lawaaiige insekten

Jan and Erna

XPdite Sponsor
Ik heb een vraagje vorige week waren we in Victoria, waar we de hele dag vergezeld werden door muziek nou ja mijn oren tuteren nog na van insekten die met hun vleugels klapperen. Weet iemand hoe deze insekten heten ,heb het al tig keer gevraagd aan mensen daar maar tja dat geheugen... Gisteren vroeg ik het aan vrienden uit Melbourne maar die wisten niet hoe je het schreef. Wilde er iets meer over weten maar lastig zoeken als je de naam niet weet. Ze graven zich in en komen eens in de 7 jaar boven weet dat ze in Victoria en NSW zijn , hier in WA heb ik ze niet gehoord. Er gaan verschillende verhalen over maar ik weet 7 jaar geleden hoorden we ze ook in NSW dus die 7 jaar zal wel aardig kloppen.

Wie oh wie :up:
 
[size=14pt]Bugs[/size] ....

Ik zou het niet weten, ben benieuwd.

Jack :evil:

ps ; een mol, of heb je weer een film gekeken met teveel xxxx op JAN
     come on Jan , een bug die een kalender in de grond bij zich heeft..........[size=7pt]mannen morgen zijn de 7 jaar verstreken ...we moeten naar boven lawaai maken want Jan zit op het terras hiernaast , xxxx te drinken............[/size]
 
[quote author=slatsr link=topic=8095.msg105907#msg105907 date=1198893265]
Gewoon even googlen: http://www.lawaaiige insekten.net.au/factsheets/cicada.htm[/quote]
 
Thanx slatsr, was moeilijk googlen omdat ik de naam niet wist nogmaals dank je.

We zullen nog een XXXX( hoeveel xxxxjes wil je) nemen zal je wel zin in hebben na 7 jaar onder de grond ,wel lekker koel daar. :grin:

Cheers
 
Hier is nog een interessante site: http://en.wikipedia.org/wiki/Cicada

En je hoeft echt niet de naam te weten om te googlen, de karakteristieken die je had beschreven zijn ruim voldoende (ik kende dat hele insect niet). Ik gebruikte: australia insects 7 years.
 
Wat is de naam dan van die beestjes . :smile:

oooh :oops:  heb het al gevonden...
Zijn dat die herriemakers..
Als je ze hoort en je gaat ze opzoeken en je vind ze.
Niet gemakkelijk maar als je te dicht bij komt dan piesen ze je onder met een bijtend zuur.

Die bedoel je Jan, zitten hier en vooral in Litchfield veel.

Jack :evil:
 
Mijn god, wat een boel verschillende cicade's!! Ik ken ze al heel m'n leven in Frankrijk, maar had geen idee van de diversiteit.

En Jack, hou je wel even op over dat pissen, dat onderwerp hebben we al gehad bij de sandflies :-D
 
  :grin: :up: :up::grin:

O nee, niet weer dat onderwerp...piesen over je wintertenen.....

Jack :evil:
 
Back
Top