mag donzen dekbed mee?

eric en ingrid

New Member
Hoi allemaal

Ja ze zijn nogal streng in Australie wat betreft spullen meenemen. Zo mag je geen veren, dierenhuiden etc in je container doen. Denk ik ineens aan mijn lekkere dekbedje. Lekker donzig dekbedje! Mag deze dan wel mee?

Iedereen neemt toch ook een slaapzak mee naar Australie als toerist(meeste dan!) en 70% is van dons.
Weet iemand hier iets over?
Alvast bedankt,
Groet Ingrid
 
Hoi,ik dacht van niet .Maar ga eens een kijkje nemen op deze site :
http://www.customs.gov.au
dacht dat er daar uitleg op stond .
Groeten ,Katja
 
Wij hebben ons donzen dekbed meegenomen. Was geen enkel probleem! Inpakken dus dat ding.  :up:
 
Yep, bij ons ook! Het verhuisbedrijf had 'm in een kast gedaan zodat je ook geen ruimte verleist.

Zelf een zakje lauerierdropjes is erdoor gekomen die per ongeluk(echt) mee waren gegaan.
 
Dat is toch ook wat dat je daar allemaal aan moet denken!? Ik hou mijn naam nog maar even aan 'Groentje'. Ik zelf zit wel te denken aan de medicijnen van mijn zoontje die hij momenteel niet gebruikt, maar in de toekomst misschien wel. (voor koortsstuip en bronchitis) Weten jullie hier misschien iets over?

gr. Astrid  :fish:
 
ik denk dat medicijnen geen probleem zullen zijn... je mag toch ook gwoon paracetamol op vakantie meenemen
 
Tja, wat een gedoe om zo'n dekbedje of niet dan. Ik probeer zo'n naheffing te voorkomen zoals Jan die gekregen had, maar ik geloof dat geluk hier ook wel een belangrijke factor is.

Ik dacht dat je wel dropjes enzo en hagelslag mee mag nemen. Dat mag je ook meenemen in je rugzak naar het vliegveld. Ik wou nog een doosje maken met dit soort dingen, ben dol op drop en hagelslag.

op de lijst op customs staan ook medicijnen die wel of niet mee mogen. Er is een lijst waar ook antiobiotica's op staan, maar ik denk dat normaal gesproken dat je medicijnen mag meenemen. Je moet er maar even naar kijken.

Groet enne.....dekbed nemen we mee!!
Ingrid
 
Hi all!

Drop (honing, laurier, munten, etc. :)) mag allemaal gewoon hoor! :up:

En Astrid voor wat betreft medicijnen dat is vrij makkelijk, als je het zeker voor het onzekere wilt nemen dan kun je gewoon even een brief vragen aan de dokter (of apotheek) voor eventuele prescription medicijnen die je mee moet nemen. Daarin staat o.a. de "officiele" naam van het medicijn etc. Dat is vooral handig als je ineens zonder komt te zitten en je moet aan een dokter hier uitleggen wat je nodig hebt.

paracetamol, de pil, etc. dat mag allemaal gewoon mee

Groetjes
Syl
 
bedankt,

Ik zal de dokter lief aankijken. Over de dekbedden twijfel ik nog. wij hebben het idee dat er in Australie niet van die lange dekbedden zijn. (220 cm) Weet iemand hier iets over?
Mijn man is nl groot.

gr. Astrid  :fish:
 
Hoi, volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken, ze hebben daar ook KING SIZE bedden en ook duna's  :up:

Volgens mij is dat geen probleem.... :-D

Gr.Koen
 
bedankt, hoef ik me daar niet zo'n zorgen over te maken. Als we gaan willen we zo min mogelijk mee nemen. Alles is zowat aan vervanging toe, dus een mooie gelegenheid.

:fish:
 
Over de drop:
Onze eerste vakantie (landen in Cairns) hadden we nog een zak drop in onze rugzak zitten. We hadden verzuimd om het aan te geven op het formuliertje (wij als echt Dutchies dachten natuurlijk wel te kunnen bepalen wat wel en niet onder ´anything you can eat or drink´ valt).

En ja hoor, toen we langs de customs gingen werd gevraagd of het onze rugzak was, of we die zelf hadden ingepakt, niet uit het oog verloren hadden, etc. Dan ga je je al zorgen maken...
Kregen een flinke uitbrander omdat we de zak drop niet aangegeven hadden, en hij had ons een boete van 125 dollar kunnen geven. Het mocht uiteindelijk wel gewoon mee, het probleem was dat we het niet door hem hadden laten bepalen of het ´importable´ was of niet.

Dus wij weten: Alles waar je ook maar enigzins over twijfelt aangeven, zij bepalen wel of het mag ..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top