lesniveau highschool

Yoog

Member
Onze dochter gaat nu een paar weken naar "Comet Bay College" een goed aangeschreven Governmentschool hier in Rockingham. Wat me echter opvalt is dat het lesniveau zo laag is. Ze komt van de HAVO af (en deed die op haar sloffen)  en alle lesstof die ze hier krijgt (Year 10) heeft ze in het eerste jaar al gehad (2 jaar geleden). Waar ik me dus een beetje zorgen om maak is: hoe moet ze ooit een vak leren!? Heeft iemand een vergelijkbare ervaring, is het niveau over het algemeen lager en/ of waar kan ze heen om wel iets te leren. Elke school beweert nml. van zichzelf dat ze erg goed zijn maar ik heb zelf geen vergelijking. Geld voor privé scholen hebben we niet dus dat is geen optie.

Hello,
In verband met verhuizing had ik het erg druk en ook geen internetverbinding.

Wij hebben 't zelfde ervaren, toen wij kwamen waren de jongens 12 en 10, de oudste ging van lagere school gelijk in jaar 9 (8 hier overgeslagen) en die van 10 moest een jaar langer over doen, dit in verband met leeftijd grenzen die ze hier houden.  Mijn jongste deed stof opnieuw die hij al lang had gedaan in nederland.  Je zal zien dat zij de knappere kinderen eruit pikken en aangepast werk geven.  Hij zit nu in jaar 8 en is een van de beste, net een gesprek gehad en zij gaan zijn werk aanpassen omdat het te makkelijk is voor hem.  Het wordt aangeraden hem door te laten gaan voor TEE en Uni.  Mijn oudste (15) is nu in Mandurah Senior College, hij wil engineer worden, maar gaat het ook via TAFE doen. 

Groetjes, Angela

Ok bedankt, ze zal danalleen maar "even" een paar goede punten moeten halen als bewijs.

Back