LaStaVaZa Tessellate

Tessellate

New Member
Uiteindelijk dan ook maar gezwicht voor een LaStaVaZa:
In november hebben wij een contract met M2A getekend. Meteen als gek aan de slag gegaan voor het verzamelen, wettigen en vertalen van de nodige documenten voor de beroepserkenning.
Die aanvraag is door M2A ingediend bij VETASSESS midden januari. We zijn intussen zo'n 7 weken verder, zonder nieuws voorlopig.
14 dagen geleden gingen we in BXL de IELTS doen.
Ikzelf had als hoofdaanvrager voor elk onderdeel een 7 nodig op de General Test. Mevr. Tessellate had voldoende aan 4.5 per onderdeel.
Sinds vanochtend kennen we onze punten:
Ikzelf: Listening: 9.0, Reading: 9.0, Writing: 7.0 en Speaking: 7.5. Overall: 8
Mevr. Tessellate: Listening: 8.0, Reading: 8.0, Writing: 6.5 en Speaking: 8. Overall: 7.5
Met dank aan het boek "Ace the IELTS" en al jullie tips hier op het forum!

Dolgelukkig dus! Nu op naar de volgende stap!

Intussen 12 weken ver in aanvraag beroepserkenning en voorlopig geen nieuws...
Getsie. Da's gewoon het ergste, dat wachten. Voor mn AASW heb ik wen contactpersoon gekregen, jij ook?. Mssn ff mailen hoe/wat. Volgens mij helpen ze je graag!

Uiteindelijk dan ook maar gezwicht voor een LaStaVaZa:
In november hebben wij een contract met M2A getekend. Meteen als gek aan de slag gegaan voor het verzamelen, wettigen en vertalen van de nodige documenten voor de beroepserkenning.
Die aanvraag is door M2A ingediend bij VETASSESS midden januari. We zijn intussen zo'n 7 weken verder, zonder nieuws voorlopig.
14 dagen geleden gingen we in BXL de IELTS doen.
Ikzelf had als hoofdaanvrager voor elk onderdeel een 7 nodig op de General Test. Mevr. Tessellate had voldoende aan 4.5 per onderdeel.
Sinds vanochtend kennen we onze punten:
Ikzelf: Listening: 9.0, Reading: 9.0, Writing: 7.0 en Speaking: 7.5. Overall: 8
Mevr. Tessellate: Listening: 8.0, Reading: 8.0, Writing: 6.5 en Speaking: 8. Overall: 7.5
Met dank aan het boek "Ace the IELTS" en al jullie tips hier op het forum!

Dolgelukkig dus! Nu op naar de volgende stap!

Hoi Tessellate...

over dat wettigen van je diploma's is toch dat je een beschrijving van je diploma door de Nuffic moet laten opstellen in het Engels en dat je een legalisatie van de DUO in groningen met een apostille van de rechtbank daar moet regelen? of mis ik iets. ik ben er ook mee bezig en wil het graag in één keer goed doen.

@ Mosawi: je beschrijft nu twee verschillende trajecten. Nuffic doet diplomawaardering, die geven in redelijk algemene brief aan waar je jouw in Nederland behaalde diploma in Australie mee kunt vergelijken.
Via DUO en daarna de rechtbank in Groningen worden je diploma's gelegaliseerd. Naar beiden kun je gewoon heen zonder afspraak.

@mosawi ik moest voorlopig een kopie van het diploma met cijferlijst van elke schooljaar en uurlijst van elk jaar van de opleiding bezorgen. Die documenten moesten worden vertaald en gewettigd worden net zoals de andere documenten voor beroepserkenning.
Ik ben trouwens Belg en dus niet zo vertrouwd met de termen die jij aanhaalt ;-)

@graagweg we werken met een bureau dat het opvolgt. Alle vertrouwen in hen dus! ;-)

Intussen in week 17...en eindelijk teken van leven! Vetassess vroeg een betere versie van een bepaald document. Meteen netjes laten vertalen, wettigen en aangeleverd. Het positieve is dat men er nu duidelijk echt mee bezig is!

Back