leeftijd

katjax

New Member
Als je al 45 bent zijn er dan toch nog mogelijkheden om te emigreren, mijn man is jonger?
groetjes katja

Ja ook al ben je 45 zijn er wel mogelijkheden, bv als je genoeg geld meeneemt.

En zoals al gschreven als je man jonger is en hij de punten moet sprokelen ( hoofdaanvrager is) gaat het ook voorop gesteld dat hij genoeg punten heeft. :lol:
[quote author=katjax link=topic=8627.msg114430#msg114430 date=1206360734]
Als je al 45 bent zijn er dan toch nog mogelijkheden om te emigreren, mijn man is jonger?
groetjes katja
[/quote]

Bij het bereiken van het 45ste levensjaar gaan de eisen omhoog maar het is wel degelijk mogelijk. Hangt wellicht eveneens samen met de visa subclass waarop je het land wilt binnenkomen.

Hallo,

Mijn man en ik zijn 53 en en bijna 55 jaar, wij zijn afgelopen 10 april gearriveerd in Perth op een subclass 457 visum. We hebben dit visum voor 4 jaar en kunnen daarna nog verlengen. Ik heb ook begrepen dat we ondanks onze leeftijd na een jaar kunnen starten voor een definitief visum. Het wordt wel allemaal moeilijker dan wanneer je jonger bent. Onze 457 was geen enkel probleem er zat tussen aanvraag en bericht 53 dagen.

Succes bij de te nemen beslissingen.

Groet Magda

Hallo allemaal, wij zijn 50 en 53 jaar en het was inderdaad mogelijk om te emigreren als er een bedrijf in Australie is dat je sponsert. Dat bedrijf staat dan garant voor je. Als je dan ook nog meer dan 165.000 dollar per jaar verdient, wordt de aanvraag nog eenvoudiger, maar dat hoeft dus niet. Wij wonen sinds januari 2008 bij Sydney in de buurt (Bangor) Sutherland Shire. Het was een hele stap, ook omdat je toch niet meer zo piepjong bent maar we leven maar 1 keer, kregen de kans en gaan ervoor! We hebben het heel erg naar ons zin en Gerry heeft een hele leuke baan in Silverwater. (hier 30 min. rijden vandaan) Het enige moeilijke vind ik dat de meeste mensen op dit forum toch een stuk jonger zijn en als ze dan iets willen afspreken en horen dat wij al ietsie ouder zijn, afhaken. (en dat terwijl mijn vrieninnen in Nederland allemaal dik onder de 40 waren!) Ze denken natuurlijk dat we bejaard zijn  :grin:

Hallo Robijntje,

Heel herkenbaar wat je schrijft, ook wij zijn niet meer piepjong en ik vind het ook moeilijk om contact te krijgen. Jan werkt de heledag en heeft zijn contacten wel, ik moet het zien op te bouwen maar dat valt tot nu toe niet mee, de mensen in Pert zijn erg gesloten. Ik heb me aangeboden als vrijwilliger maar nog niets gehoord en inderdaad haken de meeste op het forum af als ze je leeftijd horen.

Als je contact wil stuur me dan even een persoonlijk mailtje met je telefoon nummer dan bel ik even en kunnen we onze ervaringen uitwisselen.

Hartelijke groet,
Magda

Hoi Magda,
Niet iedereen haakt af bij het horen van leeftijden hoor! Wij zitten er denk ik een beetje tussenin (44 en 46) en schrikken niet van leeftijd verschillen (zowel de ene als de andere kant op zeg maar :)).

Een keertje afspreken voor een bakkie?

BTW: Mocht je een wandel-liefhebber zijn:
we hebben ook een soort van wandelcluppie hier in Perth wat zijn roots kent in XPdite. In principe elke 1e zondag van de maand gaan we ergens een stukkie wandelen. De ene keer organiseert de een, de ander keer de ander. Er is een kleine 'hard core' die bijna altijd erbij zijn (o.a. wij dus ;-)), daarnaast varieert het aantal nogal. Soms met zijn 4-en soms met zijn 10-en of zelfs iets meer... Grotendeels zijn het dus XPditers, maar niet exclusief (gelukkig).

De wandelingen varieren ook flink in lengte en locatie: de kleinste zo'n 1,5 uur rond de rivier. De grootste (gaan we nog wel eens vaker doen, is erg mooi) was 15km in John Forest NP.....

Hi Perthpete,

Bedankt voor je reaktie, zou het leuk vinden om eens af te spreken. Ik zit alleen op dit moment nog met het probleem dat ik hier nog geen auto rijd, ben er gewoon te bang voor. Krijg nu as donderdag mijn 1e rijles en dat na 35 jaar een rijbewijs te hebben. Jan dringt er erg op aan dat ik weer ga rijden omdat dit volgens hem de enige manier is om in contact te komen met mensen. (sport, quiltclub misschien een kookclub)

Wandelen vind ik leuk, maar als ik het tempo zie waarop mensen hier lopen krijg ik de indruk dat ze allemaal aan powerwalking doen en daar ben ik helaas gezien mijn conditie niet toe in staat. Maar 1,5 uur in een normaal tempo moet wel lukken dus wij zijn van de partij de volgende keer.

Als je mij een pm stuurt met je telefoonnummer bel ik je even.

Groet,
Magda

Naar Belgie emigreren is volgens mij geen probleem met die leeftijd.
Dat doen zoveel nederlanders.

Kees

Hoi! Jeetje, wat jammer dat ik zo ver weg zit...zou best mee willen met dat wandelen! echt leuk! Heb ik even pech!! :-( Nou ja, misschien dat er hier in de buurt ook zoiets is, hoewel ik al diverse keren zoiets geroepen heb op dit forum zonder succes! En over dat rijden hier, ik vond het ook doodeng eerst, zat lekker naast Gerry en hij kreeg me met geen stok achter het stuur. Toen kwam mijn zoon op bezoek en hebben we een autootje gehuurd en toen MOEST ik wel rijden. Doordat ik (als bijrijder) een beetje begon te wennen hoe het hier allemaal werkt op de weg, ging het eigenlijk hartstikke goed. Nu heb ik mijn eigen autootje en dat geeft zoveel vrijheid! Dus gewoon doen en dan valt het echt reuze mee!!

Hoi Robijntje,
Als je ooit eens in Perth bent rond zo'n 1e zondag van de maand weekend, dan laat maar weten hoor... Dan mag je gewoon meelopen ;-)
BTW: Dat autorijden: de eerste dag (7 jaar geleden, tijdens onze eerste vakantie hier) was het vermoeiendst. Dan wen je heel snel. Alleen soms oppassen geblazen wanneer je ergens in die eerste dagen bij b.v. een t-splitsing links of rechts af moet en er helemaal geen ander verkeer is. Dan wil je nog wel eens ineens rechts gaan rijden .....  :oops:

(NU niet meer hoor, we zijn al lang gewend .. )

Hoi!! Nou volgens mij is het aan de andere kant van Australie... :? denk niet echt dat ik in de buurt ben!! :grin: maar het blijft jammer...
Kan wel zeggen tegen Gerry dat hij gewoon zijn baan opzegd en dat we gaan verhuizen omdat ik met jullie mee wil! We waren gisteren 2 jaar getrouwd, zullen we dan de 3 halen?? :lol: Ieder geval heerlijk dat jullie zo een leuk kluppie hebben en mocht je een keer naar Sydney gaan.. hihi

[quote author=robijntje link=topic=8627.msg118671#msg118671 date=1212492020]
Hoi!! Nou volgens mij is het aan de andere kant van Australie... :? denk niet echt dat ik in de buurt ben!! :grin: maar het blijft jammer...
Kan wel zeggen tegen Gerry dat hij gewoon zijn baan opzegd en dat we gaan verhuizen omdat ik met jullie mee wil! We waren gisteren 2 jaar getrouwd, zullen we dan de 3 halen?? :lol: Ieder geval heerlijk dat jullie zo een leuk kluppie hebben en mocht je een keer naar Sydney gaan.. hihi
[/quote]
Een keertje vakantie misschien?? Natuurlijk wel met het risico dat je daarna niet meer terug wilt  :devil:

Wie weet!! Nou, in ieder geval ALS we een keer die kant opgaan zijn jullie de eerste die het horen en kom ik zeker even langs!! Groetjes!!

Back