Machtigingen

Jeroen_1

Member
Zoals het er nu uit ziet zullen we eind november vertrekken (per 1 december hebben we namelijk geen huis meer). Voor de overdracht van het huis kunnen we de notaris machtigen, dan hoeven we daar niet zelf bij te zijn.

Weet iemand op welke wijze we iemand (bijvoorbeeld mijn ouders) kunnen machtigen om namens ons op te treden voor alledaagse zaken als we zelf weg zijn? Ik denk hierbij aan het opzeggen van een maandblad dat we zelf zijn vergeten, of het schrijven van een brief aan een crediteur die opeens opduikt als we zijn vetrokken.

Heeft iemand hier ervaring mee (of kent u iemand die hier ervaring mee heeft :)) .
 
Ja hoor, geen probleem.

Je zet op papier van beide partijen naam, geboortedatum en geboorteplaats, schrijft op waar de machtiging betrekking op heeft en voor welke periode, handtekening van degene die vertegenwoordigd moet gaan worden (jezelf en je vriendin (en :D ) / vrouw) en klaar is Klara.

Als je het heeeeeeeeeel erg officieel (met alt 137 = ë) wilt doen, dan zorg voor een getuige, niet zijnde familie, die de heleboel nog eens ondertekent.
 
Je kan ook alle post laten doorsturen naar Oz via de PTT.
Ik heb voor deze optie gekozen, vaak heb je al voor een heel jaar betaald voor een blad en nu word het gewoon doorgestuurd.
Heb via de PTT ook al adreswijzigingen laten printen die je nadien kan opsturen en via de mail kan je ook een boel regelen.

Heb wel via de bank alle automatische incasso,s die we afgegeven hebben geblokkeerd d.m.v. de rode kaarten die gratis via het postkantoor verkrijgbaar zijn.

Succes.
 
Ebony said:
Je kan ook alle post laten doorsturen naar Oz via de PTT.
Ik heb voor deze optie gekozen, vaak heb je al voor een heel jaar betaald voor een blad en nu word het gewoon doorgestuurd.
Heb via de PTT ook al adreswijzigingen laten printen die je nadien kan opsturen en via de mail kan je ook een boel regelen.
Helaas is onze relocation officer vergeten om een huis voor ons te zoeken. Het is een beetje lastig om je post te laten doorsturen naar een onbekend adres.
 
Je kunt het misschien ook Post Restante versturen?

Dat gaat zo:

Voorkant envelop:
Jouw volledige naam (dus alle voornamen)
Post restante
General Post Office
Plaats waar je woont in Australië (bv Sydney)

achterkant van de envelop:
naam afzender
adres afzender
plaats en postcode afzender.

De post blijft 1 maand op het postkantoor liggen waarna het teruggestuurd word. Je moet je paspoort meenemen naar het postkantoor als je de post op gaat halen, zorg wel dat de naam van het paspoort en de naar op de post gelijk zijn, anders krijg je de post niet mee.

Suc6

Ursula
 
Jeroen_1 said:
Ebony said:
Je kan ook alle post laten doorsturen naar Oz via de PTT.
Ik heb voor deze optie gekozen, vaak heb je al voor een heel jaar betaald voor een blad en nu word het gewoon doorgestuurd.
Heb via de PTT ook al adreswijzigingen laten printen die je nadien kan opsturen en via de mail kan je ook een boel regelen.
Helaas is onze relocation officer vergeten om een huis voor ons te zoeken. Het is een beetje lastig om je post te laten doorsturen naar een onbekend adres.

Hallo Jeroen, zou die re-location officer gelijk ff de laan uitsturen. :wink:
Maar zelf via het internet in Australie kan je het regelen. Geef je eerst het adres van je ouders of vrienden in Nederland en zodra je een eigen adres hebt verander je het weer.

By the way, heb ons nieuwe adres ook nog niet doorgegeven aan de ptt hoor, het huis kan wel afbranden, dus ik activeer het pas als onze spullen er zijn en we er daadwerkelijk in gaan wonen. Straks heeft die re-location officer een nog leuker huis :wink:
 
Back
Top