LaStaVaZa Sharon&Shaked

Shazza

Member
Hoi!

Even een berichtje omdat het storm in mijn hoofd is. Hieronder even kort wie we zijn:

"Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist ingeschreven op dit forum omdat ik net als velen van jullie het ingewikkelde visum proces aan het volgen ben. Ik heb vorig jaar april mijn vriend (Aus citizen) ontmoet in Perth, hij woonde daar en ik werkte daar als au pair via een working holiday visum. 3 Weken na onze ontmoeting boekte hij een ticket naar Nederland. Jaja.... het was snel duidelijk dat ik deze man niet meer liet gaan. Ik kwam in juni 2016 terug en hij in juli. Nu wonen we samen in Nijmegen. Mijn vriend is in NL via een working holiday visum en dat verloopt in Augustus. Volgens de IND in Den Bosch passen we niet binnen de bestaande regels van een partner visum of een business visum. De regels zijn gebouwd op wantrouwen en als er dan iemand uit Australië komt met geld en een goede baan raken ze in de war ;) Ook bij trouwen word hij gewoon de grens overgezet werd ons verteld. Nederland heeft lak aan de liefde een leeft bij de regels. We zijn nu bezig met een procedure om toch te bewijzen dat we in het Nederlandse bureaucratiehokje passen.:rolleyes: Het is een langdradig proces en wie weet gaat het niet lukken. We houden er dus rekening mee dat we in augustus 2017 weer terug gaan naar Perth, wat weer andere visums met zich meebrengt..... Ik hoop hier dus wat tips en trucs op te doen want ik geloof dat er veel mensen in een soortgelijk schuitje zitten hier.

Dus: Hallo allemaal, ik kom graag bij jullie club en hoor jullie verhalen ook graag! :D "


Ondertussen zijn we tot de beslissing gekomen dat we naar Australië gaan. Naar Perth. Dat is zooooooooo super spannend. We wonen pas 2 maanden in ons huisje, nauwelijks alle verhuisdozen uitgepakt en nu hebben we het alweer over inpakken en naar Australië gaan. Wouw! Het voelt goed, een nieuw avontuur, ander leven. Heel spannend. Maar als ik denk het weggaan hier, dan krijg ik het toch een beetje benauwd. Hebben jullie ervaring met dit gevoel? Aan de ene kant niet kunnen wachten om te gaan en aan de andere kant het nare gevoel van afscheid nemen? Hoe doen jullie dit?
 
Klinkt redelijk normaal hoor ;)

Wij hebben het 'geluk' dat er een paar jaar tussen het moment: "...Ja we gaan dit echt doen..." tot vertrek zit (we vertrekken binnen twee weken) Die tijd geeft je de ruimte om aan het idee te wennen en langzaam maar zeker de dingen hier los te laten.

Maar die 'luxe' heb jij wellicht niet, desalniettemin, gewoon over je heen laten komen. She'll be right ;)

p.s. wellicht heb je wat aan blogs zoals mijn eigen blog www.plandoact.com of van een collega migrant (van de UK naar Denemarken naar Australia over een periode van dik 10 jaar) https://cbrbound.wordpress.com
 
Klinkt redelijk normaal hoor ;)

Wij hebben het 'geluk' dat er een paar jaar tussen het moment: "...Ja we gaan dit echt doen..." tot vertrek zit (we vertrekken binnen twee weken) Die tijd geeft je de ruimte om aan het idee te wennen en langzaam maar zeker de dingen hier los te laten.

Maar die 'luxe' heb jij wellicht niet, desalniettemin, gewoon over je heen laten komen. She'll be right ;)

p.s. wellicht heb je wat aan blogs zoals mijn eigen blog www.plandoact.com of van een collega migrant (van de UK naar Denemarken naar Australia over een periode van dik 10 jaar) https://cbrbound.wordpress.com


Ja als we vertrekken dan is het binnen 8 maanden. Althans daar lijkt het nu op. Het scheelt dat ik van juni 2015 en juni 2016 al n jaar in Australie geweest ben. Het verschil met nu is dat ik niet voor een jaartje vertrek maar voor veel langer. Dat is toch we even anders. Ik merk inderdaad nu al dat ik anders tegen dingen aan ga kijken, in kader van het loslaten. Ik ga zeker even kijken. dankjewel.
 
Hoi!

Vraagje: Bij Visitor Visa (600) staat dat 90% van de aanvragen binnen 30 dagen beantwoord word. Dat was gister bij ons. Ik wilde dus even gaan checken hoe het ermee staat... Maar dan staat er "Please do not contact us to enquiry the status of your visa." Ik heb een telefoonnummer gevonden van het immigration centre in Berlijn. Maar die zijn niet bereikbaar en een emailadres kan ik niet vinden. Iemand tips hoe dit aan te pakken? Of gewoon nog geduldig zijn ( MOEIIILIJKKK!!!) ?
 
Hoi!

Vraagje: Bij Visitor Visa (600) staat dat 90% van de aanvragen binnen 30 dagen beantwoord word. Dat was gister bij ons. Ik wilde dus even gaan checken hoe het ermee staat... Maar dan staat er "Please do not contact us to enquiry the status of your visa." Ik heb een telefoonnummer gevonden van het immigration centre in Berlijn. Maar die zijn niet bereikbaar en een emailadres kan ik niet vinden. Iemand tips hoe dit aan te pakken? Of gewoon nog geduldig zijn ( MOEIIILIJKKK!!!) ?

Bel anders eens het ESC in London. Dat is het algemeen contact punt voor alle visa aanvragen. http://www.border.gov.au/Locations/Pages/Service-Centres/europe-service-centre.aspx
 
Thanks,

We zijn er inmiddels achter dat we waarschijnlijk zijn ingedeeld in een Sponsored family visa, en dus niet een tourist visa. Wat allebei subclass 600 is, maar met een langere verwerkingstijd. Iedere ochtend sprint ik uit bed om m'n mail te checken, maar nog geen bericht. Ik vind het maar naar, die periode tot je visum (hopelijk) toegezegd word.
 
Iedere ochtend sprint ik uit bed om m'n mail te checken, maar nog geen bericht. Ik vind het maar naar, die periode tot je visum (hopelijk) toegezegd word.

Welcome to the club zullen we maar zeggen ;) Hang in there en vergeet niet adem te halen tussendoor :up:
 
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de chaos bij immi op het moment?
Door alle veranderingen (niet alleen 457) lijkt het erop, dat sommige dingen bij immi sneller gaan dan we gewend zijn.
Maar dat sommige dingen ook gewoon aan de kant gegooid zijn, omdat er een andere werkwijze is en omdat de aanpassingen niet compleet zijn.
Niks nieuws overigens hier :rolleyes:
Je visum zou toch geen probleem op moeten leveren? Je vriend heeft zijn aussie paspoort en jij wilt gewoon een verlengd vakantievisum.....het is wat hoor....
nog even volhouden!
 
Ja het is heel stress vol. Dit is dag 61 na de aanvraag. en 90% word binnen 28 dagen beantwoord. Wij zitten dus in de overige 10% ( dat is wel duidelijk :( ) en daar zit geen limiet aan. Dus nu het kantoor in London maar stalken denk ik.
Of weet iemand van jullie toevallig of er wel een limiet zit aan dit overige 10%?
 
Ondanks dat we ruim buiten de normale wachttijd zitten kunnen ze in London niks zeggen over waarom het zo lang duurt. Ik heb meer vingernagels nodig. De mijne zijn op. :confused: *fingerscrossed* Nog 18 dagen voor vertrek.
 
heb je een plan B?
kun je je ticket cancellen?
Nope. Ga maandag toch voor de zekerheid even singapore airlines bellen. Maar we willen waarschijnlijk toch vliegen en dan vanuit de luchthaven in Perth een goedkoop ticket op de kop tikken. Naar Bali ofzo. En dan daar nog verder wachten? Ik weet niet. Iemand ooit in hetzelfde schuitje gezeten? Tips zijn welkom!!!
Ik heb nog nooit zo'n hekel gehad aan weekenden, was t maar maandag. Dan is er weer n kansje!
 
Frustrerend zeg!

Waarom zou je een ticket naar Bali boeken? Zonder visum wordt je überhaupt niet toegelaten op de vlucht naar Perth...
 
Back
Top