Leeft de Tour de France een beetje bij jullie in OZ?

Dijnnas

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Hier in NL is er een hoop gedoe rondom de tour. Doping, chauvinisme, mediagekheid, moet niet gekker worden. Hier volg ik het tot op de minuut, maar leeft het nog een beetje bij de Nederlanders en Belgen die in Australie zitten (er vanuit gaande dat het in NL ook al werd gevolgd)? Via internet is het live te volgen.

Groetjes, Dijnnas
 
Hoi,

Hier is het op SBS ook goed te volgen. Begint alleen 22.30 uur ivm tijdsverschil en ja Australiërs zijn niet zo van het laat naar bed gaan. Ik volg het nu een beetje omdat we Nederlandse vrienden over hebben waarvan Simon het graag live wil volgen.
Het feit dat er Australiërs meefietsen maakt het voor een sportminded land als Australië natuurlijk wel relatief belangrijk.

groet Wim
 
Ja, dat hoorde ik al ja, dat het te volgen is op SBS. De live uitzending is overigens op www.nos/tour te volgen.

Hopelijk krijgen jullie wat minder mee val alle comotie rondom de Raboploeg  :-(
 
Hoi

Wij zijn ook helemaal Tour gek. Hier kan je best veel volgen maar mis wel de lange verslagen in de krant en alle programma's erom heen. Dijnnas wat is er aan de hand , zag net dat Rasmussen morgen niet start kan verder niks vinden. Wel iets bekend in Nederland????????????

Erna
 
Ik ben absoluut geen TdF fan (maar ook niet anti of zo :) ). Hoorde vanmorgen wel op de radio dat Rasmussen uit de NL ploeg was gezet, en dat het (weer?) een beetje op een Tour de Farce gaat lijken... Vond het wel een leuke woordspeling!
 
2 ploegen al naar huis en Rabobank weet nog niet of ze van start gaan zonder Rasmussen. Is dit het einde van een tijdperk?
 
Wat een dramaaaaaaaa! Gisteren voor het eerst in tijden niet De Avondetappe gezien (programma met Mart Smeets waarin de tour en alles er omheen wordt uitgekouwd. ik wist vanmorgen dus van niets. Lekkere binnenkomer om kwart voor 7 met Jan de Hoop.
Het was denk ik net de druppel.... En nu maar afwachten of heel de Raboploeg naar huis gaat. Mij maakt het niet uit, ik ben er klaar mee  :cry:
 
De fun is er weer af. Jeetje het leek eindelijk eens een ouderwetse Tour te worden.
Sexy kale bruine benen, nieuwelingen en spanning was er genoeg tot dat de Fransen
het weer eens belangrijk vinden om steeds weer tijdens de Tour de vuile was buiten
te hangen. Iedereen weet dat er doping gebruikt wordt in elke topsport alleen in de
meeste takken vegen ze het onder het tapijt. Maar wat de Tour bereikt is een wrange
nasmaak met een hoop topsporters die het niet kunnen bewijzen dat ze wel clean rijden.
Wielrennen is voor mij nog steeds nummer 1, clean zullen ze het nooit krijgen, verhaal
van de jager en de stroper maar omdat de kijkers en sponsors te plezieren kunnen ze
de dopingschandalen best op een ander tijdstip buiten hangen. Tenslotte wat weten
de meesten onder ons wat doping precies inhoud als een hoestdrankje of aspro al
op de verboden lijst staat, betekent dit dan dat we allemaal gebruiker zijn... Mochten
de mannen zich beter kunnen verzorgen met hun griepjes en koudjes zou er
waarschijnlijk ook minder gebruikt worden. Mijn idee.
 
Zonde ,zonde kan er niet over oordelen wie wat doet ik ben er niet bij geweest. Maar had in ieder geval Boogerd een leuker afscheid gegund. Ondanks alles zal voor mij ook wielrenner kijken mijn favoriete sport blijven.
en ben het met Shelley eens dat het absurd is dat die ''jongens' amper iets kunnen gebruiken tegen griep en pijntjes. Ik gebruik genoeg wat op de verbodenlijst staat ,ga er helaas geen meter harder van fietsen.
Ben benieuwd wat de Raborenners vandaag doen, lijkt mij geen pretje na alles wat er vannacht is gebeurd om weer aan de bak te moeten en te presteren.

Erna
 
Boogie is het meest gevraagd bij de na criteriums in NL.
Hij zal een leuk afscheid krijgen, wat extra centjes en
aandacht zal er niet tekort zijn. Op zo'n momenten
mis ik het wielrennen, NL en B toch wel heel erg, snik.
Ben me aant verdiepen in footy maar hier worden ze
als held binnen gehaald na doping geeneens straf
mooi voorbeeld die Ben Cousin. Vechtpartijen en
drinkparties. Helaas kan ik dit toch niet als topsport
zien maar je moet ergens je passie kwijt, toch.
 
Ja, hij gaat er weer een aantal rijden, maar toch.. Jammer zo'n afscheid!
En ook leuk voor de Auzzies dat Cadel Evans zo hoog is geeindigd. :up:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7398.msg95867#msg95867 date=1185795912]
Ja, hij gaat er weer een aantal rijden, maar toch.. Jammer zo'n afscheid!
En ook leuk voor de Auzzies dat Cadel Evans zo hoog is geeindigd. :up:
[/quote]

Hartstikke leuk! Is hier ook behoorlijk breed uitgemeten: de eerste keer in de geschiedenis dat een Australische wilerenner op het erepodium heeft gestaan (in de TdF). De belangstelling voor de fiets zal er zeker door toenemen (hoop ik).
 
Zeker te gek voor Evans had hem graag zien winnen.
Sinds er de laatste jaren veel Australiers mee doen aan de Tour de France wordt er zeker meer gefietst hier, vooral in Perth en Melbourne heb je veel fietsgroepen.

Erna
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=7398.msg95902#msg95902 date=1185831595]
Zeker te gek voor Evans had hem graag zien winnen.
[/quote]

Ach, er gaan al weer allerlei verhalen dat ook Contador doping gebruikt zou hebben (zie bijvoorbeeld nu.nl). En als ie dan uit de uitslag geschrapt wordt, wordt Cadel vanzelf winnaar.

Ik weet alleen niet of ie blij moet zijn zo de tour te winnen ...
 
als het zo door gaat heeft Boogerd nog kans op de gele trui :?
Ben blij dat hij in ieder geval eergisteren heeft gewonnen en gisteren Dekker .

Erna
 
Back
Top