Leuke wijken in Brisbane voor gezin

cenmkuiper

New Member
Hallo,

Ik heb even een vraagje.......kon zo 123 nog geen bevredigend antwoord vinden, dus vandaar.

Wij gaan als gezin wonen in Brisbane: Carmen, Marc en de kids Amber (6) en Robin (2).

Nav onze eisen/wensen (goede school kinderen, speelruimte kids, OV en winkels) heeft de relocation company een aantal wijken doorgegeven (uitgaande van huurprijs tussen $400-500 pw): Norman Park, Bulimba, Hawthorne, Indoorpilly, Toowong, Chapel hill en Kenmore.

(Overigens is hierbij ook rekening gehouden reistijd naar kantoor locatie in Mary Street, maar ja als consultant kun je overal terecht komen in het land. Daar kan ik nu echter nog geen zinnig woord over typen..... :wink:)

Vraag is: zijn er nog andere wijken aan te bevelen en is de genoemde huurprijs realistisch (lijkt er wel op als ik op ourbrisbane.com kijk).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanraders  :smile:.

Thanks,
Marc

Hey Marc,

Grappig: ik woon in Norman Park en werk in Mary Street  :wink:

Norman Park, Hawthorne en Bulimba liggen bijelkaar en vinden wij prima wijken
M'n vrouw heeft wel eens lesgegeven op Norman Park State School (ze is supply teacher dus elke dag ergens anders) en vond dat een prettige school

Cheers,
Jan

Hi Marc,

Ik had 'vroeger' celloles in Kenmore, en 't is een beetje tricky; Kenmore ligt vrij laag en krijgt weinig breezes. Dat betekent dat het er erg warm kan worden. Zit je op een wat hoger punt, dan krijg je wat meer bries en dat kan een hoop uitmaken.

Mijn man werkt in Bulimba, en we gaan graag een hapje eten in Oxford St.

Zijn deze buurten uitgekozen met je werkplek in gedachten? Het verkeer rond Toowong/CBD gaat volgend jaar door wegwerkzaamheden erg traag worden.

Maar als je huurt, dan kan je ook makkelijk ondertussen rondkijken en zien wat je leuk vindt en vervolgens verhuizen, toch?

Succes,

Ireen

Hey Ireen,

De buurten zijn inderdaad uitgekozen met de werkplek in gedachten, rekening houdend met een acceptabele reistijd en de andere wensen die we hebben......

Wel een goede opmerking over de bries; had ik nog niet aan gedacht!

Ik heb een kleine twee maanden om iets te zoeken voordat vrouw en kinderen overkomen.......

Thanks,
Marc

Als je nog een tip wilt: de 'western sun' is heet. Als het even kan, is het fijner om een huis te hebben dat de op het oosten ligt, en niet op het westen. Voorbeeld: wij wonen op een heuveltop, facing east, en het is hier nog best te harden in de zomer. De mensen aan de andere kant van de heuvel kijken op het westen uit en krijgen de meeste zon. Zij hebben dan weliswaar mooie zonsondergangen, maar het is te heet om de ramen en deuren open te hebben. Sterker nog; je kan daar eigenlijk niet zonder getinte ramen.

Altijd wat hè! ;-)

Back