lOI NCOI NTI etc

wendy geelen

New Member
met me handen in het haar, zou graag een opleiding willen doen maar hier in de buurt zijn geen geschikte deeltijd opleidingen, voltijd is niet mogelijk ivm niet kunnen werken ernaast.. woon op mezelf en alles moet bekostigd worden.. zit nu in de bijstand. word 31 komende maand dus studiefinanciering zit er niet in.
mijn droom om naar australie te gaan blijft bestaan en wil dan ook graag iets gaan doen waar ik goed in ben en waar ik ook het land mee in kom. Ik ben uitgekomen bij ergotherapie.
Een goeie oplossing zou zijn om een thuisopleiding te doen, maar word dit diploma herkent door de australische overheid? Ik kan dit nergens terug vinden, moeizaam in elk geval. Misschien heeft hier iemand ervaring mee voordat ik me in het diepe ga wage en er niks aan heb.

groetjes wendy

Het zal per assessing authority verschillen maar een thuisstudie wordt over het algemeen niet geaccepteerd. Een makkelijke manier om erachter te komen: kijk op de SOL welke authority ergotherapeut assesst en stuur hen n mailtje. Even ervanuit gaande dat dit beroep op de lijst staat..?

Welkom terug Wendy
Een cursus LOI zal helaas niet voldoen aan de eisen. Bovendien moet je daarnaast ook nog eens ervaring hebben van een aantal jaren in het vakgebied, waar je een visum voor aan wilt vragen. Of hele hoge punten behalen op de IELTS test.
"met mijn handen in het haar zitten" dat moet je niet doen, gewoon aanpakken en ik zou zeggen ga iets doen waar je hart ligt, aangezien je het nog heel wat jaartjes moet doen voor je je pensioen bereikt. Wat je ook doet qua werk, het belangrijkste is dat je er plezier in hebt. Ergotherapie is een hele brede, pittige studie. 2 van mijn beste vriendinnen hebben de studie gedaan; eentje in Amsterdam en eentje in Heerlen. Zij zijn allebei werkzaam in die sector, maar allebei in een hele verschillende richting.
Alle informatie is te vinden op de nieuwe site van emigratie. www.border.gov.au daar kun je zien dat het beroep van ergotherapeut op de SOL lijst staat als zijn occupational therapist. Daar staat dan een afkorting achter van de instantie die gaat bekijken of je in aanmerking zou komen en wat de eisen zijn en ook wat de kosten zijn.
Succes met je studie!

Heb je al een WHV gehad? Die kun je tot en met je 30e aanvragen...
Dat is een manier om in ieder geval 1-2 jaar alvast naar Australie te kunnen gaan en je opties te bekijken misschien?

Wendy heeft hier al eens eerder gepost in een ander draadje, helaas zit ze een beetje in een lastig parket wat betreft gezondheid, werk en financiën. En helaas heeft ze in 2005 al een WHV gehad.....
Petje af, ze blijft het wel proberen!

Back