Lien en sam wie zijn ze??

sam

New Member
Hoi,

Wij zijn Sam en Lien,  we lopen met het plan rond om voor onbepaalde tijd naar NZ te trekken.  Ik lig momenteel in gesprek met een bedrijf in Drury
Auckland.

We hebben nog niet uitgemaakt hoe lang we willen blijven of waar dat juist moet zijn.  Wel willen we ergens iets huren en kunnen werken.  Ik zit in de agrarische sector en Lien is orthopedagoge van opleiding.

Ook visa’s schenken ons nog veel vraagtekens.  We hebben al wel wat op site’s gezeten die puntensystemen aanreiken, volgens hun gegevens komen we voor verschillende soorten visa’s in aanmerking.  Deze site’s geven mij echter niet echt een betrouwbaar gevoel.  Kan iemand ons ook hier enkele goede adressen aanreiken?

Bedankt voor de tips, ...

Ik heb net ook eens gebeld naar de ambassade en die verwijzen mij ook naar de site, ...

kwas er me ook niet van bewust dat er nog een specifieke NZ site was, ... ik heb me daar ook net voorgesteld, thnks !!

Ah, Sam,
de weg gevonden naar het forum?

Geweldig.
Ik hoop dat je er iets ga aan hebben.

Tot klims  :p

Joeps mensen,

Nogmaals bedankt voor all de tips hier boven vermeld.

Ondertussen een jaar later hebben wij ook een jaar nz achter de rug.  reizen gedurende de eerste 3 maanden, wonen en werken gedurende de rest van de tijd.

Een zeer fijne inleefervaring.
er staan zelfs wa foto's op internet.
http://flickr.com/photos/lienensam/

Volgende week verhuizen wij dan effectief naar ozzie.  Op 3 nov landen we in sidney waar we een aantal weken zullen verblijven bij een vriendin.  ons verder verblijf in ozzie is nog volledig een vraagteken.

- waarheen?  welke job? een job? enz...
we willen niet immigreren (alle da denken we toch niet) en we weten ook nog niet echt hoe lang we willen blijven.
We weten zeker dat we een verschillende stukjes van ozzie willen gezien hebben en dat we ons traag willen verplaatsen. 

Als er mensen graag flatters (wij twee dus) in huis nemen voor een aantal weken horen wij dat graag en stemmen wij onze verplaatsingen daar op af.
wij betalen uiteraard huur.

groetjes,
Sam.

Back