Lief baasje voor lieve kater Kennie gezocht!

Yuud

Well-Known Member
Kennie-020.jpg Kennie-018.jpg
Omdat Kennie al 14 jaar is vind ik het te zielig om hem aan alle stress van vaccinaties, quarantaine etc. te moeten bloot stellen als we hem mee zouden nemen.
Daarom heb ik de verdrietige keuze gemaakt om hem niet mee te nemen.
Kennie is een gezonde kat, vind het gezellig om geaaid te worden en bij je te zitten, maar kan ook prima op zichzelf zijn. Hij is gewend om naar buiten te gaan en kan goed in een huis met kinderen wonen. Omdat hij een kater is, zou het meest ideale een huis zonder andere katten zijn, maar wellicht gaat het met een poes wel goed.

Per 14 nov 2013 is de overdracht van ons huis, maar het liefst een week ervoor zodat Kennie niet de verhuisstress in ons huis hoeft mee te maken.

Aangezien de meesten mensen hier op t forum naar Australie verhuizen, hoop ik dat iemand iemand anders kent die mijn kat een goed huis kan bieden.

Stuur me een PM als je interesse hebt of iemand anders kent.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!


PS. Ik ben een groot dierenliefhebber en zit al 8 jaar tegen m'n kattendillemma aan te hikken, dit is echt een heel weloverwogen besluit en ik heb het er erg moeilijk mee.
 
Oei.... ik denk niet dat ik je direct kan helpen, maar wil hier wel mijn respect voor jouw besluit uiten. Getuigt van moed en echte dierenliefde om het zo te doen Yuud. Petje af.
 
Zwaar besluit, maar dat waren wij ook van plan met 14 jarige Axl. Alleen bleef die een paar weken voordat we met de vaccinaties zouden beginnen, in zijn mandje liggen en kwam er niet meer uit :(
Maarruh;
Omdat hij een kater is,......
?
Dan heb je zeker nog nooit 2 poezen bij elkaar gezien:D
Wij hadden vroeger altijd meerdere katten, male en female, maar de katers hadden er weinig problemen mee hoor .

Bart
 
Wat sneu voor je! Inderdaad een heel moeilijk besluit! Ik begrijp dat je niet zomaar je geliefde huisdier bij iemand wil achterlaten. Heb je wel eens van verhuisdieren.nl gehoord? Ik heb er geen ervaringen mee, maar las een artikel over dit bureau in het Parool een tijdje geleden. Het is een bureau wat dieren matchet met een nieuwe eigenaar. Dit kan voor definitieve "verhuizingen" maar ook als je langere tijd op vakantie gaat en dus een oppas zoekt. Je kunt je hier ook als "huisdier zoeker" aanmelden, een soort datingsite voor huisdieren. Ze screenen hier dus ook de mensen die zich aanmelden omdat ze een huisdier zoeken. Geen idee of je er wat aan hebt, maar mocht je via via niets kunnen vinden is dit misschien iets, misschien heb je er een beter gevoel bij dat je kater bij mensen terecht komt die hem echt willen.
 
Oei.... ik denk niet dat ik je direct kan helpen, maar wil hier wel mijn respect voor jouw besluit uiten. Getuigt van moed en echte dierenliefde om het zo te doen Yuud. Petje af.
Dank je voor je lieve woorden. Helpt me.
 
Wat sneu voor je! Inderdaad een heel moeilijk besluit! Ik begrijp dat je niet zomaar je geliefde huisdier bij iemand wil achterlaten. Heb je wel eens van verhuisdieren.nl gehoord? Ik heb er geen ervaringen mee, maar las een artikel over dit bureau in het Parool een tijdje geleden. Het is een bureau wat dieren matchet met een nieuwe eigenaar. Dit kan voor definitieve "verhuizingen" maar ook als je langere tijd op vakantie gaat en dus een oppas zoekt. Je kunt je hier ook als "huisdier zoeker" aanmelden, een soort datingsite voor huisdieren. Ze screenen hier dus ook de mensen die zich aanmelden omdat ze een huisdier zoeken. Geen idee of je er wat aan hebt, maar mocht je via via niets kunnen vinden is dit misschien iets, misschien heb je er een beter gevoel bij dat je kater bij mensen terecht komt die hem echt willen.

Toevallig stuurde Afterbang me die link gisteren ook en ik heb m'n kat er meteen opgezet. Helaas werkte t aanmelden erg slecht dus had ze n mailtje gestuurd en ze gingen er vandaag mee aan de slag. Volgens mij staat ie er nu deels op, das iig al meer dan niks.. Hopelijk fixen ze t snel!
 
Zwaar besluit, maar dat waren wij ook van plan met 14 jarige Axl. Alleen bleef die een paar weken voordat we met de vaccinaties zouden beginnen, in zijn mandje liggen en kwam er niet meer uit :(
Maarruh;?
Dan heb je zeker nog nooit 2 poezen bij elkaar gezien:D
Wij hadden vroeger altijd meerdere katten, male en female, maar de katers hadden er weinig problemen mee hoor .

Bart

Ik had eigenlijk 'gehoopt' dat ie vredig zou inslapen bij mij, dan had ik er t meeste rust over gehad (vind t erg moeilijk anderen / vreemden te vertrouwen dat ze goed voor m'n kat zorgen) hoe erg ik het ook vind maar missen ga ik hem toch.

Ik dacht eigenlijk dat t er aan lag omdat ie kater was want hij vecht met elke kater hier in de straat. M'n andere kater die vorig jaar overleden is vechte ook met elke kat. Ik heb heel m'n leven alleen katers gehad, ook vroeger dus heb t gewoon zelf bedacht blijkbaar...
 
Wij hebben hetzelfde besluit genomen met onze hond van destijds 13 jaar. Erg moeilijk, maar wel verstandig. Gelukkig kon onze hond bij vrienden komen en heeft daar nog bijna drie mooie jaren gehad. Ik hoop zo voor je dat je een goed huis voor je kater vindt. Vaak komen de oplossingen op het laatste moment. Succes!
 
Back
Top