LET OP DE WISSELKOERS VAN DE ABN AMRO (bij cc betalingen)

Ernie

New Member
Zojuist heb ik een overzicht gekregen van de ABN AMRO waarbij ze de fee voor de visumaanvraag gaan incasseren (transactiedatum 18/11/07), maar hierbij hebben ze een koers (lees nadelige!) aangehouden die van geen kant klopt.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
 
Welke koers hebben ze dan berekend en wat zou daar niet aan kloppen dan ?

Is het niet zo dat koers per minuut verschilt en dat de koers wordt gebruikt op het moment van de transactie ?
 
Ik maak zeer regelmatig geld over vanuit NL naar Oz via de ABNAMRO en de koers die ze daarbij rekenen klopt exact met wat ik als "markt koers" op het internet kan vinden via diverse bronnen (o.a. Bloomberg). Vorige week nog een overboeking tegen 0.5918 - was denk ik toevallig het laagste punt deze maand.
 
Via Ozforex was de laagste koers 0.4854 eurocent vorige week, dus nog goedkoper en geen transactie kosten. Je kunt 3 tot 5 werkdagen op je geld moeten wachten maar de transactie koers is gegarandeerd.

groet

Annelies
 
De koers wordt inderdaad aangehouden op het moment van de transactie, maar daarbij hebben ze een heel andere koers aangehouden dan degene die op dat moment van toepassing was. Zelf weten ze nog niet eens welke ze precies gebruikt hebben (heb ik zelf nog niet exact nagerekend), maar hij is in ieder geval niet juist (kun je controleren op de site van de ABN zelf) en dus ruimschoots in ons nadeel.
Voor zo ver ik weet is de koers per dag anders! (ongetwijfeld ook per minuut, maar die hanteren ze niet!). Ze maken gebruik van de middenkoers...het gemiddelde van de aankoop -en verkoopkoers.

Wat betreft geld zelf overmaken is het denk ik nog weer net iets anders dan met een credit card betalen. Waarschijnlijk hebben ze in ons geval gewoon een fout gemaakt en het zou vervelend zijn als dat bij meerdere mensen het geval zou zijn....vandaar dus deze topic.
 
Hmmm.. mijn widget zegt 0.6043:

currency dec 07.png
 
de koers staat nu toch wel redelijk gunstig 
en weet iemand hoe je bij  http://www.xe.com/ucc/convert.cgi    kan kopen

of bij een andere buitenlandse "bank "?

bvd  rob
 
bij de meesten, zoals OZforex moet je je registreren en dat gaat via de website,
aangevuld met een gesprek via de telefoon. can de anderen weet ik het niet.

Wij hebben op 21 december EU 300 K omgezet voor 0.5982 en misschien kunnen we
de rest van het geld ook nog omzetten voor 31 december want de AUD zakt weer tov de EURO.
Scheelt weer in de belasting aangifte in NL. Hoe minder er op de rekening staat hoe beter.

groet

Annelies
 
Annelies, tenzij ik het verkeerd begrijp, maar als je Nederlands belastingplichtig bent maakt het niet uit of je het geld in Euros hebt dan wel in Dollars hebt omgezet. Dus in je belastingaangifte in Nederland zal je ook saldi van buitenlandse valutarekeningen in Box 3 moeten meenemen....
 
Klopt, maar tegen de tijd dat het financiele jaar eindigt in OZ heb ik het allemaal al UITGEGEVEN.

groet

Annelies
 
Live rates at 2007.12.28 09:19:04 UTC 
1.00 EUR = 1.67703 AUD
Euro    Australia Dollars 
1 EUR = 1.67703 AUD  1 AUD = 0.596294 EUR

ok bedankt maar sturen ze dat geld dan op of hoe gaat dat dan in zijn werk en zijn er dan nog meer kosten die je kan verwachten.
bij ons gaat het niet om zo'n groot bedrag , hooguit 7k
is het dan nog de moeite om het bij hun te doen of kan je het dan net zo goed in nl omwisselen
ben lid bij de rabobank en daat krijg je maar 1,62 voor je euro
kan je ook bij andere banken terecht of moet je dan meer betalen omdat je geen klant bij hun bent.
hartelijk bedankt voor je info
 
Haha Annelies,

Da's een goeie. Zo kan ik ook belasting in Box3 besparen. Gewoon uitgeven dus.  :grin:
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=7986.msg105801#msg105801 date=1198833796]
Live rates at 2007.12.28 09:19:04 UTC 
1.00 EUR = 1.67703 AUD
Euro    Australia Dollars 
1 EUR = 1.67703 AUD   1 AUD = 0.596294 EUR

ok bedankt maar sturen ze dat geld dan op of hoe gaat dat dan in zijn werk en zijn er dan nog meer kosten die je kan verwachten.
bij ons gaat het niet om zo'n groot bedrag , hooguit 7k
is het dan nog de moeite om het bij hun te doen of kan je het dan net zo goed in nl omwisselen
ben lid bij de rabobank en daat krijg je maar 1,62 voor je euro
kan je ook bij andere banken terecht of moet je dan meer betalen omdat je geen klant bij hun bent.
hartelijk bedankt voor je info




[/quote]
ze storten het geld via een Uk bank op je rekening in Australie. De route van de EURO's na acceptatie van de website + telefonische quote van OZforex is voor ons: van onze Internet rekening naar onze betaalrekening bij de RABO (50 K per afschrijving), van de betaalrekening naar Barclay in de UK. OZforex biedt verschillende banken in verschillende landen aan, afhankelijk waar je geld vandaan komt. Je stort het onder "de ontvanger betaalt", dus heb je geen verdere kosten. 
In 3 tot 5 werkdagen staat het overeengekomen bedrag in AUD op je rekening in Australie.

Wij zouden werkelijk geen geld meer omwisselen bij een bank, veel te duur.

groet
Annelies 
 
Back
Top