Leve de zon! weg met wintermoeheid!

maryhinge

New Member
Amai zeg, alweer een verkoudheid, de kinderen ziek, de vrouw met de griep en ikzelf snotter maar verder, deze morgen een bloedneus, ff medicijnen halen, zakdoekjes op,..... Zal er dan nooit een einde komen aan al deze ellende? Het is nu al een maand aan een stuk en wordt irriterend! Hoe zit het in oz, zijn er daar ook veel zieken of is er daar enkel sprake van een zonneslag. Hihi, dat zou eens wat anders zijn hé! Daar zie ik wel naar vooruit of niet? Groeten Henk.
 
Nou, maak jezelf niet te blij hoor... hier in Oz worden we ook gewoon ziek met van alles en nog wat. De jaarlijkse griepprik kun je bij de dokter halen en in de winter is de halve bevolking in de lappenmand.

Maar, laat dat de pret niet drukken!!!!

Paul
 
Op dit moment waait er hier een harde tropische wind en is het 35 graden.
Ik ga vanavond als het donker wordt boodschappen doen want nu zou ik levend verbranden.
En van die warmte wordt ik ook nog eens Lllllluuuuuuiiii  :hang:

Waar woon ik: Melbourne.
 
Ik merk dat ik hier een stuk minder snel ziek ben.

Er zijn uiteraard wel de "gewone" kwaaltjes, maar omdat -waar wij zitten: Sunshine Coast, Queensland- het weer veel gelijkmatiger is, is mijn gezondheid ook een stuk gelijkmatiger......

Denk ik  :?

Marc
 
3 jaar AU kids nooit ziek, 2 jaar NL kids continue ziek, verkouden, witjes....nu weer 9 maanden terug in AU en kids nooit ziek en zien er weer veel gezonder uit.Zelf ook absoluut geen last van verkoudheden etc Toeval of niet? Zon doet veel met je he? Ik weet het niet zeker, maar ik ben er blij mee!
 
Jaaaaaaaa ben een echt zonnekind!

Heb een hekel aan die lange saaie grijze koude natte lange nederlandse winters.

Geef mij maar een gelijkmatiger klimaat met meer zon warmte, energie!!

Can't wait to go back to Oz....
 
[quote author=Nynke link=topic=6785.msg85450#msg85450 date=1174732734]
3 jaar AU kids nooit ziek, 2 jaar NL kids continue ziek, verkouden, witjes....nu weer 9 maanden terug in AU en kids nooit ziek en zien er weer veel gezonder uit.Zelf ook absoluut geen last van verkoudheden etc Toeval of niet? Zon doet veel met je he? Ik weet het niet zeker, maar ik ben er blij mee!
[/quote]
Dat is wat we willen horen! Het moet er toch betere lucht zijn ,geen smog of fijne stofdeeltjes in de lucht. Een lekker zeebriesje, veel jodium in de lucht enz. Dit alles moet zeker positieve invloed hebben op de gezondheid.
Groeten Henk
 
Nou, volgens mij zou het voor mij ook wel een verbetering zijn. Ik woon in een -leuk!- huis met alleen gaskachel in de woonkamer. Hardstikke leuk in de zomer maar in de winter wordt het behoorlijk fris en dat merk ik direct in verkoudheid en een sporadische bronchitis. Wat dat betreft zou Oz wel beter zijn ;)
 
Wintermoeheid heb je hier niet meestal gebruik je de winter om energie bij te tanken :grin: De zon geeft je energie, maar de zon vreet ook een hoop energie (zomermoeheid). De meeste mensen liggen niet voor niets redelijk vroeg op bed :grin:.

Cheers Sander :cool:
 
Back
Top