m biljet

marymary

XPdite Sponsor
Ik ben er inmiddels achter dat ik over het jaar 2006 een m biljet moet invullen. Wij wonen sinds 4-10-2006 in Australie. Maar hoe kom je aan een m biljet? Kan niet online.......Ik lees van anderen dat ze er 1 kregen opgestuurd, dat ben ik misgelopen. Op de belastingsite staat alleen dat het niet online kan, maar niet hoe het dan wel moet. En je kunt ze niet mailen. :x
Beste optie, iemand in Nederland een m biljet op het postkantoor laten halen en op laten sturen, of hebben ze daar geen m biljet.

groetjes Mary

Je wordt geacht 'm schriftelijk aan te vragen, zie verder http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/aangifte_2006/aangifte_2006-10.html#P124_11799

Inderdaad, schriftelijk aanvragen. Hebben wij ook gedaan voor 2005. Je krijgt dan een heel pak met papier opgestuurd. Invullen terugsturen en dan héél lang wachten. Onze teruggave van 2005 is nog steeds in behandeling (of ligt ergens op een bureau te wachten op behandeling), kan dus wel ruim een jaar duren :|. Daarnaast sturen ze ook nog eens geen ontvangstbevestiging, dus je weet niet of het is aangekomen. Bellen en vragen of het er is kan wel (BelastingTelefoon Buitenland: +31 55 5 385 385, zie http://www.belastingdienst.nl/overig/telefoon_buitenland/)

dank jullie wel. kan dat in een gewoon briefje, of moet dat op een speciaal formulier.

groeten mary

Even ons verhaal:

De adreswijziging toen we vertrokken en ook toen we hier in AU ons eigen huis gingen betrekken hebben we gewoon doorgegeven aan de fiscus. Afgelopen week ontvingen we een briefje met een cd-rom waarop het aangifte programmaatje. Gisterenavond geinstalleerd en de aangifte gedaan, via internet verstuurd.
Precies zoals we de afgelopen jaren in NL hebben gedaan (alleen was het programmaatje toen ook van hun site te downloaden, en dat is het meze deze (M?) versie kennelijk niet.

Nu afwachten hoe lang het gaat duren voor de aanslag definitief is natuurlijk, en we ons geld krijgen.

EDIT:
Tja, iets te vroeg geroepen... Een paar dagen na het versturen van de aangifte via internet ontving ik een blauwe brief van de fiscus. Daarin een (papieren) M-biljet, toelichting, antwoordenvelop etc. Ik heb toch maar even gebeld naar afdeling buitenland (Heerlen). Blijkt dat de verstuurde cd-rom alleen maar bedoeld is voor mensen die voor de overheid werken en uitgezonden zijn naar het buitenland. Er is dus gewoon ergens een foutje gemaakt in de selectie  :x :x :x
Affijn, ook Ellen moet volgens die medewerker een dezer dagen de papieren ontvangen. We zijn benieuwd wanneer dat gaat gebeuren.

Enneuh... inderdaad het M-Biljet is geheel papier, en er staan ook vragen op over opgebouwd pensioenrecht en zo....

Wordt vervolgd..

Back