LaStaVaZa visum 176 naar SA en tips verhuizers????

Anne314

New Member
Hoi allemaal,

Wij gaan ons even voorstellen en geven meteen een lastavaza :)
Wij zijn een jong gezin met een grote droom! :)

Zoals je in onze tijdlijn ziet, zijn we al jaaaaren bezig een visum voor Australië te krijgen en…. de aanhouders winnen ECHT!!!!

Na meer dan 6 jaar hard werken, blijven hopen en vertrouwen is het nu namelijk echt zover: we hebben ons visum voor Australië!!!!

Vaak genoeg had ik echt geen idee gehad hoe het ons zou lukken en met alle veranderingen in de procedures heeft het ons ook heel veel tijd en energie gekost om telkens weer uit te zoeken wat er veranderd was en waar onze kansen zouden liggen. We hebben alles zelf gedaan. En voor mensen die twijfelen of ze wel of geen migration agent zullen nemen, zou ik willen zeggen: ga van het geld dat je uitspaart leuke dingen doen, want je kunt het echt zelf! Gewoon goed lezen en alles goed organiseren!

Met ons PR 176, zullen we de eerste twee jaar in SA verblijven en dan specifiek in Adelaide, in het noord-oosten.

We vertrekken 1 oktober 2012 (en wat lijkt dat snel!!!) dus we zijn momenteel druk op zoek naar verhuizers die onze container naar Adelaide kunnen verschepen. Alle tips en ervaringen zijn welkom!!!!

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Anne en co

Hoi Anne,

Gefeliciteerd met je Grant! Heel knap hoor! 6 year grinding away ;)

Hoi allemaal,

En voor mensen die twijfelen of ze wel of geen migration agent zullen nemen, zou ik willen zeggen: ga van het geld dat je uitspaart leuke dingen doen, want je kunt het echt zelf! Gewoon goed lezen en alles goed organiseren!

Deze is mij wat te generaliserend. Het valt me op dat er regelmatig op fora geroepen wordt: "...Dat het wel zonder agent kan..." of "... Zo'n agent is zonde van je geld..." Dit is wellicht voor diverse visum behoeftigen het geval. Met een IQ van boven de 100, wat geduld en begrip van de Engelse taal zijn er vaak opties die je 'gewoon' zelf kunt doen. Maaaaaaaaar dat is dus niet altijd zo. En soms kom je daar 'along the way' pas achter.

Vetassess had ons al definitief de deur gewezen. Persoonlijke interventie van onze agent (in dit geval M2A) door fysiek naar Melbourne af te reizen en onze zaak weer in de molen te stoppen met nogmaals een duidelijke uitleg en dringende aanbeveling hoe ze onze case nu moesten interpreteren ;) heeft ons er door gesleept.

Dus nogmaals: GEFELICITEERD. Maar wij zijn blij dat we (wel) voor een agent gekozen hebben ;)

En nu open die champagnefles :D

Ben ik met Afterbang eens. Bovendien "ontzorgt" het een beetje, wat ook niet verkeerd is in een hectische tijd van je leven.

En nu open die champagnefles :D

Daar kunnen we altijd wel een reden voor verzinnen!:):up:Cheers

Ennuh, Anne&co: Gefeliciteerd!

gefeliciteerd! Fijn gevoel he :), dat het nu eindelijk mag. Wij gaan over vier weken naar Adelaide en ik heb zo enorm zin in om te gaan!
Wel of geen migratieagent is echt afhankelijk van de situatie. In ons geval hadden we het zelfs met een IQ van boven de 100, wat geduld en een goed begrip van de engelse taal niet gered. Er zat 1 addertje onder het gras, en dat was een alles-of-niks situatie. Zonder M2A waren we afgelopen zomer naar Oz op vakantie gegaan en was het daarbij gebleven.
Maar als het wat meer rechtoe rechtaan is dan kan ik me ook voorstellen dat het goed te doen is. In elk geval is het jullie gelukt! Als ik het zo zie dan heeft het in zijn geheel lang geduurd, maar is het op het eind wel enorm snel gegaan. In februari sponsorship aangevraagd en in mei een visum. Heerlijk hoor.
We drinken er eentje op, en een tweede op iedereen die nog bezig is (dat er maar snel een nieuwe SOL mag zijn), en wie weet drinken we eind dit jaar wel samen een borreltje in Adelaide :)

(wat betreft verhuizers: wij hebben er zes geprobeerd en er waren er twee die er wat ons betreft positief bovenuit kwamen: waaijenberg en hazeleger. We hebben voor de laatste gekozen, omdat die meer goede recensies heeft. Maar laat er een stel over de vloer komen dan merk je vanzelf wat het beste bij je past)

Gefeliciteerd! Ik ben met wat de rest zegt over migratiebureaus. Ook wij gaan op een andere functie dan wat ik zelf ingeschat zou hebben ;)

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties! :)
Mijn opmerking over de migratie bureaus was wat kort door de bocht en ik begrijp dat migratie bureaus zeker hun nut hebben! Het was niet mijn bedoeling om emigranten die voor een bureau kiezen of emigratie bureaus zelf in een negatief daglicht te plaatsen! :) En voor de rest wens ik alle emigranten (met of zonder hulp van een bureau) toe dat zij ook binnenkort hun visum mogen ontvangen! Want uiteindelijk wensen we elkaar allemaal het beste toe!!!! :D

01-09-2006 Start PABO Verkorte Leerroute om kansen op visum Australië te vergroten
03-06-2008 PABO diploma!
01-08-2008 Start ‘building work experience’ als leerkracht basisonderwijs
16-05-2009 IELTS Academic: gehaald! (1E test)
01-11-2009 Skills Assessment Vetassess voor ‘Librarian’: goedgekeurd!
-meanwhile- Grote veranderingen visumprocedures: alles ‘on hold’
03-2011 Onze zoon wordt geboren!
19-10-2011 IELTS Academic: gehaald (tweede test omdat de eerste verlopen was)
09-02-2012 Skills assessment AITSL van Primary School Teacher goedgekeurd!
18-02-2012 State Sponsorship SA aangevraagd
26-03-2012 State Sponsorship SA goedgekeurd!
01-04-2012 Visum aanvraag 176 Skilled Sponsored Migrant online verstuurd en alle documenten geupload
16-04-2012 CO toegekend: vraag om Medicals en VOG
17-04-2012 VOG naar Australische ambassade verstuurd
19-04-2012 Medicals: X-ray, bloedonderzoek en algemeen onderzoek (Amsterdam)
25-04-2012 VOG bij de gemeente aangevraagd
14-05-2012 VISUM GRANT!!!
18-05-2012 One way ticket to Oz geboekt voor 1 oktober 2012 :)

Back