Leuke wijken in Melbourne

Anke en Albert

New Member
:lol: Ons visum is binnen!  :lol:

Nu op zoek naar een huurhuis. Maar waar kun je leuk en in het groen wonen in Melbourne? Ik werk straks in Abbotsford. Ergens langs de Yarra zou wel toppie zijn. Zeg maar op fietsafstand, wat voor mij max. 10k is. Das de eerste voorkeur, maar OV is ook goed in Melbourne dus ook leuke wijken in andere delen van Melbourne zijn welkom.

Greetz,
Anke & Albert ... die nu echt Down Under gaan!

Hoi,

Mijn nichtje en haar man wonen in St. Kilda.
Een hele mooie oude wijk, vlak bij het strand en met de tram ong. 10 min. tot het centrum.
Het is alleen niet erg kindvriendelijk.

Succes,
Gabriëlle

Fietsen!!!!!!!!!!!!!
levensgevaar zijn ze hier je moet op een 3 baans weg mee fietsen terwijl ze met 80 km. je voorbij knappen.
Helm is verplicht anders ben je niet verzekerd..................las ergens dat 1 op de 5 fietsers in het ziekenhuis terecht komen..................heb de fiets in de bomen gehangen.
Fietsen aalleen nog maar in het park fiets achterop de auto, de meiden vinden het jammer ik ook ...............maar dat durf ik niet.

Ja die in het midden van een straat beginnen en zo ook weer eindigen!  Belachelijk gewoon

En als je in het centrum van melbourne werkt of naar school gaat?
Welke wijk is oke,met kind die naar school moet?

Jongens Melbourne area is echt groot. Aan welke kant van melbourne wil je wonen? Noord, Zuid, Oost of West?

Tja,dat is een lastige vraag,dan moet ik me eerst in de suburbs gaan verdiepen.
Waarschijnlijk ga ik inhet centrum naar school maar wij willen niet midden in de stad wonen maar een rustige buitenwijk.
Het moet ook goed bereikbaar zijn met openbaar vervoer,en betaalbaar.
Ik lees veel positieve dingen over de Dandenongs,misschien is dat wat?

Ik zit nu zelf elke dag 3 kwartier in de bus van Almere-Haven naar Amsterdam zuid-oost,dus zo'n soort afstand vind ik wel goed te doen.

Dandenongs zijn inderdaad erg mooi. Ik ben opgegroeid in Doncaster (geen Dandenongs dus) maar dat is inmiddels onbetaalbaar geworden en veel te druk naar mijn mening.

Er loopt een spoorlijn richting eastern suburbs vanuit de stad. Dat is misschien een aardige referentie qua wijken om zo makkelijk en snel de stad in te kunnen voor je opleiding. Stations in Box Hill (little Asia  :wink: ), Ringwood, Mooroolbark & Lilydale waarvan ik weet maar natuurlijk veel meer.

t's maar een idee  :wink:

Bedankt voor de tip Fletch!
Ik las dat de Dandenongs ongeveer 31 km van Melbourne is,is er vandaar ook goede OV naar hartje Melbourne?

Wij wonen in Ringwood, betaalbare wijk, met station in de buurt. En natuurlijk een groot shopping centre (Eastland).

Om dit draadje toch weer eens te openen vraag ik me even iets af. Ik kijk op de realestateview site en kom een gemeubileerde woning, 3 slaapkamers / 1 badkamer en 2 "parkeerplaatsen" denk ik tegen voor de prijs van $ 210,= huur per week. Ik denk zo bij mezelf dat dat wel een fraaie woning is voor zo'n prijs.
Je zou zowat overstag gaan bij zo'n aanbod. Tenminste ik. Hmm, hier een link:

http://www.realestateview.com.au/cgi-bin/view.pl?OID=541055&rev=on'

Iemand een idee? Ik ga vanavond wel even kijken waar Hillside precies ligt. Is dit heel goedkoop of toch wel normaal. Vooral in het topic "Salaris en Hypotheek" wordt beweert dat Australië zo duur is. Bewijst dit het tegendeel? Of ligt dit huis 70 km buiten Melbourne en is er geen openbaar vervoer? Ik ben benieuwd.

Back