Lichaam doodgeboren baby zoek

Annemiek

XPdite Sponsor
Lichaam doodgeboren baby zoek
Gepubliceerd: donderdag 1 juni 2006 @ 09:33

Een ziekenhuis in het Australische Blacktown heeft het voor elkaar gekregen om het lichaam van een doodgeboren baby kwijt te raken. Het meisje, Angelina, was op 13 mei dood ter wereld gekomen.

Het kindje was na de bevalling aanvankelijk in de armen van de moeder gelegd, maar die had gevraagd het lijkje weg te halen op het moment dat zij in slaap zou vallen. Toen ze eenmaal sliep werd het kindje inderdaad weggehaald. Het mortuarium kon het lichaampje vervolgens nergens meer vinden.

Negen dagen na de bevalling kregen de ouders te horen dat het lichaam spoorloos was verdwenen. De politie en het ziekenhuis zelf zijn een onderzoek gestart, dat waarschijnlijk nog zeker twee weken in beslag zal nemen

Ligt t aan mij of krijgen ze daar nu ineens allemaal de kolder in de kop. :?

Grote kans dat het lijkje in de organische afvalbak is terrechtgekomen en verwerkt is... (serieus, dat gebeurt)

jakkes :-o

of..

IT'S ALIVE!!!!! en tja, alles wat pootjes hebt gekregen loopt weg he....

maar ff serieus weer... wat ontzettend erg voor die ouders. eerst hun kind verloren en dan nog eens een keer verloren... Balen... en dat is een undertstatement! :cry:

Mate,

Australie is een geweldig land, maar af en toe leven ze hier nog in de jaren '40 en '50............ Dit zijn van die dingen die je niet meer verwacht in de 21e eeuw (alhoewel het geheid vaker gebeurt....).

Brrrr.

Marc

jaren 40 50 of heden? maakt niet uit. in de usa, uk en eu gebeuren ook genoeg van dat soort dingen

ugh......

Toch lekker dat ik de kranten niet meer zo vaak lees. Bespaart me een hoop ellende nieuws......... :|

Marc

Vreselijk voor de ouders, nu kunnen ze geen 'echte' afscheid van hun dochtertje nemen.

Wat ik nog helemaal bizar vind is dat de ouders het pas 9 dagen na de bevalling te horen hebben gekregen.....

[quote author=SiMaKy link=topic=4830.msg61474#msg61474 date=1149202505]
Mate,

Australie is een geweldig land, maar af en toe leven ze hier nog in de jaren '40 en '50............ Dit zijn van die dingen die je niet meer verwacht in de 21e eeuw (alhoewel het geheid vaker gebeurt....).

Brrrr.

Marc
[/quote]

Gelukkig gebeurt het nog. Klinkt misschien stom, en ook ik vind het erg jammer dat zoiets gebeurt, maar het wijst er wel op dat alles mensenwerk blijft, en daar gebeuren menselijke fouten.

In ieder geval is het wel erg sneu voor de ouders...  :oops:

Ja, je hebt gelijk op beide punten. Was misschien een beetje frustratie over de archaische manier waarop dingen hier zo nu en dan gebeuren. Het banksysteem (met cheques enzo) stamt nog uit de jaren '50! En hoe dingen hier administratief soms gaan.........tssssssss.

Marc

Back