Looking for a needle in a haystack

Murtaza

New Member
hallo allemaal,

ik ben Murtaza (rajh internet naam:p), woon ( nog ) in Nederland ben 22 jaar en heb alleen mijn MBO ondernemer niveau 4(wat niet op de SOL staat) en een cijferlijst van hbo social worker(geen diploma)

Ik ben al 4 maanden bezig met het verzamelen van informatie op allerlei website's onder andere http://www.immi.gov.au eerlijk gezegd wordt ik soms wel helemaal tureluur van dat site..

wil graag verhuizen naar Melbourne Australie daar heb ik 1 familie wonen waar ik me kan onderhouden en verblijven. om precies te zijn ,zij wonen in Dandenong Victoria 3175

1 mijn vraag is, is het mogelijk om met een WHV, naar australie te gaan en daar solliciteren voor een baan ,met doel om dan gesponsord te worden via een bedrijf?? of is dit niet reëel?? en zo niet is een opleiding volgen wat wel in SOL staat mijn enige optie om te emigreren??(wat ook nog eens 3 jaar tijd nodig heeft)

(oh ja natuurlijk zijn er opties zoals, studeren in australie zodat ik visum krijg, of investeren in australie, mr deze kosten teveel geld. Ik heb bijvoorbeeld voor bachelor studies omgeving melbourne gekeken en die zijn onbetaalbaar)

2 En ikheb nog een vraagje, ik zie bij Employer Sponsored Permanent Visa Charges 5 verschillende bedragen:
heeft iemand enig idee of je nu Nomination (ENS only) , 1[sup]st[/sup] instalment , 2[sup]nd[/sup] instalment alle 3 moet betalen of zit het anders in elkaar???

alvast bedank ik de mensen die tijd nemen om dit door te lezen en eventueel reageren. THNX!

Welkom Murtaza!

Kan je aangeven wat voor een soort familie er in Australie woont? 1ste, 2de, 3de graads? (vader, moeder, zus, broer of eerder een oom, tante of opa oma, nichtje etc).

Hoe kan je een cijferlijst hebben van hbo social worker maar geen diploma? Kan je die niet alsnog opvragen? Welke richting social work heb je gedaan? MWD, CMV of SPH?

1 mijn vraag is, is het mogelijk om met een WHV, naar australie te gaan en daar solliciteren voor een baan ,met doel om dan gesponsord te worden via een bedrijf?? of is dit niet reëel?? en zo niet is een opleiding volgen wat wel in SOL staat mijn enige optie om te emigreren??(wat ook nog eens 3 jaar tijd nodig heeft)

Kan het: Ja
Is het reeel: weet ik niet. Ligt er waarschijnlijk aan of je daar al connecties hebt, of je goed kan solliciteren en of je een baan zoekt die erg gewild is.

Let er bij op dat als je nu een opleiding gaat volgen die op de SOL staat en je een jaar werkervaring op gaat doen je weer 4 jaar verder bent. Dan is de kans dat dat beroep niet meer op de SOL staat natuurlijk aanwezig.

Er zijn nog tal van andere (niet direct permanente) visums mogelijk. Alleen daar weet ik niet veel vanaf.

(oh ja natuurlijk zijn er opties zoals, studeren in australie zodat ik visum krijg, of investeren in australie, mr deze kosten teveel geld. Ik heb bijvoorbeeld voor bachelor studies omgeving melbourne gekeken en die zijn onbetaalbaar)

Klopt! De reden dat ik in 2006 ook niet ben gaan studeren down under.

aller eerst Bedankt voor je reactie!!

- Ik heb een getrouwd nicht daar wonen, zij is met haar familie gevlucht uit afghanistan en wonen pas 2 jaar. Ze zijn zelf nu bezig om dr moeder te sponseren.....

- haha ja is erg stom van me , ik heb me Propedeuse niet behaald(ben gezakt op sociologie:S) dus ik heb alleen een cijferlijst.. oh ja ik deed mwd

- ik weet niet of ik kan soliciteren:p mr wat ik wel weet is dat er een nieuwe Zara(mode zaak) op is in melbourne, en ik werk al 4 jaar parttime bij de zara in denhaag, misschien is dat een kansje..

nogmaals bedankt voor je reactie.:up:

ben vergeten te zeggen, wat betreft het sollicitatie, ik weet nog niet wat gewild is daar in melbourne omgeving.. mr het gaat er om dat ik de visum krijg om daar te leve, het is misschien 3 jaar hard werken , mr daarna kan ik weer wat anders doen....

> een getrouwd nichtje is volgens mij niet acceptabel om door je familie gesponsored te worden. Ik weet het niet zeker, omdat ik me er niet in verdiept heb.

>MWD is in principe DE stroming die ze in Australie als "social work" zien. Wil je voor een permanent skilled visum (175/176) gaan, zul je echter wel een diploma moeten hebben van een 4-jarige opleiding en 1 jaar werkervaring in een vak dat op de SOL staat (waarschijnlijk dus 1 jaar werkervaring in Social Work).

Je moet zelf nagaan of dat een weg is die je wil bewandelen.

>Als Zara je wil sponsoren, dan is dat natuurlijk een mooie mogelijkheid. Ik denk echter dat je als parttime verkoper (?) niet zomaar gesponsored wordt om in het buitenland voor een Zara winkel te gaan werken. Meestal zijn er verkopers genoeg. Tenzij je een verkoper bent die specifieke kennis heeft. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Bedrijven zijn in principe niet echt happig om mensen uit het buitenland aan te nemen als ze nog geen visum hebben (leert de ervaring hier op het forum). Als je in Australie bent heb je wellicht meer kans, omdat je dan direct aan de slag kunt. Hier duurt het visumtraject wel even.

>Als Zara je wil sponsoren, dan is dat natuurlijk een mooie mogelijkheid. Ik denk echter dat je als parttime verkoper (?) niet zomaar gesponsored wordt om in het buitenland voor een Zara winkel te gaan werken. Meestal zijn er verkopers genoeg. Tenzij je een verkoper bent die specifieke kennis heeft. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Bedrijven zijn in principe niet echt happig om mensen uit het buitenland aan te nemen als ze nog geen visum hebben (leert de ervaring hier op het forum). Als je in Australie bent heb je wellicht meer kans, omdat je dan direct aan de slag kunt. Hier duurt het visumtraject wel even.
Daarbij denk ik dat Zara niet aannemelijk zal kunnen maken dat ze geen andere geschikte kandidaat in Australie kunnen vinden. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk voor een verkoper. Zou wat anders zijn als je in het management zat. Deze weg lijkt mij dus in elk geval uitgesloten.

Je kunt het mijn inziens altijd proberen op een WHV, als het dan niet lukt ga je weer terug naar Nederland. Als het wel lukt om een werkgever te vinden die je wil sponsoren dan kun je uiteindeljk wel doen wat je wilt.

Hmm bedankt voor de tips.. ik denk dat ik eerst dn mr ff bij me broer ga in engeland( tijdje werken) en dan via daar met een whv naar australie sponsor zoeken...
bedankt voor jullie hulp...

Daarbij denk ik dat Zara niet aannemelijk zal kunnen maken dat ze geen andere geschikte kandidaat in Australie kunnen vinden. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk voor een verkoper. Zou wat anders zijn als je in het management zat. Deze weg lijkt mij dus in elk geval uitgesloten.

Ahja dat is ook nog een vereiste.

Hmm bedankt voor de tips.. ik denk dat ik eerst dn mr ff bij me broer ga in engeland( tijdje werken) en dan via daar met een whv naar australie sponsor zoeken...
bedankt voor jullie hulp...

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat:
- je voor jezelf duidelijk gaat hebben/krijgen wat je voor soort werk je precies wilt (wel een beroep dat op de SOL staat, als je uiteindelijk naar Australie wilt)
- ga hier in Engeland dan een opleiding voor volgen en ga daar werkervaring in op doen (belangrijk!!)
- ga vervolgens met deze werkervaring en diploma naar Australie op een WHV en ga daar dan op zoek naar een sponsor.
- zoek dus uit wat je wilt doen en vooral dus ook of er veel werk in is in OZ.

Last but not least, FOL en slatsr noemen een aantal hele belangrijke dingen. Om een sponsorship te kunnen krijgen moet een bedrijf kunnen aantonen dat ze de vacature in OZ hebben aangeboden en geen geschikte 'australier' hebben gevonden / kunnen vinden. Een baantje bij Zara zal hier dus ook echt niet aan voldoen. Kijk dus goed in hoeverre bepaald werk haalbaar voor jou is en of je - bij het vinden van werk en dus het evt. verkrijgen van een sponsorship - aan bovenstaande regel voldoet.

Succes!

Back