LaStaZa David, Annemiek, Chris en Luke

AnneDavid

New Member
Zo, ik mag het eindelijk van de daken schreeuwen, WE GAAN EMIGREREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Precies 11 jaar geleden kwam ik terug in NL van een backpack vakantie (10 maanden) in Australë. Toen ik op schiphol aankwam baalde ik dat ik weer terug was. Ik was terug maar mijn hart lag nog in Australië. En 18 oktober 2010 is het dan zover. Dan zet ik voet op de bodem van mijn nieuwe thuis. We gaan in Westlake, Brisbane, wonen, vlakbij het bedrijf waar David een baan heeft gevonden. David is van 1 september '10 tot vandaag (1 okt) in Australië geweest om een baan en een huis te zoeken. Gelukkig waren er genoeg vacatures in de financiële wereld dus een baan had hij snel gevonden. De vertrekdatum van onze One Way Tickets is 17 oktober 2010. Hopelijk komt mijn paspoort (die sinds afgelopen donderdag onderweg is naar Berlijn om beplakt te worden met een permanent visum) op tijd terug. Dan gaat ons avontuur beginnen!

Wat ik nog mee wil geven is dat ik ga op basis van een spouse visum. We hebben tergelijk een tijdelijk en een permanent visum aangevraagd en dat heeft geleid tot direct een permanent visum (zonder intevieuw of tests). We hebben de aanvraag zelf ingediend zonder hulp van een buro.

Annemiek

Gefeliciteerd!! Yeeh, dat is idd heel erg snel. Nog maar 2 weekjes en jullie zitten in OZ!! Succes met het organiseren van alles!!

Gefeliciteerd en veel succes met de laatste dingen regelen!

Groetjes,
Sacha

Nog heeel even doorbijten en dan zitten jullie er!!! Succes met de laatjes dingen regelen en een :up: dat je paspoort optijd terug is (zal toch wel zeker!)

Wat fijn dat alles nu geregeld is! Heel veel succes de laatste 2 weken en alvast heel veel plezier daar. Wat fijn dat jullie de aanstaande winter hier missen!
Paspoort: zenuwslopend wachten maar het komt zeker wel op tijd. Bij ons duurde het 2 weken totaal, wel heb ik tussendoor even gebeld of ze het echt wel hadden ontvangen..... :wink:

Hallo,

Bedankt voor alle lieve reacties!

Ga maandag gelijk bellen Anne.

Groetjes Annemiek die met veel zin alle zomerkleren klaarlegt

Wow, dat lijkt zeer voorspoedig van een leien dakje te gaan! Chapeau :up:

Hi Annemiek,

Gefeliciteerd. David is zeker helemaal blij weer terug te gaan? Ik begreep op de borrel een tijdje geleden dat ie wel klaar was in NL (net als wij overigens, maar ja, het huis is nog niet verkocht).

Gr,
Marc en Petra

Gefliciteerd, wat fijn dat je nu weet dat je kan gaan! Het zal een drukke twee weken worden, succes met al het regelwerk en heel veel plezier !!!

'Hallo David en Annemiek,

Zo voor jullie gaat het opschieten zie ik !
Super leuk maar het zal nu met de laatste loodjes ook wel een beetje stress geven!

Wij wachten nog steeds op het visum....het had er eind Juni al moeten zijn maar helaas we wachten nog steeds, de reden die ze geven is dat sinds september vorig jaar er heel veel aanvragen zijn voor een employer sponsered visa en ze het niet aan kunnen met verwerken....
Maar we zijn het wachten wel zat, de huizen zijn verkocht, Harold werkt inmiddels vanuit hier al voor het nieuwe bedrijf dus we zijn ere helemaal klaar voor!
Voor de zekerheid zijn we ook een aanvraag voor een 457 gestart omdat die sneller komen maar tijdelijk zijn. De aanvraag voor het permanente visum blijft hiernaast lopen.

We laten het wel weten als we gaan, misschien kunnen we elkaar daar een keer opzoeken.

Geniet van de laatste week hier maar vooral daarna zal het genieten worden !
(ik heb mijn winterjas maar weer tevoorschijn gehaald, gelukkig had ik hem nog niet weg gedaan)

Groetjes Annemiek

Oooo, wat heerlijk, over een aantal daagjes vertekken jullie!

Wij wensen jou en je gezinnetje het allerbeste toe, geniet van het leven!

We hopen jullie gauw achterna te mogen komen!!!

:smile: Betty

Heel veel geluk! Ik hoop dat we jullie snel permanent zullen volgen. Over 2 weken ook naar Brisbane, maar helaas 2 weken later weer terug...

Groeten en succes!!!!

Wim.

Eerst was het maanden aftellen, en toen weken, toen dagen...nu nog luttele uren :) Veel plezier!

Back