LOON?

Hammerschmidt

New Member
Weet iemand wat een machinist GWW (grader, shovel, graafmachine) in australie ongeveer verdient?
                                                    (grader, loader, excavator) :up:
 
Een voorbeeldje; http://www.seek.com.au/job/b-excavator-b-b-operator-b/perth-north/15714790/87/1/

Bart
 
hoe kom ik aan een HR licence en Blue card,kom ik bij elke vacature tegen is er een vergelijkbaar nederlands papiertje? :?
 
Hoi Hammerschmidt,

een HR licence is een vrachtwagenrijbewijs, maar een blue card zegt me eerlijk gezegd niets.

Of een vrachtwagenrijbewijs zomaar is om te zetten van nederlands naar australisch weet ik niet. Er zullen toch wel een paar rijlessen nodig zijn.

Mijn man is ook vrachtwagenchauffeur en als we eenmaal daar zijn zal hij dat daar ook gaan doen. Nu heeft hij 10 jaar geleden enkele rijlessen gehad waardoor hij het HC rijbewijs heeft gehaald.
Ik weet van mijn man dat ze in Australie andere versnellingsbakken hebben, de zgn double clutch en dat vergt toch enige ervaring/kennis om ermee te kunnen rijden.

groetjes heidi
 
Hoi

Voor het vrachtwagen rijbewijs moet je alleen maar afrijden.
Voor een excavator boven 3.5 ton moet je ook een license hebben (3 halve dagen scholing)
Het loon ligt zo een beetje tussen de 25 en 30 dollar per uur (wages) en 40 tot 45 (subcontractor)

ik hoop je hiermee wat verder geholpen te hebben

Groetjes Kees
 
De blue card is een bewijs dat je bekwaam bent om de functie uit te oefenen.
Ik heb deze ook nodig om met kinderen te mogen werken. Wist niet meteen dat het in de construction ook nodig is maar blijkbaar wel.
Heb even wat opgezocht en vond volgende sites voor je:
http://www.deir.qld.gov.au/workplace/training/training/induction/index.htm
http://www.workcover.nsw.gov.au/OHS/WorkplaceTraining/ConstructionInduction/Pages/default.aspx
http://ezinearticles.com/?Blue-Card-Australia---Easiest-Ways-To-Get-Your-Construction-Blue-Card&id=950907
Misschien helpt het je wat vooruit. :wink:
 
[quote author=Anneke79 link=topic=10286.msg144831#msg144831 date=1249739400]
De blue card is een bewijs dat je bekwaam bent om de functie uit te oefenen.

[/quote]
Ik heb het idee dat een blue card alleen maar iets is dat je moet hebben, je kunt er namelijk niet voor zaken.
Je doet hem via internet of een cursusje in de stad (4 uur) weet je een antwoord niet laat je hem open
lever het in en de "leraar" zegt wat je er in moet vullen.

Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=10286.msg144836#msg144836 date=1249760247]
[quote author=Anneke79 link=topic=10286.msg144831#msg144831 date=1249739400]
De blue card is een bewijs dat je bekwaam bent om de functie uit te oefenen.

[/quote]
Ik heb het idee dat een blue card alleen maar iets is dat je moet hebben, je kunt er namelijk niet voor zaken.
Je doet hem via internet of een cursusje in de stad (4 uur) weet je een antwoord niet laat je hem open
lever het in en de "leraar" zegt wat je er in moet vullen.

Kees
[/quote]

Klopt Kees!

In VIC heette dat vroeger de Red Card... en het is een "induction to construction" van worksafe ... stelt geen ruk voor, maar je moet er 1 hebben wil je een bouw site betreden. Ik moest er 1 hebben omdat ik een viewing platform in een reserve moest maken, en dat viel officieel onder een construction site.

Het heeft niets met bekwaamheid in je functie te maken... meer een soort van toegangsvergunning.

Cheers
 
[quote author=r2d2 link=topic=10286.msg144839#msg144839 date=1249769383]
[quote author=krokkie link=topic=10286.msg144836#msg144836 date=1249760247]
[quote author=Anneke79 link=topic=10286.msg144831#msg144831 date=1249739400]
De blue card is een bewijs dat je bekwaam bent om de functie uit te oefenen.

[/quote]
Ik heb het idee dat een blue card alleen maar iets is dat je moet hebben, je kunt er namelijk niet voor zaken.
Je doet hem via internet of een cursusje in de stad (4 uur) weet je een antwoord niet laat je hem open
lever het in en de "leraar" zegt wat je er in moet vullen.

Kees
[/quote]

Klopt Kees!

In VIC heette dat vroeger de Red Card... en het is een "induction to construction" van worksafe ... stelt geen ruk voor, maar je moet er 1 hebben wil je een bouw site betreden. Ik moest er 1 hebben omdat ik een viewing platform in een reserve moest maken, en dat viel officieel onder een construction site.

Het heeft niets met bekwaamheid in je functie te maken... meer een soort van toegangsvergunning.

Cheers
[/quote]

Ja, dat bedoelde ik ook wel ongeveer. Toen ik gisteren wat opzoekwerk gedaan had (omdat de blue card voor Child Care anders werkt dan die van Construction) zag ik dat de trainingen vooral gaan over de werkveiligheid.
Met bekwaam bedoelde ik meer dat je met je Blue Card aantoont dat je 'bekwaam' wordt geacht (of kennis hebt) om in veiligheid te werken en met deze veiligheidsmaatregelen weet om te gaan. Misschien kan je het dan meer aanzien als een soort van workshop over veiligheid die je volgt en waarvoor je een bewijsje van extra kennis betreffende veiligheid meekrijgt of zoiets dergelijks. :smile:
Vind het persoonlijk geen slecht initiatief ook al is de persoon in kwestie achteraf zelf verantwoordelijk hoe hij met deze kennis omgaat, natuurlijk.
 
Okay tussen de 25 en 30 $ per uur, wat blijft er netto van over?
En kan iemand ons een handige site geven wat betreft het belasting stelsel van australie?

BEDANKT!!! :wink:
 
Is er ergens een site waarop je kan terugvinden hoeveel je ongeveer zou moeten verdienen..

Heb er namelijk geen idee wat een 'normaal' of 'minimum loon' is voor een civil engineer in Sydney is..

Ik heb 7 december een eerste gesprek maar ik zou toch graag een indicatie hebben van wat ik zou moeten of kunnen krijgen :)

Ik heb wat rondgezocht maar nog niks concreets gevonden..

Alvast bedankt! Pieter
 
Is er ergens een site waarop je kan terugvinden hoeveel je ongeveer zou moeten verdienen..

Heb er namelijk geen idee wat een 'normaal' of 'minimum loon' is voor een civil engineer in Sydney is..

Ik heb 7 december een eerste gesprek maar ik zou toch graag een indicatie hebben van wat ik zou moeten of kunnen krijgen :)

Ik heb wat rondgezocht maar nog niks concreets gevonden..

Alvast bedankt! Pieter


je taxrates kun je zien via

http://www.comasters.com.au/Comasters_Articles/Tax_Rates_2007-2008_to_2010-2011_08.11.20.pdf


zie Lafha te krijgen als je een tijdelijk resident bent en anders meteen een accountant bezoeken, je kunt hier veel met belasting spelen dmv salary packaging, dwz, dingen betalen vanuit je brutogedeelte van je salaris, wat neerkomt op ongeveer 1/3 besparing van het besteedde bedrag.
 
Back
Top