Lastavaza Ruben&Claudia

Ruben&Claudia

New Member
Hallo beste mensen,
Na onze aanmelding op dit forum is het even stil geweest van onze kant. Wil niet zeggen dat we stil gezeten hebben...integendeel:)
Er op terugkijkend hebben we in een paar maanden tijd een aantal flinke stappen kunnen zetten.

1. Aanvraag van onze assessment bij Vetassess is een feit! Het regelen van de papierwinkel bij de werkgever en school was een flinke klus en viel wel flink tegen. We hebben het kastje-muur procedure ook weer eens mogen ervaren:confused:. Dit heeft wel 2 maanden in beslag genomen. Maar uiteindelijk hebben 20 mei onze assessment ingediend en zijn in afwachting.... Indicatie was 10-12 weken en we zitten nu in week 9...vindt het wel verdacht stil....hopelijk gaat dat goed komen.
2. We hebben een aantal makelaars over de vloer gehad voor de verkoop van ons huis. Het was even slikken ivm de daling van de waarde van het huis, maar we hebben na wat wikken en wegen toch besloten de boel in gang te gaan zetten, omdat de verkoop wel eens lang kan gaan duren. Deze week worden er foto's gemaakt en in september komt er een bord in de tuin!
3. Ondertussen ook een sollicitatie gedaan in Australië. Ik kwam de vacature tegen en dacht waarom probeer ik het niet. Het is een Australisch bedrijf van Nederlandse oorsprong en het hoofdkantoor zit ook in Nederland. Met de gedachte dat ik zelfs misschien geen reactie zou krijgen heb ik toch CV en motivatiebrief gestuurd richting down under en wat denk je? Ik heb een uitnodiging gehad om een gesprek te doen via Skype as vrijdag! Dat had ik totaal niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk:D).

Mocht iemand nog tips and tricks hebben voor het voeren van een goed sollicitatie gesprek met een Australische werkgever, hoor ik dat graag!
Vindt het wel spannend dat het via Skype gaat.....De kans is klein dat ik er zo tussen zou kunnen komen, maar ik word er altijd wijzer van zullen we maar denken.:rolleyes:

Moet wel eerlijk zeggen dat we door al deze belangrijke en beslissende stappen toch soms twijfelen of dit echt is waar we voor willen gaan, omdat we niet zeker weten of dit wel goed gaat uitpakken en we een goed leven in NL hebben. We willen graag op "safe" spelen en ons goed voorbereiden. Als ik dan denk aan hetgeen er allemaal mis kan gaan, dan krijg ik het wel benauwd... Maar het blijft kriebelen en we hebben alle twee "now or never" dus we doen alles stap voor stap en proberen het zo "safe" mogelijk te doen en ons zo goed mogelijk voor te bereiden.

groetjes Claudia

Moet wel eerlijk zeggen dat we door al deze belangrijke en beslissende stappen toch soms twijfelen of dit echt is waar we voor willen gaan, omdat we niet zeker weten of dit wel goed gaat uitpakken en we een goed leven in NL hebben. We willen graag op "safe" spelen en ons goed voorbereiden. Als ik dan denk aan hetgeen er allemaal mis kan gaan, dan krijg ik het wel benauwd... Maar het blijft kriebelen en we hebben alle twee "now or never" dus we doen alles stap voor stap en proberen het zo "safe" mogelijk te doen en ons zo goed mogelijk voor te bereiden.

groetjes Claudia

Klinkt goed, ook herkenbaar. Die wachttijd... ach... :D, valt nog mee hoor!

Ik snap je benauwdheid en je kriebels, alletwee niet te negeren. Doe. Ga. Je komt er wel aan uit. :up:

Spannend spannend zeg! Laat ons maar weten hoe de sollicitatie verlopen is.

Het is altijd eng om je oude leventje op te zeggen voor iets totaal nieuws en onbekends. Maar er is maar 1 manier om uit te vinden of het leven in Australië nog beter bevalt dan jullie leven in Nederland. Wat is het ergste dat er kan gebeuren ;). Wat er ook gebeurd, het zal altijd goedkomen.

K
Spannend spannend zeg! Laat ons maar weten hoe de sollicitatie verlopen is.

Het is altijd eng om je oude leventje op te zeggen voor iets totaal nieuws en onbekends. Maar er is maar 1 manier om uit te vinden of het leven in Australië nog beter bevalt dan jullie leven in Nederland. Wat is het ergste dat er kan gebeuren ;). Wat er ook gebeurd, het zal altijd goedkomen.

Kwam deze nog tegen:

CKwOOSpWIAAHWjX.png

contradictio in terminus

dat somt het wel heel erg mooi op
Het proces van emigratie en dat proces houdt ook eigenlijk nooit op

Bedankt voor de berichtjes!
Hierbij een update aangaande het sollicitatiegesprek;
Het gesprek afgelopen vrijdag ging volgens mij wel goed. Hoewel ik best wel nerveus was, zeker omdat de avond daarvoor bleek dat m'n webcam ermee gestopt was:eek:. Gelukkig m'n laptop van het werk nog achter de hand, maar toch... was even stress of het allemaal goed zou gaan.
Er werd me meteen wel medegedeeld dat men niet aan sponsorship deed en dat ze me "te zwaar" vonden voor de functie waarop ik gesolliciteerd had. Bovendien wilde men de functie binnen enkele maanden ingevuld hebben, wat me uiteraard niet gaat lukken om dan alles al geregeld te hebben. Maar ze wilden graag mijn motivatieredenen en plannen mbt m'n emigratie horen, om vervolgens eventuele opties te bekijken.
Ze hebben me het hemd van het lijf gevraagd omtrent mijn huidige werk en persoonlijkheid en tenslotte is me toegezegd dat ze wilden overleggen en dat ik in de loop van volgende week gecontacteerd zou worden of er mogelijkheden zijn om volgend jaar daar aan de slag te gaan......
Het kan dus alle kanten op......let's hope for the best:up:
Ik houd jullie op de hoogte,
groetjes Claudia

Klinkt als een zeer flexibel gesprek. Dat hoor ik wel eens anders inzake OZ sollicitatie gesprekken.

Goed bezig!

Op 'safe' spelen en migreren lijkt een contradictio in terminus :p

Een dergelijke opmerking m.b.t. op safe spelen had ik ook, toen ik destijds mijn Nederlandse collega's vertelde dat ik ging emigreren en m'n baan dus ging opzeggen, omdat de reistijd wat te groot (en prijzig) werd. Gaf aan, dat ik wel van vastigheid hield.
Kreeg toen ook als reactie: "Je houdt van vastigheid, maar zegt hier je baan en alles op, terwijl je daar nog helemaal niks hebt!"

Is goedgekomen :D

Een dergelijke opmerking m.b.t. op safe spelen had ik ook, toen ik destijds mijn Nederlandse collega's vertelde dat ik ging emigreren en m'n baan dus ging opzeggen, omdat de reistijd wat te groot (en prijzig) werd. Gaf aan, dat ik wel van vastigheid hield.
Kreeg toen ook als reactie: "Je houdt van vastigheid, maar zegt hier je baan en alles op, terwijl je daar nog helemaal niks hebt!"

Is goedgekomen :D

Fijn te horen en heel herkenbaar. Op mijn werk weten ze al lang dat ik weg ga, wanneer ik vlieg en toch heb ik mijn ontslag nog niet officieel ingediend. Is nu de enige vastigheid die ik hier nog heb en dat wil ik nog even koesteren :)

Back