leuke leesboeken

marymary

XPdite Sponsor
Weet iemand nog leuke leesboeken (in het engels) die hier verkrijgbaar zijn in de bib. In Nederland las ik veel psychologische romans boeken, dat soort boeken zijn in het engels nog een beetje moeilijk voor. Romannetjes houdt ik ook niet van. Sommige fantasieboeken, vindt ik wel, vooral de heksenboeken van Ann Rice.
Alle tips over boeken of goeie schrijvers zijn welkom.

groeten Mary
 
Eén van m'n favoriete schrijfsters voor ontspannend leesvoer is Janet Evanovich; een soort detectives maar smeuïg geschreven en ook humorvol. Er zijn er nu 13 van, maar je hoeft niet persé bij nummer 1 te beginnen.

Er zijn ook - te vinden onder 'Travel' goed te lezen verhalen door mensen die in een ander land zijn gaan wonen. Peter Moore schrijft trouwens ook over z'n reizen, ook entertaining.

Die schieten me zo even te binnen, maar we hebben een kamer vol boeken, we zijn een beetje verslaafd geloof ik... ;-)
 
Elisabeth George boeken zijn spannende boeken waarin een moord wordt onderzocht. Misschien ken je de Thomas Linley serie (BBC serie, zoiets als Morse). Die is gebaseerd op haar boeken.
 
He Dijnnas, E George ook één van mijn lievelingsschrijvers.
Mary, misschien is Robin Cook iets voor je dat zijn medische thrillers, ivm je beroep.
Ik zelf vind Mankell ook erg goed maar weet niet of hij hier al is doorgebroken.
Nicci French leest ook niet zo moeilijk in het Engels.

Ben benieuwd welke schrijver het voor je wordt
 
Is Inspector Lynley gebaseerd op boeken van Elizabeth George? Nou, dan heeft ze goeie smaak... LOL... (kwijl kwijl)

Jammer genoeg zijn ze hier nog niet verder gekomen dan series 2 :-(

http://www.bbc.co.uk/drama/lynley/
 
De boeken van Karin Slaughter, Val McDermid, Mo Hayder en Michael Connelly zijn ook prachtige detectives.

En in een wat lichter genre vind ik de boeken van Judy Nunn en Tamara McKinley heerlijk om te lezen. Zijn wel romans, zeker die van McKinley maar niet van dat kleffe zoals in de boeketreeks.

Erna
 
heel erg bedankt voor alle tips. ik lees eigenlijk nooit detectives/thrillers, maar kan het allicht eens proberen.

groet Mary
 
Ik ben naar de bib geweest en heb meegenomen:
karin slaughter
nicci frence
james patterson
the hobbit van tolkien
shame van jasvinder sanghera, is een biografie van een meisje van 16 die uitgehuwelijkt wordt door haar ouders en uit angst weg loopt van huis naar Australie.
In het laatste boek ben ik begonnen.  Als ik het uit heb, zal ik wel even verslag uitbrengen. Wie weet is het ook wat voor jullie.
Ik vind het trouwens zowiezo wel leuk, een boeken topic. Anderen ook?????????

groet Mary
 
ik lees hier in Ierland alle boeken van Nicci French int engels. Kep ze allemaal eerder int nederlands gelezen maar gelukkig in dat opzicht hebk een slecht geheugen dus kank alles weer 'opnieuw' lezen!
 
Nou Mary, de Hobbit lijkt me best pittig! Heb 'm zelf niet in het Engels gelezen, maar in het Nederlands en met al die rare creatures lijkt me het best moeilijk. Maar misschien valt dat erg mee :)

Veel leesplezier!
 
Ik vind Jill Mansell helemaal geweldig. Het zijn chicklit boeken, maar met een enorme dosis humor, dus ook niet van het type doktersroman.
Verder vond ik de Harry Potter boeken heel leuk om in het engels te lezen.
 
Jill Mansell schrijft inderdaad wel grappige boekjes. Heb er een paar in het Nederlands gelezen. Inderdaad wel een idee, om ze in het Engels te lezen.
Harry Potter blijft natuurlijk leuk, vindt ze alleen zo dik.
 
Back
Top