Lawaaierige apparaten

hawk

XPdite Sponsor
Je kent ze wel, de huishoudelijke machine's die met gemak een volume halen alsof je in een disco zit  :grin:. In Nederland klaag je wel over de stofzuigers die zo'n verstorende werking hebben. Hier heb ik nu een aantal apparaten gekocht waarvan volgens mij het volume veel hoger is dan dat wij gewend zijn in Nederland.
Ik vroeg me eens af of mensen dit herkennen.

1) Mijn fin, net een nieuwe gekocht bij Myer. Wat maakt hij een lawaai, meer dan dat ding wat ik in Nederland had.
2) Mijn blender, dat is echt een lawaaiapparaat zeg. Maar toch smaakt mijn verse Mango Smoothie erg goed. En effe wat goedkoper dan dat ik hem zou halen in een foodcourt.
3) Mijn Airco, ja dat is een ontzettend oud ding wat veel stroom verbruikt en geluid produceert

Goed, lawaaierige machine's. Misschien dat iemand die veel verstand van electronica heeft er een antwoord op kan geven. Komt het door het verschil in voltage dat de meeste apparaten die je in Australie koopt lawaaieriger zijn of heb ik gewoon "pech" en had ik beter een ander product kunnen kopen wat minder lawaai produceerd. In een betere winkel. Een Myer "Mistral" Fin en een Kmart "Breville" Blender. Of praat je dan over enkele 10tallen of 100erden dollars meer?
 
Ja, dat is toch zo'n "propellor" ? die je aan het plafond kan hangen ,of een staander kan je ook kopen, op een voet(je).




.
 
mag je zo'n ding trouwens meenemen vanuit Nederland oz in.
volgens mij warmen ze op olie oid?
 
Hey Hawk,

Wij hebben destijds naar het aantal decibel gekeken toen we onze huidige vaatwasser kochten, die oude maakte namelijk nogal lawaai. In NL heb je van die vergelijk sites waar je bij verschillende apparaten dat kunt vergelijken. Gekeken naar de stilste en die gekocht.
Ga ervanuit dat je ook van dat soort sites hebt in Aus????

Sommige mensen zijn ook wat gevoeliger voor geluiden dan anderen, ik kan me behoorlijk irriteren aan het geluid van stofzuiger/computer/tvreclames en Martijn heeft daar helemaal geen last van.

Groetjes,
Barbara
 
[quote author=Tijlcarm link=topic=6654.msg82837#msg82837 date=1172843785]
Ja, dat is toch zo'n "propellor" ? die je aan het plafond kan hangen ,of een staander kan je ook kopen, op een voet(je).
[/quote]

Dat is hem.
MFF45.jpg

Ik vind het zelf niet zo erg, anderen echter wel eens
 
[quote author=hawk link=topic=6654.msg82815#msg82815 date=1172831247]
...Komt het door het verschil in voltage...
[/quote]

Ik was in de veronderstelling dat zowel australie als europa op 220 (240) Volt zaten?
 
Back
Top