Lodging van een Visum: langsbrengen of opsturen? En hoe krijg ik een bridging visa?

Je bent nu in Nederland toch? Kan je je reisdatum naar Australië laten verzetten bij de vliegmaatschappij? Dat is vaak tegen betaling wel mogelijk. Zet het een half jaar ofzo vooruit en begin in de tussentijd de aanvraag. Dat moet wel ongeveer uitkomen dan.

Nou, ik heb de gok gewaagd hoor....
Na lang denken, veel gesprekken en dingen lezen heb ik mn ticket anderhalve week naar voren geschoven. Ik kwam zonder problemen het land binnen (er werd nergens naar gevraagd) en heb een week later mijn visa aangevraagd (twee weken voordat mijn WHV verliep). De volgende dag had ik al reactie dat mijn aanvraag binnen was en ik hierbij een bridging visa toegekend kreeg. HOERAAAAA :D
* Verwachte wachttijd: 13 maanden(!!!!!)*
Ben zooo blij dat ik de aanvraag niet vanuit NL had gedaan, dat was zoooooo veel meer geregel geweest + het feit dat ik al die tijd niet bij mn vriend en zn kinderen kon zijn, hier mn leven heb (werk, vrienden en zelfs een hond) en in NL vrij weinig kon (geen werk, auto of woonruimte..).

Nu is het dus afwachten........

Mooi dat je er zo goed aan hebt gedaan! Gefelicteerd met je bridging visa op naar de volledige visa grant!

Whoooooo ik kan het bijna niet geloven! Ik heb nu al bericht gekregen dat ik mn visum gekregen heb!!!!!!! En dat terwijl ik echt bang was dat we te weinig bewijs hadden opgestuurd! Hier even in een overzichtje:
Juni 2011: begin relatie
Maart 2012: besluit om voor een permanent visum te gaan
21 September 2012: aanvraag op de bus
22 September 2012: emailtje dat de aanvraag is binnen gekomen en geldig is, verwachtte wachttijd: 13 maanden.
11 October 2012: envelop met daarin brief dat de aanvraag is goedgekeurd (al op 5 oktober!)

Hierbij: bedankt allemaal voor het beantwoorden van mijn vragen, ik heb echt uren op dit forum doorgebracht, zo veel goede tips en nuttige informatie!!

Ik dacht dat je minimaal 2 jaar een relatie moest hebben?

Maar helemaal super!!! Congrats meis!

Gefeliciteerd, lekker zo snel!! Vraag me af of t over t algemeen altijd sneller is als je vanuit OZ indiend. Volgens mij was er nog iemand die t binnen n paar dagen binnen had

Back