ;)
Alles gaat goed komen, houd er de moed maar in!

Dankjewel allemaal,

Precies wat je zegt @Katjavdl. De hele reden idd waarom we voor het 190willen gaan is zodat we zelf de staat en plek mogen uitkiezen, dat er werk is voor ons beiden daar ben ik niet bang voor, in de horeca is er altijd werk. En niet om onaardig te zijn want hopelijk zijn we er zelf straks deel van :Dmaar Simon werkt hier nu met a bunch of ozzies en het is toch wel een ander niveau. Maar goed altijd fijn om het nog even te horen, na sommige berichten te hebben gelezen van mensen die terug gingen werd ik toch een beetje zenuwachtig. En alles komt goed is mijn motto ;)

Ik snap wat je bedoelt. Max heeft bij Quay gewerkt, headchef and sous chef aussie, de echte harde werkers? Die komen uit Europa en Azië. Geen aussie te vinden hoor in die keuken, en daar staan er toch zeker 50 op de loonlijst.....geen wonder dat het vak chef al jaren op de SOL staat :rolleyes:

Ik zat even te kijken op de website van quay ziet er mooi uit! en die wijnkaart:D, het is hier 10.30 am maar ik heb nu al zin om lekker uit eten te gaan... Wat betreft de sol daar hebben jullie wel geluk mee, pastry chef staat niet op de sol list maar op de snol.

kost wat daar, maar dan krijg je ook wat yum, yum Bennelong is iet wat goedkoper, ook van dezelfde eigenaar/groep en onder leiding van Peter Gilmore
overigens heb ik vorig jaar ergens iets gelezen over een nederlandse pastry chef die bij Heston ging werken hier in zijn pop up, wat inmiddels een restaurant is geworden in Melbourne.
Als je de ervaring hebt op het juiste niveau, zou ik toch eens een cvtje sturen. Moet je wel bereid zijn om 14-16 uur per dag te werken natuurlijk.....

Back