Loopt Australië leeg? Immigranten trekken weg

Goflix

New Member
Gelezen in het AD:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...-Australie-leeg-Immigranten-trekken-weg.dhtml

Australië het beloofde land? Voor vele geluksbeproevers was het dat minstens ooit een tijdje in hun leven. Maar uit officiële cijfers blijkt dat een recordaantal immigranten het gedroomde gastland weer de rug toekeert. Op zoek naar een beter leven, elders.

De bank Westpac maakte vandaag op Australia Day bekend dat de Australische migranten jaarlijks 200 miljard AUD (127 miljard euro) bijdragen tot de economie. Een kwart van hen verdient 70.000 AUD (45.000 euro) per jaar of meer.

Beste deal
Het laatste decennium zijn de cijfers van wegtrekkende immigranten verdubbeld tot 48.000. Vorig jaar maakten ze zelfs meer dan de helft uit van alle Aussies die het gigantische eiland verlieten. En het is niet uit heimwee dat de voormalige immigranten Australië achter zich laten. Het gaat meestal om hogeropgeleide krachten die hun geluk elders gaan beproeven, en dus niet terugkeren naar hun thuisland. Ze kijken naar de 'beste deal' voor zichzelf. Australië was voor hen de eerste stap naar een beter leven.

Landen als Schotland en Maleisië gaan op 'headhunt'-jacht om wegtrekkende mensen binnen te halen. Volgens de laatste gegevens van het Department of Immigration and Border Protection keerde 40 procent van deze landverhuizers vanuit Australië niet terug naar hun thuisland.

De eerste keuze was meestal Nieuw-Zeeland, gevolgd door Singapore, Hong Kong, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Migranten uit Afghanistan en Zuid-Afrika verlaten gastland Australië het vaakst: meer dan 80 procent van hen blijft niet in land van de kangoeroes maar gaat na verloop van tijd weer verder. Meer dan een derde van hen krijgt een betere job zoals manager in hun nieuwe gastland. In Australië werkten ze vaak beneden hun niveau, wat tot frustratie en zelfs depressie kan leiden.
 
Da's een soort van omgekeerde wereld. Er zijn blijkbaar nog betere oorden dan Oz...
Ach,... dat wisten we natuurlijk al, maar we moeten kiezen hè!
 
Zullen wel de Pommies zijn.
Die komen hier, denken dat halles het zelfde is als in de UK met beter weer.
Valt dat even tegen.
Ook hier moeten ze werken en solliciteren.
Ben verschillende tegen gekomen die klagen dat ze geen vrienden hebben, alles is duur, geen werk etc.
Heel simpel: doe er wat aan.
 
De immi gegevens schetsen toch een ander beeld.

https://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/05emigration.htm

Het is maar hoe je het berekend. Volgens de fact sheet zijn 91737 mensen geemigreerd uit Australie, waarvan 52,7% "born overseas". Dat zijn dan 48.345 personen. Als je al die mensen als immigranten telt, klopt het dus met wat het AD schrijft.

De formulering is dusdanig ruim, dat je elke interpretatie er aan kunt geven. Maar geen zorgen, wij komen jullie dit jaar versterken!
 
Jorik, dat was meer een reaktie op Wilsil's bericht. Daar was ik inderdaad niet erg duidelijk in.
 
Jorik, dat was meer een reaktie op Wilsil's bericht. Daar was ik inderdaad niet erg duidelijk in.

No worries, ik wilde eigenlijk alleen aangeven dat je met wat rondrekenen tot elke conclusie kunt komen. Als je alle cijfers hebt, kun je zelfs de stelling van Wilsil onderbouwd krijgen. :)
 
en waar is het beter...just in case ;-) Denk ook dat het veel mensen uit de UK zijn, zie het ook om me heen aantal...Engelsen terug gaan, meestal als ze gescheiden zijn en dat percentage ligt ook hoog denk ik, ik hoop niet zo hoog hihi
 
Ja, dat begrijp ik :) Maar jij niet dus.

Verder niet nieuwsgierig maar dacht dat het wellicht iemand van hier was of dat je een interessant achtergrond verhaal had. Want naast alle positieve berichten zijn realistische (minder positieve) berichten natuurlijk ook wat waard voor iedereen die hier info zoekt.

Nu vertel je.... net niets ;)
 
Back
Top