legalisatie b en z verpleegkundige diploma

marymary

XPdite Sponsor
Even ter info. Voor legalisatie kun je gewoon langs bij het Big kantoor en daar wordt je diploma middels een stempel gelegaliseerd.

Hoi,

Wat bedoel je precies met legalisatie?
Waar is er een BIG-kantoor in Nederland of België?
Is dit ook geldig voor Belgische diploma's?
Je hebt hiervoor wel de Engelstalige vertaling nodig, denk ik?

Groetjes,
Teekay

Legalisatie betekent zoiets als echt maken/erkenning. Je moet een bewijs hebben dat het echt is.
Big zit in Den haag. Kun je zonder afspraken, tijdens kantoor uren heen. tel: 09008998225
IK weet niet of het ook voor Belgie is. Waar sta je geregistreert als verpleegkundige? Ze kunnen bij de Big zo zien of je daar staat geregistreert. Want daar moet je namelijk de stempel halen. Je hebt je orginele diploma's nodig, dus niet in het Engels.
Als het om diploma's gaat wat niet in de zorgsector valt, dan moet je naam Groningen voor legalisatie.
Vertalen kun je eventueel ook in Australie doen.
Ik heb een aantal diploma's waarvan ik niet zeker weet of ik ze nodig heb. Vertalen is best duur.
Ik laat ze hier wel door een vriendin vertalen, die er wel kaas van heeft gegeten, maar geen officiele/beendigd vertaler is.

He marymary,
ik heb ook een z-diploma maar de big vertelde mij dat dit niet erkend wordt volgens de directieve 77/453 die nu net zo belangrijk is voor het verkrijgen van het visa
dus dan had legliseren voor mij ook geen nut
Ik weet niet hoe het met de B is maar Z gaat niet lukken om als verpleegkundige binnen te komen

Als jij meer info of andere info hebt/opties houd ik me aanbevolen.Ik ben het nl al een beetje aan het opgeven

Hoi Toby?

Ik heb daar verder niet naar gekeken, omdat ik een Australisch paspoort heb. Ga waarschijnlijk niet als verpleegkundige aan de slag in Australia. Maar neem ze voor de zekerheid mee. Over de z weet ik eigenlijk niks in Australie, lees ook niks van andere z verpleegkundige. Wel over de psychiatrie, met een korte stage kan ik met dat diploma wel aan de slag daar.
Volgens mij moet je toch wel binnen kunnen komen met een z diploma. Ze zoeken allerlei verschillende soorten verpleegkundigen. Misschien is je diploma voldoende voor een verpleegkundige assistente. Weet niet precies hoe dat in het engels heet, maar het bestaat wel.
Niet opgeven hoor.

groeten Mary

Je bedoelt enrolled nurse (een soort ziekenverzorgende) of assistant in nursing.
Ik heb als assistant in nursing gewerkt tijdens een backpackreis door australië, ik was toen niet geregistreerd.
Heb alleen mijn diploma laten zien (HBO-V), was voldoende.
Kon mijn eigen diensten plannen en verdiende niet slecht.
Groetjes Maike

dat kan kloppen hbo-v wordt daar erkent, de reguliere b opleiding niet, maar met 6 weken stage kun je aan de slag.

Back