LSVZen: St33f

stevandorrestein

New Member
Hi All,

Vandaag een nieuw account aangemaakt, nu een LSVZen....

Zoals in mijn handtekening al staat (zie ook "Even voorstellen...") zijn we al ver gevorderd om ons uiteindelijke doel te bereiken: Oz!

Het is de afgelopen periode een behoorlijke hectische tijd geweest om allerlei zaken rond ons visum aanvraag goed te regelen en organiseren. We hebben echt per fase geleefd. De laatste maanden in NL zijn dan nu echt aangebroken. We vliegen op 16-09-2010! Erg spannend met alles wat ons nu gaat overkomen.

Wat ons nog in NL rest is het regelen en afsluiten van een behoorlijke lijst met allerlei zaken. Heel divers en zeker noodzakelijk om goed te kunnen vertrekken. Uiteraard wordt het geheel afgesloten met een knalfeest!

Cheers,
St33f
 
Hoi St33f,

Ziet er inderdaad uit alsof jouw traject erg op dat van mij leek (of andersom). Ik ben ook 2231-79. Heel veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk de farewell party!

groeten,

L@ur3n5
 
Ondertussen staat ons appartement (in Utrecht) al enkele maanden te koop. We hebben met de 2 afgelopen "open huizen dagen" meegedaan. Hier zijn wel diverse stellen op afgekomen alleen leverde niet het gewenste resultaat op. Helaas, want we willen graag ons appartement verkocht hebben voordat we vertrekken. Kunnen we iig de zaken in NL netjes afsluiten.

Helaas is de reden dat deze periode mensen toch wat huiverig zijn door de signalen rond de hypotheekrenteaftrek. In onze categorie (starterswoning) is dit totaal niet aan de orde, maar potentiele kopers (starters) willen vermoedelijk toch afwachten wat de nieuwe regering beslist. Ik heb nog steeds goede hoop dat het gaat lukken en laten we duimen op een mooie afloop!
 
Er staan voor volgende week woensdag afspraken met 4 verhuizers gepland. We hebben na wat onderzoek contact gezocht met specifiek deze verhuizers en ze uitgenodigd voor een 1e orienterend gesprek. Dit om zodoende te horen welke procedure ze volgen, wat er door wie geregeld gaat/moet worden, verzekeringen bespreken en om ook de nodige vragen te kunnen stellen. Later zullen we beslissen met welke verhuizer we "in zee" gaan.

Alle verhuizers hebben ons netjes telefonisch te woord gestaan en de afspraak keurig bevestigd. Nu dus volgende week afwachten...

Misschien dat mede forumlieden ons nog wat "tips & tricks" kunnen melden waar we iig op moeten letten of zaken wat we echt helder moeten krijgen uit deze gesprekken.
Alle reacties zijn welkom! Bvd!

St33f
 
Hoi St33f,
Mag ik vragen met welke maatschappij jullie gaan ?
Wij willen rond dezelfde tijd weg en ik ben me wat aan het orrienteren op de vluchten.
Bij ons komt de 28 e Verhuisbedrijf Voerman praten, zij hebben de verhuizing van mijn zus ook geregeld en die waren zeer tevreden en het zag er ook heel professioneel uit !
Ik zal jullie draadje nog eens even bekijken want ik weet niet eens welke kant jullie uit gaan,en ik ben nu wel benieuwd !
Groetjes Annemiek
 
Hi Annemiek,

Wij vliegen met Singapore Airlines (op 16/9 en hopen op GEEN aswolk...) en landen in Sydney. Hier is ook de mogelijkheid, omdat het om een enkeltje gaat mbt emigratie, dat elk persoon 10kg extra bagage kan meenemen. Dit betekend 10kg bovenop de standaard 20kg en wordt dus 30kg pp. Deze extra kilo's bagage moet wel worden afgestemd (obv bookingsnummer en scans van visa in paspoort) met de maatschappij, we hebben ondertussen de bevestiging gekregen.

Wij hebben 26/5 afspraken staan met: De Gruijter, Voerman, De Haan en Hazeleger. Het zal wel een hectische dag worden, maar hopelijk kunnen we achteraf een goede keuze gaan maken.
Heb jij misschien nog concrete zaken waar we bij elke verhuizer op moeten letten of over moeten spreken?

St33f
 
Hoi St33f,
Mijn zus vloog met Malaysia, die mocht ook per persoon 10 kg extra meenemen, is wel super want het valt altijd tegen hoeveel je mee wilt nemen.
Onze voorkeur zal ook naar een van die 2 gaan of Emirates, schijnt ook wel goed te zijn maar of je daar ook extra kilo's mee mag nemen weet ik niet.
Van verhuisbedrijven heb ik begrepen dat je erop moet letten wat er bij de prijs inzit, en dan bedoel ik inpakken, uitklaren en kosten daarvan in australie, en tot de deur brengen en weer uitpakken, verzekering, er zijn veel prijsverschillen maar veel is ook hierin te verklaren.
Wat mij eerder opviel is dat b.v. Voerman heel duidelijk was in spullen die niet meemogen (bv riet en antiek met oude houtworm gaatjes)en een ander verhuisbedrijf nam alles mee....zit je daar met een hoop kosten aan boetes en uitgassen.
Het is moeilijk maar Voerman kwam wel professioneel over (bij mijn zus in iedergeval)ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen.
Hou ons op de hoogte!
Groetjes Annemiek
 
Voerman vervoert ook beestjes, iemand daar ervaring mee??

In ieder geval geen beestjes in je kast ....maar van huisdieren weet ik het niet :up:

Als ik op hun site kijken geven ze aan dat ze samenwerken met daarin gespecialiseerde bedrijven. Ze zijn dus meer een soort tussenpersoon. Je kan het contact zelf ook maken met met deze gespecialiseerde bedrijven.
 
Als ik er iets over te zeggen had ging je ook! Ik hoop dat je vindingrijkheid en doorzettingsvermogen zich eens uitbetaalt!
 
Back
Top