Mackay, Rockhampton, Tamworth of toch Karratha....

Aussie Pino

New Member
Als alles meezit, kunnen wij binnenkort naar Australië emigreren. Nou hebben wij het volgende probleem, we zijn er nog nooit geweest en het lijkt ons allemaal wel mooi. Zijn er hier misschien mensen, die ons wat over deze plaatsen kunnen vertellen? Is een van de plaatsen mooier/beter/schoner/gevaarlijker/etc etc

Wow, dat zijn niet de standaard plaatsen ;)
En ze liggen ook niet bij elkaar om de hoek...

Visum van de baas?

Mackay, (sub) tropisch. Toerisme is nr. 1

Rockhampton, wel eens doorheen gekomen maar weet niet meer hoe of wat.

Tamworth noit geweest maar zou denk ik mijn keus zijn uit je lijstje. (Klimaat)

Karratha. Zou ik zeker niet doen. Ben er vlakbij geweest. WA is really wild daar. Dat is mooi voor vakantie. Maar om te wonen... Way beyond the black stump. Denk dat de cultuurschok te groot is voor meeste Nederlanders

Ik zou voor QLD en NSW gaan in dit lijstje (al hou ik ontzettend van WA) maar het ligt eraan wat jij zoekt ;) Niet ik :)

Bedankt voor je snelle reactie!! Zijn volgens mij idd niet de eerste de beste plaatsen waar je aan zou denken om te emigreren :)

457 Visa als alles goed gaat, Mackay en Rockhampton staan eigenlijk op nr.1 en 2 op onze lijst, maar zijn ook wat duurder om te huren zag ik al.
Maar door het vele gegoogle zie ik door de websites het internet niet meer, hoop dat de mensen hier ons het een beetje makkelijker kunnen maken.

Bij Karratha zou ik eerst eens huur/koop prijzen gaan googelen.
Als je niet in de resources werkt, kon dat nog wel eens een vervelend verhaaltje worden.

Bart

Ja, Karratha is nou niet meteen een plek waar je aan denkt als je denkt aan schoner, mooier etc... Het is een extreme plek.
Echt een niet echt aantrekkelijk mijnstadje in het hete Noorden van WA. Huur- en koopprijzen zijn fenomenaal al zijn ze iets gezakt de laatste tijd... Eerder was zo'n $1000-$1500 per week voor een 3x2 huis de standaard...

Niet te betalen dus voor veel mensen als je geen (gesubsidieerde) accomodatie met je werk krijgt, dat is zeker!

Last edited:
Ik heb in Karratha gewoond in 2007. Toen een dorpje met 15,000 inwoners met verder niets er om heen behalve wat gehuchtjes (Dampier, Point Samson). Dichtstbijzijnde stad is Perth op bijna 2 uur vliegen.

Behalve heet in de zomer zijn ook de vele vliegen bijzonder irritant.

Had ik al gezegd dat het bijzonder afgelegen is?:D

Zo, na een lange stilte is het bekend (althans voor 90% zeker) welke plaats het gaat worden........trommelgeroffel........PERTH!!

Weet niet waarom maar dit was eigenlijk altijd al mijn eerste keus geweest, niet dat ik er geweest ben, maar het trok me wel zeg maar.
Nu het volgende probleem, totaal niet bekend en sorry voor het in herhaling vallen maarre: Waar te wonen? Ik ga als het goed is vlak bij het vliegveld werken en wil eigenlijk het liefst niet teveel tijd onderweg doorbrengen. Hoe is met files? Dure omgeving? Scholen? En noem de standaard vragen maar op.

Heb nog wel even tijd, zal waarschijnlijk eerst een maandje of 3 in Melbourne doorbrengen (vanaf Februari) en dan op naar Perth.

Maarreh vertel, 457 in welke sector? Vertrek je met het hele gezin? Of je wilt het niet delen, dat kan natuurlijk altijd!

457 in luchtvaartsector, wil max 20-30 minuten van het vliegveld vandaan zitten.

In eerste instantie zal ik alleen aankomen, voor cursus in Melbourne en daarna met het gezin naar Perth.

457 in luchtvaartsector, wil max 20-30 minuten van het vliegveld vandaan zitten.

In eerste instantie zal ik alleen aankomen, voor cursus in Melbourne en daarna met het gezin naar Perth.
Dan moet je nu zo'n beetje OP het vliegveld gaan zitten ;-)
Ze zijn er hard bezig om de doorstroming naar en van het vliegveld te verbeteren. Dus momenteel is het er ff zeuren :)

Haha ja dat klopt, bouwput maar wat al klaar was zag er erg mooi uit. Ik heb van international naar domestic een half uur moeten reizen met de bus. Verder kan ik je niet helpen sorry. Onze perth promotor misschien @Sacha?

Back