LaVaSta Tommy & Laura

Tommy_k

XPdite Sponsor
Nu wij ook ons visum hebben dacht ik ook maar aan een laatste stand van zaken te beginnen :smile: . Nu komen de leuke dingen om te melden.

Eerst een korte terugblik hoe wij de visum aanvraag hebben opgepakt en wanneer wij besloten hebben om te emigreren.

Ik ben voor het eerst in 2005 / 2006 in Australië geweest. Hier een half jaar rondgereisd. Nadat ik terug was begonnen met werken in NL en vervolgens zijn we met zijn tweeën in 2008 / 2009 in 6 weken van Perth naar Sydney gereisd. In 2010 wilden we erg graag weer naar Australië en toen zijn we van Darwin naar Perth gereisd met een 4wd.

Voor de liefhebbers: Foto’s van de vakanties zijn te vinden op:
2010: http://gallery.tkalsbeek.net/main.php?g2_itemId=3037
2008/2009: http://gallery.tkalsbeek.net/main.php?g2_itemId=29
2005/2006: http://gallery.tkalsbeek.net/main.php?g2_itemId=1851

Na de eerste gezamenlijke vakantie hadden we al het gevoel dat we voor een langere tijd naar Australië wilden. We hebben toen gekeken wat de mogelijkheden waren en toen bleek eigenlijk dat we op dat moment nog te weinig werkervaring hadden. Eind 2010 had ik inmiddels voldoende werkervaring en zijn we begonnen met de skill assessment bij de ACS. Dit duurde helaas vrij lang en tegen de tijd dat we het positieve resultaat hadden gekregen bleek dat mijn beroep van alle state sponsorship lijsten waren verdwenen. Op dat moment hadden we ook eigenlijk de illusie dat we voorlopig geen visum zouden krijgen.

Nadat in juli de nieuwe lijsten verschenen kwamen we tot de blijde verassing dat mijn beroep zelfs op 2 lijsten stond. Die van Victoria en die van SA. Voor ons was de keuze vrij makkelijk want we wilden graag naar Adelaide, dus we gingen voor de State Sponsorshop van SA. Hiervoor moest ik eerst een IELTS test doen, want voor de SS aanvraag was een minimale score van 6 vereist. Op 8 oktober de uitslag gekregen en daar waren we op dat moment erg blij mee.

Later bleek alleen dat we een kleine rekenfout hadden gemaakt bij het optellen van de benodigde punten voor DIAC en kwamen we 5 punten te kort. Oplossing hiervoor was minimaal een 7 halen voor de IELTS, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Lezen, spreken en luisteren geen probleem, maar met mijn erg slechte handschrift was schrijven toch een probleem. En dan met name om een leesbare tekst binnen de tijd af te krijgen. Bij de 2e poging helaas weer een 6,5 voor schrijven. Vlak daarna wel de state sponsorship toegewezen gekregen, maar we misten nog steeds de 5 punten voor de aanvraag bij DIAC. Op 22 december bij de 3e poging gelukkig een 7, Zelfs voor spreken een 8!

Nadat we een weekje op wintersport zijn geweest hebben we de aanvraag bij DIAC op 29 december opgestuurd. Op 30-01 een CO toegewezen gekregen, wat toch wel heel snel is gezien de feestdagen die er tussen zaten. De medicals hebben we op 2 februari gedaan. Het definitieve resultaat was op 13-02-2012 bekend en vandaag hebben we dan de grant gekregen.

Dit forum heeft ons erg veel geholpen bij de visumaanvraag. Mede door het forum hebben we de hele procedure zelf kunnen doen. Het kost veel tijd en soms kwamen we er nog vrij laat achter dat we bepaalde dingen moesten doen, maar het is uiteindelijk dus gelukt. Iedereen die hieraan heeft bijgedragen BEDANKT! :up:

Hoe nu verder…
De kat wil ook graag mee, dus daarvoor gaan we maandag naar de dokter en kunnen we ook zijn visum regelen. Daarnaast moeten we nu gaan kijken wat we willen meenemen of verkopen en vast nog 1001 dingen, maar daar hebben we nog even de tijd voor want we willen rond oktober die kant op.
 
nou, dat is dan uiteindelijk snel gegaan! Gefeliciteerd met je visum, en succes met het geregel nu. Oktober duurt nog even, maar er is genoeg te doen ;-).
 
Ja, zo is er geen lol aan ;) Lastavaza en hopla klaar :mellow:

Nee hoor, gefeliciteerd, Adelaide lijkt me een goede keus. Wij vonden het een erg leuke omgeving/stad.
 
HAHA idd net een lastavaza...en dan beginnen met een visum grant
grin.gif


Gefeliciteerd!
afro.gif
 
Dankje. Is inderdaad wel grappig om nu pas te beginnen met dit topic. :grin:
Maar volgens mij valt er nog genoeg te melden.

We zijn ook erg blij dat het Adelaide geworden is. En na het praatje van SA op de beurs afgelopen zaterdag alleen maar enthousiaster geworden.
 
Dankje. Is inderdaad wel grappig om nu pas te beginnen met dit topic. :grin:
Maar volgens mij valt er nog genoeg te melden.

We zijn ook erg blij dat het Adelaide geworden is. En na het praatje van SA op de beurs afgelopen zaterdag alleen maar enthousiaster geworden.

He? Zaten jullie daar ook?
 
Jazeker. Rechts van het gangpad ongeveer 3 na laatste rij. (we hadden beide een rode jas aan :))
 
Vandaag de eerste spulletjes verkocht. De ski's en de tweede computer gaan toch niet mee en konden dus nu al weg.

Vanavond krijgt de kat een spuitje :grin:
 
Deze dokter vond hij toch minder leuk, maar goed de rabies enting heeft hij gehad.

Deze dokter adviseerde wel om de enting over een maand te herhalen en dan pas de maand erop de bloedtest te doen. Hebben anderen dit advies eerder gehad?

Groet,

Tommy
 
Wij hebben hetzelfde advies gekregen, over een week krijgen ze de 2 de prik.
Ze kunnen dan al een betere weerstand opbouwen.
 
Onze katten hebben gewoon 1 inenting gehad en de test was helemaal goed. Geen idee of dit een financiële achtergrond heeft, dat 2e spuitje....... Overigens hadden wij een dierenarts die al vaker honden en katten 'klaargemaakt' had voor emigratie, misschien is dat een verschil, die ervaring?
Ik heb gehoord van mensen die een kat mee wilden nemen en die zowel na het eerste als het tweede spuitje geen antistoffen had aangemaakt, ik weet dus niet of het zoveel uitmaakt.

Succes en groet,
Annemarie
 
De vlucht is geboekt!

We vliegen op 30 november om 10:30.

We hebben er even over nagedacht en we zouden het vroegst begin oktober kunnen vertrekken. Maar omdat we dan vlak voor de zomer aankomen leek ons dat minder handig met werk ed. Dus nu gekozen voor 30 november en kunnen we eerst een maandje 'vakantie' vieren en een huis zoeken om daarna in het nieuwe jaar druk te gaan solliciteren. Daarnaast hebben we dan nu nog een paar maanden extra om wat meer reserves op te bouwen :smile:

We vliegen met singapore airlines voor maar 610 euro. Het werd iets duurder dan de special deal omdat we voor preferred seats hebben gekozen op het eerste stuk. Dan hebben we in elk geval de eerste 12 uur extra beenruimte.
 
Vandaag de rekening gehad van de rabies inenting. Valt toch altijd weer tegen. Daardoor ook nog even gaan nadenken over het advies van nog een 2e keer vaccineren. Na wat google werk kwam ik onderstaande link tegen:

http://www.ossehoofd.nl/rabies.html#titer


Hierin adviseren ze ook om toch een 2e vaccinatie te doen. Omdat onze kat is zijn hele leven (2 jaar en 1 maand) nog niet eerder een rabies inenting heeft gehad gaan we toch maar voor de 2e inenting, just to be sure...


groet,


Tommy
 
Back
Top