leuke,mooie,goede woonwijken in Brisbane

sash

New Member
ik wilde even peilen waar het leuk en redelijk betaalbaar wonen is in Brisbane. welke wijken zou je aanraden en welke bv absoluut niet? Zou je vanuit nederland eventueel een huurhuis kunnen huren, zodat je in ieder geval al onderdak hebt op het moement dat je aankomt? (helaas heb ik begrepen dat ze in Queensland geen meet en greet hebben zoals ze dat in Adelaide wel hebben)

gr Sash
 
Hoi,

Ik heb laatst geteld hoeveel surburbs er zijn, en ik ben geloof ik gestopt bij de 85.... General rule: hoe meer bij het CBD, hoe duurder. 't Grappige is overigens wel dat je - bijv. - in Ascot een prachtig huis van een miljoen koopt, maar zonder enige privacy.

Woodridge staat niet goed bekend, dat is zeker. Maar wil je aan de noordkant gaan zitten? Of West of Zuid? Hoever wil je van het centrum zitten?

Misschien heb je hier wat aan? http://www.brisbane.qld.gov.au/

Heb je meer specifiekere vragen, laat maar weten.

Cheers,

Ireen.
 
Hallo Ireen,

we hebben geen idee waar we willen zitten, we zijn nog nooit in Brisbane geweest. Vorig jaar zijn we in Adelaide geweest, maar wilden liever naar de oostkust. bedankt voor de tip!! Weet je trouwens of je vanuit Nederland een huis kunt regelen (huren dan wel)

gr sash
 
poeh dat hangt er helemaal vanaf in wat voor soort wijk je wilt wonen? in het centrum, in een woonwijk, buiten de stad, vlakbij winkels,scholen,acreage?

ik woon zelf in Camp Mountain op een berg (30-45 min ten noordwesten van de stad), met een enorme lap land om het huis.  Ik vind het GEWELDIG, maar je zit wel 10 min met de auto, van de eerste winkels vandaan (Samford).
 
hallo joep,

dat huis met een lap grond eromheen klinkt goed en 10 minuten van de winkels vandaan is echt geen ramp. Maar inderdaad met 2 kleine kindjes is een school en park bv. ook handig. wat zijn gemiddelde prijzen in die buurt

sash
 
Huurhuis vanuit NL regelen is praktisch onmogelijk, tenzij je hier iemand hebt die het voor je kan regelen, zoals familie of vrienden.
Heb je die hier dan moet je zorgen dat er allerlei bewijs bij hen terecht komt. Jullie kopie paspoorten, bewijs van inkomen aanbevelingsbrieven van die vrienden of kennissen. Bewijs vanuit NL dat je een goeie betaler bent geweest. (van je hypotheek verstrekker bv) enz. Een hele berg papieren dus. Je kan als nieuw emigrant prima een huis huren maar ze willen wel graag zien dat je het kunt betalen.

Groetjes Lin
 
Sash,

Heb net met een real estate agent gesproken en heb even gevraagd over of je een huurhuis kan regelen vanuit Nederland.
Dat is bij iedere real estate verschillend. Bij sommige agents moet je iemand anders het huis voor je laten inspecteren. Bij andere agents kun je gewoon een lease-agreement regelen zonder dat je het huis hebt gezien.  Ze faxen dan een lease agreement en dat teken je en fax je terug en als je hier komt dan teken je de originele documenten. Als je naar www.realestate.com.au gaat en iets zoekt wat je leuk lijkt dan kun je contact opnemen met die agent.
Maarre...The Gap is een hele leuke suburb, erg groen (vooral als het regent :-D) en veel wildlife en dicht bij Brisbane Forest Park. 10 km van de stad.
En er wonen leuke mensen :lol:
Groetjes Irene
 
Weet je Sash,

er zijn ook andere dingen die belangrijk zijn en dat maakt het een beetje tricky; zoals, ligt je huis op het westen (heet!), of krijgt het een redelijke breeze.

Het zou geen gek idee zijn om eerst even in een caravan-park te gaan zitten, dan heb je je eigen plek en rust in je kont om op je gemak rond te kijken. Brisbane is zoooooo groot!!

Ireen.

P.S. Irene, het was toch The Gap die jij aan het promoten was hè...  :-D
 
Niet om lastig te doen hoor, maar ik ben een aantal weken op pad geweest om voor Ron & Carina een huis te regelen. En dat was best tricky. De real estate agents werken altijd mee, dat zeer zeker het probleem niet. Maar uiteindelijk is het de huiseigenaar die beslist om het huis te verhuren.

Het enige wat ik hiermee aan wil geven is dat het een heel goed idee is wat Irene al aangaf om in een caravan park te starten en dan vanuit daar je doel bepalen en een huis zoeken.

Groetjes Lin
 
Niet doen: Inala, Woodridge, Zillmere, Rocklea (al zijn de laatste twee misschien aan de beterende hand).
Kijk eens op http://www.ourbrisbane.com/living/suburbs/ Staat een boel info op voor elke suburb, inclusief REIQ profile over de samenstelling van de wijk (hoog % huurders is bv een indicatie voor een arme wijk, tenzij het een wijk met veel appartementen vlak bij het centrum is)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=5222.msg66064#msg66064 date=1153436771]
P.S. Irene, het was toch The Gap die jij aan het promoten was hè...  :-D
[/quote]

:?
 
Ook belangrijk kan zijn: hoe ver is het naar mijn werk en ben je afhankelijk van openbaar vervoer???

Wij wonen in Cashmere, Pine Rivers, ten noorden van Brisbane. Stad en zee op een aanvaardbare rijafstand, station en aansluiting op de M1 (de snelweg) niet al te ver weg. Huizenprijzen zijn redelijk normaal, winkels in de buurt en (nog geen) wachtlijsten op kinderdagverblijven....

KC
 
[quote author=sash link=topic=5222.msg66025#msg66025 date=1153399215]
hallo joep,

dat huis met een lap grond eromheen klinkt goed en 10 minuten van de winkels vandaan is echt geen ramp. Maar inderdaad met 2 kleine kindjes is een school en park bv. ook handig. wat zijn gemiddelde prijzen in die buurt

sash
[/quote]

Hey Sash,

kijk hier maar eens: http://www.raywhite.com.au/

PS
zoek op Camp Mountain, Samford, Upper Kedron, etc

greets Joep
 
Hoi Sash,

Wij hebben nu voor de tweede keer vanuit NL een huisje gehuurd in/nabij Brisbane. Het zijn wel gemeubileerde vakantiewoningen van Ozzies, maar dit soort is dus gewoon te boeken vanachter je pc.

We hebben gewoon gezocht via de eerder genoemde link (www.realestate.com.au). Online gereageerd naar de desbetreffende makelaar. Die checkt het vervolgens met de eigenaar en stuurt de voorwaarden via de email of post. Deze stuur je getekend weer terug en in ons geval hebben we de aanbetaling met de credit card gedaan (je kan ook gewoon overmaken hoor!)

Hgr, Jeanine
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=5222.msg66070#msg66070 date=1153440547]
Niet doen: Inala, Woodridge, Zillmere, Rocklea (al zijn de laatste twee misschien aan de beterende hand).
Kijk eens op http://www.ourbrisbane.com/living/suburbs/ Staat een boel info op voor elke suburb, inclusief REIQ profile over de samenstelling van de wijk (hoog % huurders is bv een indicatie voor een arme wijk, tenzij het een wijk met veel appartementen vlak bij het centrum is)
[/quote]

bijna alle suburbs! ;)
 
Hey leuk Jeanine! Ik had begrepen dat jullie bij de Spankies in huis gingen. Maar een vakantiehuisje is hartstikke leuk!!  :up:
Waar gaan jullie precies naar toe?

Groetjes Lin
 
Hey Lin,

Verwarring  :lol:

In Augustus gaan we inderdaad bij de Spankies in huis want dan zijn Rob en ik alleen maar met z'n 2tjes.

Het appartement hebben we gehuurd voor als we in November aankomen. Omdat je dan bijna tegen de kerstperiode aan zit werd ons aangeraden vooral vroeg te boeken wil je op een beetje leuke locatie zitten! Vandaar!

Hgr, Jeanine
 
Hoi Syl,

't adres is:

Unit 101 "points north" in Caloundra.

In augustus crashen we lekker bij Ron en Carien en zou het natuurlijk wel heel leuk zijn om elkaar 's ff te onmoeten met San en Lin erbij (BBQ ofzo?!)!!  :-D


Hgr, Jeanine
 
Hey!

:) las het net in het andere draadje! :up: Leuk hoor Caloundra, ook niet verkeerd om te wonen.  Ben wel benieuwd waar jullie nu uiteindelijk terecht gaan komen. Maar jullie vast ook :-D. Wat vinden jullie kleintjes ervan dat jullie zonder hen deze kant op komen?

Groetjes
Syl
 
Back
Top