Lastavaza Wereldburger

Wereldburger

New Member
Hier mijn lastavaza, ik zit ook nog steeds te wachten op mijn partner visa 309/100.
De 100 (van mijn man) is al "accepted"
Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ook ik zou toch graag iets willen horen.
December 2015 de aanvraag gedaan en in januari de medische check en VOG ingediend, allebei goedgekeurd en bericht gekregen van immi. Vanaf februari staat mijn visa dan ook al op "assesment in progress"
Nog steeds niets gehoord, ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar de CO, maar ik heb daar niets meer op gehoord.
Het huis is verkocht en in november moeten we eruit.
Wij hebben 3 kinderen en die wil ik graag volgend schooljaar in Australië laten beginnen, en het zou mooi zijn als zij ook nog de scholen kunnen zien, ons plan is dan eigenlijk ook om in november te vertrekken maar we kunnen nu weinig regelen.
Ook de hond moet in Quarantaine, we zijn hier al volop mee bezig maar ik heb het quarantaine station nog niet vastgelegd zolang ik nog geen visum heb.
Zou ik eventueel snel aan een toeristen visum kunnen komen en dan in Australië mijn partnervisum kunnen krijgen??
Is er een andere tussentijdse oplossing of toch gewoon wachten tot ik hier mijn visum heb gekregen.

Groetjes Wereldburger

Ik weet niet of een toeristenvisum je helpt. Maar ik weet wel dat je die in no-time hebt. (Max. een dag)
Let zowieso even op met een ander visum dan je nu hebt lopen. Het kan zijn dat het één het ander dan nietig verklaard (je laatst aangevraagde visum is dan je visum. Je 309 aanvraag zou dan wel eens kunnen komen te vervallen.) weet het niet helemaal zeker maar vroeger wel eens iets over gehoord.

Hi wereldburger,

Toeristen visum(evisitor) al wachtend op partner visum is geen probleem, je mag natuurlijk gewoon op vakantie gaan. Ben ook van plan dit zo te doen. Ik loop nog 4 maand later met visum. Moet natuurlijk zien dat je kan bewijzen dat je je kan onderhouden en indien je op enkeltje vliegt een ticket terug kan betalen. Ook Max 3 maand. Maar als je dan even visum run doet kan je normaal weer zo 3 maand tourist spelen.

Grts

Wahoo Proficiat ! Waar trekken jullie heen in oz?

Hoop dat ik binnen een maand of drie ook aan De beurt te zijn met goed nieuws :)

Last edited:
Wow wereldburger, zo zie je maar dat Van de ene op de andere dag het er heel anders uitziet! Veel plezier met pakken en plannen. Dat is veel leuker met een visum op zak!

Dank je wel allemaal!
Kunnen nu verder met aanvragen van TFN en Medicare. Bank account hebben we inmiddels. Proberen zoveel mogelijk hier te regelen :D

Gefeliciteerd! Dat geeft de(ze) burger moed! Zit niet zo heel lang achter je met indienen in Januari dus hopelijk ook snel bericht :)

Back